Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 236 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 maanden geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 930)
  • Auteur
    Berichten
  • #18122028

    Hallo ik ga mijn turbo vervangen van de corsa c 1, 7 di maar is het slim om de dezlfde erop te zetten of een grotere zo ja welke kan erop zonder teveel aanpassingen en waar moet ik op letten mvg melvin

    #18122029

    Ff een vraagje, moet je bij verandering van 236mm remmerij (massief) naar 256mm remmerij (geventileerd) ook ’t tussen stuk tussen naaf en remzadel meenemen of is deze het zelfde?
    Neem aan dat Corsa B GSI 256mm is of is dat Astra GSI? (of beide gelijk?) zit namelijk eraan te denken om deze massieve schijfjes te vervangen voor Corsa B GSI remmerij maar weet dat je met de 2.0L remmen problemen kunt krijgen met ruimte bij een 14inch velgen…

    Edit: zag dat de corsa B GSI idd 256mm zijn, blokjes zijn de zelfde maat als van een 1.4? (c14nz)

    #18122030

    Coras B gsi en astra GSI zijn beide 256 mm, zit alleen wel verschil is. De astra gsi schijven zijn wat dikker en gebruiken grotere remblokjes.

    14 inch schijven passen net om 2 liter remmen (originele opel velgen dan)

    #18122031

    ah dus toch. Ik heb 14″ after market velgen met ET35, met de c14nz remmen (236mm massief) heb ik tussen remklauw en velg +/- 2cm ruimte en heb hierbij niet rekening gehouden met ’t plaklood…
    astra setje kan ik zo aan komen alleen de Corsa gsi is hier op de sloperijen in de buurt atm niet te vinden…
    heb namelijk niet zo heel veel zin om straks met een niet-passende remklauw te zitten ;)

    #18122032

    et35 al wel passen denk ik, origineel is et49 dus dan zit je velg nog dichter bij de klauw.

    #18122033

    oh, dan kan ik het er wel op gokken… de schijf komt 10mmnaar buiten, weet niet hoeveel een gsi klauw ten opzichte van een 236mm massief rem klauw naar buiten komt?

    #18122034

    Hoi ik heb een leuke vraag!:

    Wat is dit lampje? Zit op behuizing van de stuurkolom. Gaat niet aan bij contact, wel bij aanzetten van lampen en/of starten van motor.
    (Is niet in te drukken, is dus geen knopje.)

    #18122035

    Hoort niet in de corsa iig, iets van een voorgaande hobbyist wellicht… Ff kapjes losslopen en kijken waar de draden heen gaan…

    #18122036

    Kan ik een vloeibare klepdeksel pakking gebruiken in een X14xe? Iemand hier ervaring mee?

    #18122037

    Gewoon een nieuwe pakking plaatsen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18122038

    2 maanden terug nieuwe pakking geplaatst vandaag naar garage gegaan omdat die weer olie lekte, die zei van je kan beter een vloeibare pakking er tussen doen maar ik weet niet of dit wel mogelijk is.

    #18122039

    @ Meomy;

    Klik hier.

    #18122041

    Hallo Allemaal

    Rechtsvoor mis ik een wending van mijn hulpveer ( Links 4 en Rechts 3 Wendingen )
    Is dat veel werk om te doen of is er iemand in de buurt van Zwolle die mij daar bij kan helpen
    Ik heb het gereedschap er niet voor .

    En moet de auto na de tijd weer uitgelijnd worden

    Gr

    #18122042

    achterkant vd auto hoeft nooit uitgelijnt te worden dus daar heb je weer geluk bij :vertag :thumb

    #18122043

    @ivartje wrote:

    achterkant vd auto hoeft nooit uitgelijnt te worden dus daar heb je weer geluk bij :vertag :thumb

    Nee dat klopt haha
    Bij mij gaat het om de voorkant

    #18122044

    ooh omdat je hulpveer zei d8 ik gelijk aan de achterkant :hmmz omdat ik dacht dat hulpveren een soort van sterkere/extra veren voor achter waren , maar als je voor je vering gaat vervangen moet je veerpoot los dus zul je helaas moeten uitlijnen

    #18122045

    Nooit zonder goede gereedschap (veerklem) aan de vering werken! die dingen staan onder hoge druk, en als je ze met hoge snelheid van dichtbij wilt bekijken weet ik niet zeker of je het kan na vertellen… (heb wel een wat foto’s voorbij zien komen waar tyraps gebruikt zijn, je kunt wel na gaan hoe dat is afgelopen :vertag )
    uitlijnen is wel verstandig.
    voor de rest is het een niet zo heel veel werk ;)

