Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 2,401 tot 2,425 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17951967

    @OscaR-16v wrote:

    @Indovidueel wrote:

    Weet iemand wat de originele bandenmaat is voor de Astra G 1.6 16V Sport uit 1999?
    Ik heb sinds kort namelijk 4 nieuwe all-season banden van het merk Maxxis in de maat 205/50 R16 87v.
    Daarvoor lagen er Michelin’s en Pirelli’s onder in de maat 205/55 R16, maar die waren ver versleten.
    Volgens mijn bandendealer moeten die nieuwe erg goed zijn en is de maat prima.
    Maar ik vraag me enigszins af welke maat nou origineel geleverd werd bij mijn type auto. :hmmz

    205/50/16 is de originele maat banden uit de fabriek :thumb

    of 195/60R/15 wordt geleverd op RH2 6J 15 inch 49 ET stalen velgen van GM.

    #17951968

    De sport uitvoering is nooit geleverd op 15″ dus het moet echt 205/50-16 zijn.

    Snap overigens wel heel goed waarom ze destijds voor de 205/55-16 hebben gekozen, die kosten namelijk 1/3 van die originele maat.

    #17951969

    excuses.. Had over het sport gelezen…

    #17951970

    Laatste tijd trek ik vaker op vanuit zijn 2e versnelling, toeren hou ik gewoon vast op 1000toeren… Maar is het schadelijk voor de bak ofzo?

    80% van alle kilometers wat ik rij, rij ik in 15/30zones en op een dag schakel ik veel maak minstens 100 in uit stappen dus tel maar uit hoe vaak ik moet schakelen.

    #17951971

    @Blue-Dragon wrote:

    Zal vast wel gaan lukken, lees het wel als het je gelukt is. ;)

    Gelukt :wors
    Binnen een minuut of 5 :P

    Enige is nu dat de spiegel die ik besteld heb kennelijk bolvormig was.
    Dacht dat de originele dat ook was, maar kennelijk niet, want het is ff wennen met kijken.

    Misschien kom ik ooit een goedkope platte tegen, maar tot die tijd zijn we iig weer ff gered :thumbup

    #17951972

    hierbij een nieuwe kleine vraag:
    weet iemand of de schokdempers van een astra f passen op een astra g?
    als ik online op de fotootjes kijk lijkt het wel te passen maar zeker weten is altijd beter :D

    #17951973

    @jeroeno wrote:

    @Blue-Dragon wrote:

    Zal vast wel gaan lukken, lees het wel als het je gelukt is. ;)

    Gelukt :wors
    Binnen een minuut of 5 :P

    Enige is nu dat de spiegel die ik besteld heb kennelijk bolvormig was.
    Dacht dat de originele dat ook was, maar kennelijk niet, want het is ff wennen met kijken.

    Misschien kom ik ooit een goedkope platte tegen, maar tot die tijd zijn we iig weer ff gered :thumbup

    Heel mooi dat het weer is gefixt , :thumbup

    #17951974

    weet iemand of de kofferbak strip de strip boven het kenteken plaat van een station
    past op die van een hatchback ?

    dit ondat ik de kenteken verlichting om wil zetten

    #17951975

    zover ik weet, is de lengte gelijk.
    alleen is die van de Station wat dikker, dus komt wat meer naar buiten.

    zou je het mooi willen maken, zou je de strip wat moeten inwerken in de kofferklep.

    mocht het je gelukt zijn, koppel het dan maar terug, ikzelf loop hier ook al een half jaar mee.
    strip ligt hier al, nu nog het werkend monteren…. :thumb

    #17951976

    Goedeavond,

    Vraagje; nu in 1 á 2 weken tijd 3 maal meegemaakt dat het accu lampje gaat branden van mijn Astra G OPC.
    Na mijn inziens is dat alleen met het koude weer geweest.
    Maar nu komt het vervelende mijn stuurbekrachtiging is dan ook weg tot de tijd dat het accu lampje brand.
    eerste 2 keer was het tussen de 2 á 4 sec.
    maar vandaag om 13:00uur heeft het toch wel een 10 á 20 sec. geduurd voordat het lampje uitging en 3sec. later kwam mijn stuurbekrachtiging ook weer terug.

