Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 236 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 maanden geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 930)
  • Auteur
    Berichten
  • #18121453

    @tamiya wrote:

    @tamiya wrote:

    Dus voor achter een set verlagingsveren? En schokdempers?(las ergens van Monroe) Hoe laag komt dat dan als ik bijvoorbeeld 30 mm pak(mindere verlaging kan volgensmij niet) Wil voor niks veranderen, wil eigenlijk helemaal niet omlaag i.v.m. drempels in woonwijk.

    Nu kan ik goedkoop aan een setje achterveren komen(30 mm verlaging) en monroe schokbrekers(gas veren). Is dit een goede combinatie op een stijvere achterkant te krijgen? Of voldoen de originele dempers ook nog wel? Heb zo’n gevoel dat dit fietspompen zijn :hmmz

    Ik zou een koni sportkitje kopen, kan je jarenlang mee vooruit en ligt lekker op de weg. Zelf ook een jaar mee gereden.

    #18121454

    Die monroe dempers zijn niet verkeerd, zitten ook onder de 1.2 8v corsa ragbak van mn buurman en dat ding kun je flink hard over drempels knallen zonder zon klap naar beneden te krijgen als je van de drempel afkomt (je snapt wel wat ik bedoel als je met originele achterdempers rond rijdt, veer zo lekker ver in altijd). Het hok kun je ook best hoeken, zelf zonder stabilisator stang.

    Achter willen de originele ook wel is een beetje lekken, die van mij waren zeiknat onder de stofhoes.

    #18121455

    DunNow, Zit er dus wel ff mee dat ik mijn auto wel regelmatig zwaar belast(drie mensen achterin of kofferbak vol) ;) BTW, heb jij de 32 polige stekker nog kunnen vinden voor de MID?

    joop1970, Oke dus die Monroe dempers is wel een slimme zet, maar welke schokbrekers? Kan dat met 30 mm verlagingsveren of is er een beter alternatief? Want dan is je demper toch langer dan je veer? :hmmz

    #18121456

    Nee, je demper zakt gewoon wat verder in, tot 30mm kun je originele specs dempers plaatsen. Helemaal ideaal is anders, dempers zijn er niet op gemaakt om zo te werken.

    Dat je de auto zwaar belast maakt met een verlagingsset niet uit he, veerweg word gewoon een stukje korter en de veren wat stijver. Kijk anders of je dat 2e hands kunt regelen. Soms heb je voor 100 euro een vaste verlagingsset. Met 40/30 kun je net zo hard over drempels knallen als met je huidige fietspompen. Harder ga je ook andere dingen slopen. Zon x12xe heeft best veel bodemvrijheid en je hebt niet zoals ik een 4-1 spruitstuk onder je auto hangen. Toen ik nog het standaard spruitstuk had, had ik ook nergens last van.

    #18121457

    Middag,

    Ik wil zeer binnenkort mijn pakkingen van mijn inlaat en uitlaatspruitstuk vervangen.
    Inclusief de pakkingen van de rest van het traject.

    Is dit makkelijk te doen? En moet ik nog ergens rekening mee houden? Of extra dingen
    Preventief vervangen?

    Gr. :agent

    #18121458

    Ligt eraan welke motorblok je in de corsa hebt.

    #18121459

    Een small block c1.4nz..

    Zal het is in mijn onderschrift zetteb.
    Vergeet het nog wel eens te vermelden.

    Gr.

    #18121460

    Vandaag randje van motorkap schoon geslepen(was weer lekker bruin van de roest), en in de roestomvormer gezet. En nog een nieuw antennerubber geplaatst ;)

    #18121461

    @tamiya wrote:

    Vandaag randje van motorkap schoon geslepen(was weer lekker bruin van de roest), en in de roestomvormer gezet. En nog een nieuw antennerubber geplaatst ;)

    verkeerde topic:P

    #18121462

    @tamiya wrote:

    DunNow, Zit er dus wel ff mee dat ik mijn auto wel regelmatig zwaar belast(drie mensen achterin of kofferbak vol) ;) BTW, heb jij de 32 polige stekker nog kunnen vinden voor de MID?

    joop1970, Oke dus die Monroe dempers is wel een slimme zet, maar welke schokbrekers? Kan dat met 30 mm verlagingsveren of is er een beter alternatief? Want dan is je demper toch langer dan je veer? :hmmz

    Met een koni sportkitje lukt dat wel, dat is ook een vaste verlaging alleen in hardheid te verstellen.

