Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 236 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 maanden geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 930)
  • Auteur
    Berichten
  • #18121753

    is een zestonige gewoon voor de lol :P Ik ben nog maar 18;) bedankt voor de adviezen

    #18121754

    ach joh, why not. Zolang je het maar niet gebruikt op de openbare weg, is er niks aan de hand.
    Ga je in Hasselt wonen, kan je claimen dat je bij de Doeks of ‘Asselt hoort king:

    Anyway, de claxon is negatief geschakeld, en vanaf de positieve kant gezekerd.
    Zou m dus gewoon bij de positief van de claxon aan hangen en dan een kabel terugleggen naar de cabine waar je er een schakelaar tussen zet en die dan koppelt naar massa.

    Uiteraard werkt dat alleen als die hoorn slechts 1 stand heeft. Meerkeuze zal waarschijnlijk positief geschakeld moeten worden.

    #18121755

    weet iemand waar je eigenlijk een beetje bertrouwbaar het aantal vorige eigenaren kan zien. Hebben een vectra gekocht. Bij de zelfde auto bedrijf als me corsa. En dacht laat ik is op internet kijken hoeveel eigenaren die heeft gehad. Bij RDW OVI staat 2/0 En bij kenteken chek auto week 5/0 Nogal een verschil :wtf

    #18121756

    @fernando93 wrote:

    weet iemand waar je eigenlijk een beetje bertrouwbaar het aantal vorige eigenaren kan zien. Hebben een vectra gekocht. Bij de zelfde auto bedrijf als me corsa. En dacht laat ik is op internet kijken hoeveel eigenaren die heeft gehad. Bij RDW OVI staat 2/0 En bij kenteken chek auto week 5/0 Nogal een verschil :wtf

    Heeft dat niet te maken met het aantal tussenhandelaren dat er tussen heeft gezeten??

    #18121757

    @sandrovb wrote:

    Dat komt omdat je niet de originele autoradio erin hebt en dan moet je de rood/witte kabel achter de radio eruit halen of door knippen. Dan blijft de datum staan mvg sandro

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

    En werkt je antenneversterker niet meer.

    De draad doorknippen na de splitsing of achter de tid.

    Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

    #18121758

    @fernando93 wrote:

    weet iemand waar je eigenlijk een beetje bertrouwbaar het aantal vorige eigenaren kan zien. Hebben een vectra gekocht. Bij de zelfde auto bedrijf als me corsa. En dacht laat ik is op internet kijken hoeveel eigenaren die heeft gehad. Bij RDW OVI staat 2/0 En bij kenteken chek auto week 5/0 Nogal een verschil :wtf

    Als het een geimporteerde auto is kan het kloppen, RDW geeft het aantal eigenaren aan vanaf dat hij in Nederland is….

    #18121759

    Een vraagje ik zou graag witte of blauw achtige verlichting willen in me corsa B kan ik wat scherperde verlichting erin doen. Door het alleen vervangen van de lampen bollen. Al scheelt het maar een beetje. Of moet ik al snel denken aan een dure set met van alles en nog wat.

    #18121760

    Hoi Allemaal,

    Zojuist kwam ik erachter dat mijn aanjager niet meer wil. Hij gaat alleen nog aan op standje 4. :swear
    Nou zit ik meteen aan de kachelweerstand te denken, maar kan het er ook mee te maken hebben dat ik mijn dash laatst heb uitgebouwd om er led-verlichting in te zetten? Kan daar ergens een los contact zitten?

    Byjugo

    #18121761

    @Byjugo wrote:

    Hoi Allemaal,

    Zojuist kwam ik erachter dat mijn aanjager niet meer wil. Hij gaat alleen nog aan op standje 4. :swear
    Nou zit ik meteen aan de kachelweerstand te denken, maar kan het er ook mee te maken hebben dat ik mijn dash laatst heb uitgebouwd om er led-verlichting in te zetten? Kan daar ergens een los contact zitten?

    Byjugo

    Als je de stekker van je kachelweerstand af hebt gehad wel :D

    Nee in principe niet ga maar uit van een kapotte weerstand.

    #18121762

    @Opeltje17 wrote:

    Als je de stekker van je kachelweerstand af hebt gehad wel :D

    Nee in principe niet ga maar uit van een kapotte weerstand.

    Nee, ben niet onder de parafaan geweest..
    Morgen maar even langs de dealer dan.. Enig idee wat zo’n geintje kost?

    Ter info voor iemand die de zoekfunctie gebruikt: €66.30 vraagt de dealer ervoor.
    Bij automaterialenzaak niet veel goedkoper, tenzij je natuurlijk korting kan dealen via je werk :angel

    #18121763

    Dag heren,

    Een tijd terug heb ik de rechter homokineet vervangen en nu heb ik gekraak aan de linker kant. Klinkt hetzelfde als toen aan de rechterkant, maar ik merk dat hij het nu ook doet bij gewoon rechtuit rijden/optrekken. Ook bij versnellen boven de 100kmh.
    Is dit weer gewoon de homokineet, of kan ook iets anders zijn?