    Is dit een aandachtspuntje?
    Ik ga aankomende vrijdag toch even naar Driessen toe (Opel dealer) moet ik dit even bij hun melden? of word hier niets tegen gedaan en de belangrijkste vraag aan jullie; hoe komt dit? (door de kou??))

    Wachtend op jullie antwoord
    Greetz,
    Rickskes

    #17951977

    Haal je accu draden eens los van de polen, en houd deze vervolgens eens tegen elkaar aan. Wel even tegen elkaar vast blijven houden. Dan reset de ECU zich namelijk. Vervolgens polen weer op de accu monteren en kijken of het ‘probleem’ weg is.

    Als je toch naar Driessen gaat, zou ik dit ZEKER melden. Misschien hebben hun wel direct een oplossing hiervoor.

    Je kunt ook even je accu spanning opmeten middels een multi meter. Misschien heeft deze wel last van de kou en moet deze even bijgeladen worden.

    Hoe is het trouwens met je velgen? Geen schade aan overgehouden?

    Succes!

    #17951978

    Ja dat is wel een poging waard!
    Ja goed, maar toch bij elke bocht dat je neemt naar rechts gaan die spits oren van mij toch overeind staan.
    En nu met die stuurbekrachtiging (wat helemaal los van elkaar staat) ga je toch zitten fantaseren! :jerry
    maar komt goed, ik ga dit dan ook maar even vrijdag aangeven van het voorval

    Thanks! :thumbup :thumbup

    Greetz

    #17951980

    een vraagje :

    waar ga ik de aansluiting vinden van mijn astra g Z1.6SE 2001 om hem uit te kunnen lezen?
    en is er ergens een werkplaatshandboek te downloaden?

    bedankt rob

    #17951981

    ik heb het bekende probleem met mijn Z1.6se motor dat de temp meter niet uitslaat.
    de motor komt wel op temp. hij is gewoon heet na het rijden.

    hoe kan ik nu zien om mijn thermostaat kapot is of misschien de temp sensor??

    #17951982

    @astraTD wrote:

    Laatste tijd trek ik vaker op vanuit zijn 2e versnelling, toeren hou ik gewoon vast op 1000toeren… Maar is het schadelijk voor de bak ofzo?

    80% van alle kilometers wat ik rij, rij ik in 15/30zones en op een dag schakel ik veel maak minstens 100 in uit stappen dus tel maar uit hoe vaak ik moet schakelen.

    Zeker bij vaak wegrijden heeft de koppeling hiervan FLINK te lijden, motorresonanties zijn er ook meer dan bij een hoger toerental, dus de bak zal het ook niet altijd even leuk vinden..

    Als je 100x optrekt, loop je ook 100x je koppeling te verbranden..

    ik rijdt zelfs met de truck in 1 weg (kale 6bak, welke zich bijzonder makkelijk in 2 en zelfs in 3 goedwegkomt(leeg).
    Hierbij heb ik er 50% van de tijd nog een aanhanger aan hangen ook.

    Ik maak meer stops tot 0km/u als jij denk ik zomaar, denk aan stoplichten, Voorangs situaties, aan de kant omdat de straat te smal is voor mijn truck en tegenligger
    Daarbij komen nog veel achteruit rijd situaties, bij welke veelal alleen op de koppeling word gereden, zeker wanneer de aanhanger er aan gekoppeld is..
    dan nog aandokken in kleine hoekjes, achteruit naar loods deuren met aanhanger etc.
    Nog nooit een koppeling hoeven laten vervangen van 1 van mijn Vrachtwagens.
    Mijn wagen word meestal na een 400.000km vervangen

    Collega’s welke minder stad rijden als ik, minder stops hebben dan ik willen nog wel een koppeling kaal krijgen in 200 a 250.000km
    dat komt dan meestal door wegrijden in 2 of 3 (6bak), of zelfs 4e of hoge groep kruip (tussen 4 en 5 in) versnelling bij de 8 (stapel / stapelsplitter) bakken.