    Om je een idee te geven:

    #18121463

    Zojuist een Omega krik en assteunen besteld.

    Nu de vraag (voor velen zal het vanzelfsprekend zijn), hoe zet je nu het beste de auto op de assteunen.

    Is dat in 1 keer achter opkrikken via het midden van de achteras en dan aan de buitenzijdes van de achteras de steunen zetten? De originele krikpunten zijn denk ik met een garagekrik niet zo geschikt omdat je dit uitsparing niet in de krik hebt zitten, dan kom je dus niet uit op het verstevigde deel. En doe je het in delen dan staat de auto zo scheef na het plaatsen van de eerste steun dan bij het opkrikken van de andere kant je altijd iets kans hebt van schuiven op de al geplaatste assteun.

    Wat ik zeg, het zal zeer vanzelfsprekend zijn, maar veiligheid staat voorop dus doe het liever goed ;)

    #18121464

    DunNow, Ziet er niet raar uit, hoeveel zakte het in bij zware belasting?

    Ben inmiddels met m’n MID bezig, heb nog een paar vragen:

    -Ik heb alle kabels nu gelabeld. Alleen er zaten maar 25 draden aan de 32 polige stekker, krijg ik dan straks geen foutmeldingen op m’n display?(de niet voorziene functies zijn nu elektrische bijverwarming, standkachel, automaatbak etc)
    Een kabel voor de koelvloeistof temperatuur zat er geen kabel in( signaalvanaf tellerbak 24, dus daar maar ff een stekker in gedaan, die werkt nu ook)

    -Er zit een aansluiting op voor op de remlichtschakelaar, waar is deze goed voor? Ik hoef geen checkcontrol functies :hmmz

    – Ik moet vanaf tellerbak Pin 9(voor toerental), Pin 18(Tankaanduiding) en Pin 24(Koelvloeistof temperatuur) een signaal pakken. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik op de stekker(waar de tellerbehuizing met printplaat op wordt geklikt) precies zien welke pin welk nummer is?

    #18121465

    @tamiya wrote:

    -Ik heb alle kabels nu gelabeld. Alleen er zaten maar 25 draden aan de 32 polige stekker, krijg ik dan straks geen foutmeldingen op m’n display?

    Nee hoor.
    Je hebt trouwens een stekker gevonden? Mooi! :thumb

    @tamiya wrote:

    -Er zit een aansluiting op voor op de remlichtschakelaar, waar is deze goed voor? Ik hoef geen checkcontrol functies :hmmz

    Om na het aanzetten van je contact de melding “Remlicht controle” uit beeld te krijgen haha
    Maar misschien kan je hem ook aan massa leggen, dan komt die er al niet in. Maar of dat zo is weet ik niet uit m’n hoofd.
    Ik had het wel aangesloten dat ik even moest remmen :D

    @tamiya wrote:

    – Ik moet vanaf tellerbak Pin 9(voor toerental), Pin 18(Tankaanduiding) en Pin 24(Koelvloeistof temperatuur) een signaal pakken. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik op de stekker(waar de tellerbehuizing met printplaat op wordt geklikt) precies zien welke pin welk nummer is?

    Er staan nummertjes op die stekker van je tellerbak ja.

    Succes!

    #18121466

    @kleine paul:

    opkrikken per kant, zet hem altijd onder de achteras zelf en de assteunen onder de scharnierpunten iets verder naar voren. (het stuk wat vast aan je auto zit).
    Teveel gebruiken van de originele krikpunten zorgt ervoor dat ze helemaal naar de klote gaan, roesten vaak ook flink bij corsa’s

    #18121467

    @joop1970 wrote:

    @kleine paul:

    opkrikken per kant, zet hem altijd onder de achteras zelf en de assteunen onder de scharnierpunten iets verder naar voren. (het stuk wat vast aan je auto zit).
    Teveel gebruiken van de originele krikpunten zorgt ervoor dat ze helemaal naar de klote gaan, roesten vaak ook flink bij corsa’s

    Dank je Joop1970, voorzijde zelfde manier neem ik aan? Maar dan via kokerprofiel? Toevallig geen foto’tje zeker ;) ?

    #18121468

    Heeft iemand enig idee waar deze 2 bouten voor dienen?

