Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 236 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 maanden geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 726 tot 750 (van in totaal 930)
  • Auteur
    Berichten
  • #18122103

    @nielstheto wrote:

    mensen een corsa c 1.2 16v enjoy heeft naar mijn vermoeden iets teveel dorst!

    laatst volgetankt en tot mn verbazing had deze 328 km erop zitten en 3kwart tank al leeg. goeie 200 km snelweg km’s met 5 personen en dan nog eens een goeie 50km snelweg in mn 1tje zegmaar. is dit niet een beetje heel veel?

    en dan nog iets. hij trekt sinds een kleine tijd heel slecht op. soort inkakkertje bij de 1500 tot 2500/3000 toeren ? waar zou dit aan kunnen liggen?

    wou zelf eventueel nieuwe luchtfilter erop zetten nieuwe bougies erin en de uitlaat erondervandaan halen

    Heb je hem al eens laten uitlezen?

    #18122104

    nee nog niet aan gedacht. ik zal eens een belletje maken naar een opel dealer hier in de buurt misschien zou die dat voor mij kunnen doen!

    #18122105

    Die rekenen gelijk 25 a 30 euro misschien iemand hier op t forum bij jouw in de buurt is een kaart voor..
    ik heb er 1 weet niet waar je woont…

    #18122106

    ikzelf woon in hengelo gelderland :)

    en 25 30 euro vind ik nog niet eens zo gek. wil gewoon graag weten wat er aan mankeert zou het ook zonde vinden om hem weg te doen voor een andere corsa

    #18122107

    Voor zo’n 40 euro heb je zelf zo’n apparaatje, hoef je daarvoor nooit meer naar de Opeldealer…

    #18122108

    Dat is ook zo inderdaad. Heet dat niet OP-COM? Ik heb zelf wel het programma voor VAG.
    Een Corsa B kun je niet uitlezen toch?

    #18122109

    Ik heb een 1.4 8v (ff uit mn hoofd een x14sz) van 96 die kun je gewoon uitlezen, evenals de GSI die ik heb

    #18122110

    @MarkVectra93 wrote:

    Ik heb een 1.4 8v (ff uit mn hoofd een x14sz) van 96 die kun je gewoon uitlezen, evenals de GSI die ik heb

    oke voor 40 euro heb ik een OP-COM maar is zoiets makkelijk te begrijpen? en kan dit voor meerdere type autos worden gebruikt? niet dat ik zegmaar 1 x de corsa uitlees en daarna nooit meer kan gebruiken omdat ik denk dat ik niet om het half jaar de auto hoef uit te lezen

    #18122111

    Deze is voor alle types en uitvoeringen tot en met ik dacht 2010, het installeren is ff uitvogelen maar dan stelt t eigenlijk niet veel voor, let wel het is dan nog niet gerepareerd, dit is alleen om storingen te lezen en te wissen, en hopen dat ie dan iets vindt

    #18122112

    Ik wil graag een 3e remlicht monteren in onze onvoorbereide Corsa B.
    Is hier een hele kabel voor te krijgen of te demonteren zodat het een plug en play verhaal wordt of moet ik gaan solderen?

    vraag 2: waar leid ik de draden zo ongeveer langs?

    Alvast bedankt:)

    #18122113

    Universeel 3e remlicht kopen, zit al kabel aan en deze kun je onder het rubber van de afdichting leggen. Zelf ook gedaan werkt perfect.
    Ik heb ze met scotchlocks verbonden aan de normale remlichten, het is immers niet vochtig in de auto zelf. Scheelt je solderen etc.

    #18122114

    een op-com voor 40,- euries?
    hoe ziet dat ding er uit?
    waar kan ik die kopen??

    #18122115

    Nog minder zelfs. 25 doller ~ 22 euro met huidige (slechte) koers.
    http://www.ebay.com/itm/OPCOM-OP-COM-V1-45-OBDII-USB-Interface-Scanner-Diagnostic-Tool-for-Opel-Cars-/131386269367″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18122116

    Maarja hoe lang wacht je dan…ik had m binnen 2 dagen in huis king:

    #18122117

    met een op-com kom ik helaas niet verder. :cry
    heb een tech2 nodig tegen de tijd dat ik het klaar heb. :swear
    en ik neem aan dat die niemand hier heeft. :hmmz

    #18122118
    #18122119

    de referenties die bij dit artikel gegeven worden zijn niet lovend. Dus die zal ik dan maar niet aanschaffen.
    toch bedankt voor het mee denken.