    Het gaat om een Corsa B, 1.0 12v uit ’99.

    Dank en groeten
    Eric

    #18121764

    @205179 wrote:

    @fernando93 wrote:

    weet iemand waar je eigenlijk een beetje betrouwbaar het aantal vorige eigenaren kan zien. Hebben een vectra gekocht. Bij de zelfde auto bedrijf als me corsa. En dacht laat ik is op internet kijken hoeveel eigenaren die heeft gehad. Bij RDW OVI staat 2/0 En bij kenteken chek auto week 5/0 Nogal een verschil :wtf

    Als het een geimporteerde auto is kan het kloppen, RDW geeft het aantal eigenaren aan vanaf dat hij in Nederland is….

    Ik ga er maar vanuit dat RDW dan klopt. Al is dat 2002 begreep ik ?. Sinds vandaag staat er 3/0 eigenaren ipv 2/0 Klopt wel hebben he, vanmorgen over gezet de vectra en hopelijk morgen ophalen. Bij mijn corsa staat 2/0 Dus zou ik in 12 jaar de 2de eigenaar zijn :)

    #18121765

    De RDW registreert alleen de laatste 9 jaar !!
    wat de auto daarvoor voor eigenaren heeft gehad, blijft ongewiss.

    Rik :)

    #18121766

    Heey

    Vraagje, ik heb een corsa uit 94, 1.4i swing.
    Mijn kofferbakverlichting werkt niet.
    Toch geeft hij als ik hem doormeet ong 9volt dit zou toch echt genoeg moeten zijn
    En ik heb al meerdere lampjes geprobeerd die het echt moeten doen, maar hij doet het niet….

    (kan je er ook voor zorgen dat je kofferbakverlichting aanblijft als de kofferbak opengaat? meestal gaat hij na X seconden uit)

    bedankt alvast!

    #18121767

    9 Volt is te min !
    lampje gaat pas branden als er minimaal 12 volt op staat.
    Je hebt dus ergens een probleempje.

    Rik :)

    #18121768

    @KadAstra-EF wrote:

    9 Volt is te min !
    lampje gaat pas branden als er minimaal 12 volt op staat.
    Je hebt dus ergens een probleempje.

    Rik :)

    Mn interieurverlichting is 12,4v…. dan zit er indd ergens een fout, maar als ik er dan gewoon een 6v lampje in doe, zou die het dan wel doen?

    #18121769

    sorry als het al gevraagd is, maar ik ga het vragen:

    vanmiddag toen ik wou tanken, kwam er een walm aan benzine uit de vulopening zetten, en je hoorde een poefgeluid, toen ik de tankdop eraf haalde. is dit normaal? of moet ik mij zorgen maken om wat leidingen?
    ik heb er daarna trouwens gewoon mee gereden, en eigenlijk niets vreemds gemerkt.

    ik rij al 6 jaar een Astra, en daar is dit nog nooit gebeurt. voor jullie denken dat ik nog nooit auto heb gereden. :jerry

    Corsa heeft een tijd stilgestaan, en dit was de 2de keer dat ik hem voltankte.
    (gekocht met natuurlijk een zo goed als lege tank, de eerste keer ook niet volgetankt. dat was pas bij de 2de keer.)

    #18121770

    @FnF_racer wrote:

    sorry als het al gevraagd is, maar ik ga het vragen:

    vanmiddag toen ik wou tanken, kwam er een walm aan benzine uit de vulopening zetten, en je hoorde een poefgeluid, toen ik de tankdop eraf haalde. is dit normaal? of moet ik mij zorgen maken om wat leidingen?
    ik heb er daarna trouwens gewoon mee gereden, en eigenlijk niets vreemds gemerkt.

    ik rij al 6 jaar een Astra, en daar is dit nog nooit gebeurt. voor jullie denken dat ik nog nooit auto heb gereden. :jerry

    Corsa heeft een tijd stilgestaan, en dit was de 2de keer dat ik hem voltankte.
    (gekocht met natuurlijk een zo goed als lege tank, de eerste keer ook niet volgetankt. dat was pas bij de 2de keer.)

    Dan zuigt de tank vacuüm, naast je vul slang loopt een dun slangetje die is van je tank ontluchting grote kans dat die verstopt zit.

    Wat vaak gebeurt als je een verstopte ontluchting hebt is dat je tank meter afwijkt.