    #18121469

    zit daar het binnenwerk van het brandschot niet aan vast(ik roep ook maar wat :wors )

    flinke schaafwond btw!

    #18121470

    Weet iemand toevallig de draad kleuren van de knipperlichten.
    Had ergens gelezen dat het groen/zwart en groen wit is.

    Nu heb ik in mijn stuurkolom wel groen/zwart maar geen groen/wit.
    Dit i.v.m. cv/ab. Linker knippersignaal doet t wel.(groen/zwart??)
    Alleen de rechter nog niet.

    Wie o wie helpt me.

    Corsa b 1.4nz uit 1995

    Gr. :agent

    #18121471

    @Opelfreakz wrote:

    Weet iemand toevallig de draad kleuren van de knipperlichten.
    Had ergens gelezen dat het groen/zwart en groen wit is.

    Nu heb ik in mijn stuurkolom wel groen/zwart maar geen groen/wit.
    Dit i.v.m. cv/ab. Linker knippersignaal doet t wel.(groen/zwart??)
    Alleen de rechter nog niet.

    Wie o wie helpt me.

    Corsa b 1.4nz uit 1995

    Gr. :agent

    Even je acherlichtunits (waar de lampjes op zitten) eruit leggen en even doormeten. Dan weet je het zeker.

    Als je je verlichting wilt aansluiten moet je er wel rekening mee houden dat je rechter en linker kanaal van de knipperlichten gescheiden is. Waarschijnlijk kun je het dus beter niet aansluiten bij de stuurkolom, maar bij je alarmlichtschakelaar.

    #18121472

    @McKaamos wrote:

    Dat is 4,6% afwijking. Stel dat je KMteller nu exact perfect is gekalibreerd en dus 100 aangeeft als je 100 rijdt, is dat meer dan de correctiewaarde bij een boete.
    Je moet er dus wel heel erg op letten steeds, en dat is heeel vervelend.

    Die van mij is overal exact geijkt (op GPS) 50 = 49 100=100 150=151 200=200 216=215 (Laatse cijfers zijn de waardes op GPS en de vorste op de teller zelf)

    En het is inderdaad erg vervelend letten op de snelheid haha, maar daarvoor dient cruise control ;)

    #18121473

    Even een vraagje ,

    Heeft iemand hier toevallig ervaring met een schroefset van het merk: Inter Alloy ?
    Kan er namelijk zo 1 kopen voor een mooie prijs..
    Mn corsa is al wel 40/40 verlaagd, maar ik wil nog wat lager vandaar :thumbup

    #18121474

    Wat is er zoal nodig om een olietemperatuurmeter aan te sluiten op een X12XE? Is dit een beetje voorbereid? Ik zou denken van, een Astra G met X12XE motor met MID is origineel geleverd, dan zal dit toch wel zonder grote verbouwingen mogelijk moeten zijn op een X12XE blok in een Corsa B? :hmmz

    #18121475

    gewoon sandwish plate plaatsen tussen je olie filter.
    ga ik van het weekend ook doen.
    plaatst wel een externe meter. dus geen orgineel opel oplossing.

    #18121476

    robert_corsa, wat kost zoiets? Zou je foto’s willen maken? Ben wel benieuwd, ik wil dit dan i.c.m. de MID gaan doen ;)

    #18121477

    Icm de MID kan je wel vergeten. Dan zou je aansluiting moeten hebben voor een originele sensor van Opel.
    X12XE is nooit in een Astra geleverd, dus weinig kans dat dat gaat werken.
    Daarbij mis je de bedrading.

    Maargoed, voor het complete:
    Dit is een sandwichplaat: http://www.nlpower.nl/interieur/meters-en-meterhouders/sensoren-en-adapters/olie-sensor-adapter-ring.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Lekker makkelijk, gewoon je oliefilter er af, plaat er op, verlengbus op je oliekanaal schroeven, oliefilter er weer op.
    Wel vantevoren even olie aftappen, anders krijg je een plens op de vloer…

    Wat je ook kan doen, is in de oliepomp je oliedruk schakelaar (van het lampje op je dash) los draaien en dan een Y-stukje er in schroeven.
    http://www.nlpower.nl/interieur/meters-en-meterhouders/sensoren-en-adapters/inschroef-sensor-y-adapter.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Dan heb je opzij een sensor aansluiting extra.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 930)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.