    #18122046

    Oke thnx
    Nee tyraps lijkt me inderdaad geen goed gereedschap haha
    Volgende week maar even afspraakje maken bij de garage ( Opel dealer )
    Rekent 140 euro voor de veer

    #18122047

    Ik had zelf een tooltje in elkaar gelast om dat te doen. Stuk schroefdraad en 2 grote moeren erop en daar weer haken aan gelast. Kon je met steeksleutels naar elkaar toe draaien. Was best wel beunen pur sang, maar ik leef ook nog. Beide zijden gedaan.
    Is alleen wel een klote werkje op die manier. Heb een avondje per kant nodig gehad :???:

    #18122040

    @pascal1109 wrote:

    Ik had zelf een tooltje in elkaar gelast om dat te doen. Stuk schroefdraad en 2 grote moeren erop en daar weer haken aan gelast. Kon je met steeksleutels naar elkaar toe draaien. Was best wel beunen pur sang, maar ik leef ook nog. Beide zijden gedaan.
    Is alleen wel een klote werkje op die manier. Heb een avondje per kant nodig gehad :???:

    Kun je ook gewoon kopen voor een paar tientjes ;)

    #18122048

    Dat idee was het ja.
    Maar ja…toen was ik nog jong en onverstandig :oops:

    #18122049

    @pascal1109 wrote:

    Dat idee was het ja.
    Maar ja…toen was ik nog jong en onverstandig :oops:

    Waarom kopen als je het zelf kunt maken? Dat geeft toch veel meer voldoening?
    Ik heb zelf ook een rem-ontluchtings set gebouwd, maar dan door middel van luchtdruk de remvloeistof in het potje door het remsysteem drukken. Ik stond er namelijk gewoon bij de kijken terwijl het systeem ontluchtte: beetje lucht erop van de compressor en had in enkele minuten het volledige systeem ververst en ontlucht. :wors
    Kon ik weer mooi remmen met de RBF-600 en Brembo schijven / Ferodo blokken, met je hoofd op het stuur zat je.. king:

    Ik was een Honda rijder en daar waren zéér veel goodies te koop, maar genoeg dingen die ik gewoon zelf maakte,
    Zoals Hoodlifters:

    En een brake-stopper, deze zorgt ervoor dat je remcilinder niet kan doorbuigen met het schutbord

    En het ontluchtings-systeem dus.
    Verder ook nog een short-shifter zelf gemaakt maar beide geen foto’s van.
    Ik schreef ook complete how-to’s voor bijvoorbeeld het vervangen van homokineten of ashoezen, hoe je alles uit elkaar trok en monteerde, remklauwen revisie etc.

    Ik ben geen auto monteur maar mag graag mijn geld besparen als het op arbeidsloon aankomt, doe alles gewoon zelf en altijd zeer tevreden over geweest.

    De hoodlifters komen ook op mijn Corsa, heb er een schurfthekel aan steeds dat stokje in de kap te prikken.

    #18122050

    @RichardH wrote:


    En een brake-stopper, deze zorgt ervoor dat je remcilinder niet kan doorbuigen met het schutbord

    Mooi zo’n hot air intake… ;)
    Wat is verder het idee van een “brake stopper”?
    De beweging van de schutbord is zo mimimaal dat je waarschijnlijk meer last heb van je schoenzool die indeukt tijdens het remmen…

    #18122051

    @KRSA2000 wrote:

    @RichardH wrote:

    En een brake-stopper, deze zorgt ervoor dat je remcilinder niet kan doorbuigen met het schutbord

    Mooi zo’n hot air intake… ;)
    Wat is verder het idee van een “brake stopper”?
    De beweging van de schutbord is zo mimimaal dat je waarschijnlijk meer last heb van je schoenzool die indeukt tijdens het remmen…

    Klopt hot air intake was puur voor het geluid, performance gaan erop achteruit :)..

    De beweging is bij honda wat meer want het schutbord is erg dun, heb het toen gefilmd en getest en het bewoog wel 2 mm..
    Voor de gemiddelde rijder geen probleem maar het was merkbaar toen ’t erop zat, remt sneller omdat het niet meer doorbuigt
    De stopper houd de HRC tegen doormiddel van de veerpoot want dat is gewoon erg stevige carroserie.

    #18122052

    @Meomy wrote:

    2 maanden terug nieuwe pakking geplaatst vandaag naar garage gegaan omdat die weer olie lekte, die zei van je kan beter een vloeibare pakking er tussen doen maar ik weet niet of dit wel mogelijk is.

    Probleem is vaak dat ze die boutjes te hard aandraaien….

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 930)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.