    #18121771

    @205179 wrote:

    @KadAstra-EF wrote:

    9 Volt is te min !
    lampje gaat pas branden als er minimaal 12 volt op staat.
    Je hebt dus ergens een probleempje.

    Rik :)

    Mn interieurverlichting is 12,4v…. dan zit er indd ergens een fout, maar als ik er dan gewoon een 6v lampje in doe, zou die het dan wel doen?

    Nee, dikke kans dat dat niet werkt.

    Kadastra-EF, een lampje gaat niet pas branden boven 12 volt, gloeilampjes gaan echt al wel eerder gloeien.
    Spanning zakt altijd een beetje in als er een belasting (dus een lampje bijvoorbeeld) een beetje in. Als je zonder belasting al 9volt meet, en niet je nominale voedingsspanning, zit er dus ergens anders in het circuit een belasting (zoals een slecht contact).

    Anyway, ik ga er even vanuit dat je 9volt meet over de contacten in de lamp houder.
    Probeer ook eens de plus-kant van de lamphouder te meten tegen een stukje blank metaal zoals een schroef of scharnier, of pak een bestaand massapunt.
    Meet je dan ook 9volt, dan is er iets mis met de draad die van de voorkant naar de lampje gaat.
    Meet je dan 12volt, zit het probleem na het lampje.
    Stop het lampje weer terug in de houder en verwijder dan eens de schakelaar in je kofferklep (zwarte plastic pen).
    Pak dan de plus-draad van de schakelaar en leg die eens naar massa. Gaat je lampje dan aan, is er iets mis met de schakelaar of het circuit na de schakelaar.
    Gaat het lampje niet aan, zit het in de draad tussen het lampje en de schakelaar.

    Als het lampje aan ging, zet dan de schakelaar weer terug en neem de min-kant van de schakelaar en leg die eens naar massa.
    Werkt het lampje niet, is je schakelaar kapot.
    Werkt hij wel, dan is het de draad van de schakelaar naar massa.

    #18121772

    Hee ff een vraagje, is dit wat als extra setje wielen of kan ik deze beter laten liggen?
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m793559076-4-st-14-aluminium-sportvelgen-steek-4×100.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Ik kan ze overnemen voor 45 euro.

    Bvd :thumbup

    #18121773

    Vraagje heb het gevoel dat me kopeling opeens nogal licht gaat. Nu neem ik maar aan dat me kopeling opeens verrot is. ( Nooit niks gemerkt. Of zou het ook kunnen zijn dat de kabel wat los zit. ( Hoop zelf dat het de kopeling niet is. Want dan Valt opel me Qua merk toch heel vies tegen. Gezien ik 2 weken terug nog een pomp heb laten vervangen waar niks van te zien was. En daarvoor een kleine Water sensor dingens. En als de koppeling nu al verrot zou zijn. Vind ik dat best snel. Het lijkt net alsof die van een op de andere dag heel anders aanvoelt. Of het licht eraan. Dat ik een week lang in een Lancia Lybra en een Vectra heb gereden. Maar het lijkt me sterk.

    #18121774

    @Opeltje17 wrote:

    Dan zuigt de tank vacuüm, naast je vul slang loopt een dun slangetje die is van je tank ontluchting grote kans dat die verstopt zit.

    Wat vaak gebeurt als je een verstopte ontluchting hebt is dat je tank meter afwijkt.

    okey, kan op zich dus geen kwaad, alleen is ook niet verstandig om het zo te laten.
    zal het A.S.A.P. nakijken dan.

    dank je voor je antwoord. :thumb

    #18121775

    Weet iemand hoe ik, de met rood gemarkeerde kapje eruit krijg?

    Ben er al zo’n drie kwartier mee bezig geweest, maar het wil maar niet lukken.. misschien ben ik wel niet de handigste, dat kan ook :wors

    #18121776

    @fernando93 wrote:

    Dat ik een week lang in een Lancia Lybra en een Vectra heb gereden. Maar het lijkt me sterk.

    Dat lijkt mij totaal niet sterk. Ik heb wel eens een paar keer de hele dag in een ouwe Mercedes Vito gereden met een super zware koppeling. Als ik dan daarna in m’n Corsa stapte, dan trapte ik het koppelingspedaal bijna door de bodem heen. Het went gewoon heel snel om met een zware koppeling te rijden, dat de lichte koppeling daarna verdacht voelt.

    Zolang de koppeling niet slipt en het pedaal nog op normale hoogte staat als die aangrijpt, zou ik me geen zorgen maken.

    #18121777

    @DennisOpel wrote:

    Weet iemand hoe ik, de met rood gemarkeerde kapje eruit krijg?

    Ben er al zo’n drie kwartier mee bezig geweest, maar het wil maar niet lukken.. misschien ben ik wel niet de handigste, dat kan ook :wors

    Iemand een idee?

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 930)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.