    #18122120

    @RichardH wrote:

    Universeel 3e remlicht kopen, zit al kabel aan en deze kun je onder het rubber van de afdichting leggen. Zelf ook gedaan werkt perfect.
    Ik heb ze met scotchlocks verbonden aan de normale remlichten, het is immers niet vochtig in de auto zelf. Scheelt je solderen etc.

    Not my style. Heb teveel aftermarket remlichten gezien die bijna geen licht gaven en er bijna af vielen/ scheef aan 1 bevestiging hingen(meestal in G**gjes).

    Daarnaast heb ik ook al een orginele klaar liggen voor inbouw maar de verkoper verzekerde mij ervan dat de voorbereiding aanwezig zou zijn :hmmz

    Wel bedankt voor je reactie hoor :thumb

    Anderen met input?

    #18122121

    anders even naar de sloop een originele scoren. :thumb
    en als de voorbereiding er niet ligt even er eentje zelf plaatsen. :vertag :thumbup
    zo moeilijk is dit nu ook weer niet. :jerry

    #18122122

    @combo c tour wrote:

    anders even naar de sloop een originele scoren. :thumb
    en als de voorbereiding er niet ligt even er eentje zelf plaatsen. :vertag :thumbup
    zo moeilijk is dit nu ook weer niet. :jerry

    Heeft ie al liggen zegt hij :thumb

    Ben zelf wel tevreden over mijn universele, lekker fel en lekker subtiel, in plaats van zon grote lompe met een gloeilampje.

    Ik zou zelf indd ook even een kabeltje trekken, weinig moeite en kan zo bij ’t remlicht op verbonden worden.

    #18122123

    goedendag heb een corsa b 1999 12i 16v stotert is uitgelezen codeP1510(smoorklep)? wat en hoe kan ik dit oplossen

    #18122124

    Das een goeie…..

    Smoorklep wat????

    Ofwel wat functioneert er niet goed??

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18122125

    De overbrenging van stuurbekrachtigingsmotor (eps corsa/meriva 2004) naar stuurhuis had een lelijke tril/ratel geluid bij rechtuit, dit heb ik ingesmeerd met vrij dik kogellagervet, maar na 6 maanden is het er weer uitgelopen vermoed ik want de ratel/ritsel geluid is weer terug. Ik heb ooit ergens het juiste type vet hiervoor gevonden maar kan het niet meer vinden. Weet iemand welke type vet ik moet gebruiken, schijnt een extreme pressure bestendig vet te moeten zijn.

    #18122126

    Zit de klemverbinding wel goed vast??
    Loopt deze niet los??
    Eventuele foto is natuurlijk welkom.

    #18122127

    Ik ga er van uit dat de verbinding nog goed vastzit, heb de boel niet losgehaald nog. Sowieso moet er dus nieuw vet in, en als ik de boel open heb wil ik er meteen nieuwe ‘juiste’ vet indoen zodat ik er van af ben. Aan de foto informatie zie ik dat ik het in april 2015 het vet vernieuwd heb. Dus kogellagervet heeft het 5 maanden volgehouden. Moet er misschien niet iets tussen de 2 delen zodat het vet er niet uitloopt?

    Foto’s gemaakt in April, op zich niks bijzonders te zien:
    Servo deel:

    Stuurhuis deel:

    Heb toen de boel met een doekje schoongemaakt, vet in het gaatje van de uitstekende deel aan het stuurhuis gedaan en rondom de tandwiel zelf en de boel weer netjes vastgezet. Het geratel/geritsel was weg, dus ik dacht mooi, hopelijk houd het een beetje uit. Maar las al ergens dat het speciale vet moest zijn anders loopt het er te snel uit, wat nu blijkbaar is gebeurd.

    Misschien moet het complete gedeelte waar de 2 delen elkaar samenkomen ingevet worden zodat het zwemt in vet? Er zit wel een soort van afdichting in het systeem, en daar lijkt geen vet op te zitten, dus misschien moet er gewoon meer vet in?

25 berichten aan het bekijken - 726 tot 750 (van in totaal 930)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.