    Willem

    #17951983

    @rubkuh wrote:

    een vraagje :

    waar ga ik de aansluiting vinden van mijn astra g Z1.6SE 2001 om hem uit te kunnen lezen?
    en is er ergens een werkplaatshandboek te downloaden?

    bedankt rob

    Onder het kapje, onder de handrem hendel, zit een diagnose stekker.

    Voor je thermostaat; gebruik de zoek functie even. Er zijn tal van topics hierover.

    #17951984

    @wim-v6 wrote:

    @astraTD wrote:

    Laatste tijd trek ik vaker op vanuit zijn 2e versnelling, toeren hou ik gewoon vast op 1000toeren… Maar is het schadelijk voor de bak ofzo?

    80% van alle kilometers wat ik rij, rij ik in 15/30zones en op een dag schakel ik veel maak minstens 100 in uit stappen dus tel maar uit hoe vaak ik moet schakelen.

    Zeker bij vaak wegrijden heeft de koppeling hiervan FLINK te lijden, motorresonanties zijn er ook meer dan bij een hoger toerental, dus de bak zal het ook niet altijd even leuk vinden..

    Als je 100x optrekt, loop je ook 100x je koppeling te verbranden..

    ik rijdt zelfs met de truck in 1 weg (kale 6bak, welke zich bijzonder makkelijk in 2 en zelfs in 3 goedwegkomt(leeg).
    Hierbij heb ik er 50% van de tijd nog een aanhanger aan hangen ook.

    Ik maak meer stops tot 0km/u als jij denk ik zomaar, denk aan stoplichten, Voorangs situaties, aan de kant omdat de straat te smal is voor mijn truck en tegenligger
    Daarbij komen nog veel achteruit rijd situaties, bij welke veelal alleen op de koppeling word gereden, zeker wanneer de aanhanger er aan gekoppeld is..
    dan nog aandokken in kleine hoekjes, achteruit naar loods deuren met aanhanger etc.
    Nog nooit een koppeling hoeven laten vervangen van 1 van mijn Vrachtwagens.
    Mijn wagen word meestal na een 400.000km vervangen

    Collega’s welke minder stad rijden als ik, minder stops hebben dan ik willen nog wel een koppeling kaal krijgen in 200 a 250.000km
    dat komt dan meestal door wegrijden in 2 of 3 (6bak), of zelfs 4e of hoge groep kruip (tussen 4 en 5 in) versnelling bij de 8 (stapel / stapelsplitter) bakken.

    Willem

    Oke thanx Willem voor je uitleg, word dus gewoon vanuit zijn 1 optrekken.

    #17951985

    @astraTD wrote:

    @wim-v6 wrote:

    @astraTD wrote:

    Laatste tijd trek ik vaker op vanuit zijn 2e versnelling, toeren hou ik gewoon vast op 1000toeren… Maar is het schadelijk voor de bak ofzo?

    80% van alle kilometers wat ik rij, rij ik in 15/30zones en op een dag schakel ik veel maak minstens 100 in uit stappen dus tel maar uit hoe vaak ik moet schakelen.

    Zeker bij vaak wegrijden heeft de koppeling hiervan FLINK te lijden, motorresonanties zijn er ook meer dan bij een hoger toerental, dus de bak zal het ook niet altijd even leuk vinden..

    Als je 100x optrekt, loop je ook 100x je koppeling te verbranden..

    ik rijdt zelfs met de truck in 1 weg (kale 6bak, welke zich bijzonder makkelijk in 2 en zelfs in 3 goedwegkomt(leeg).
    Hierbij heb ik er 50% van de tijd nog een aanhanger aan hangen ook.

    Ik maak meer stops tot 0km/u als jij denk ik zomaar, denk aan stoplichten, Voorangs situaties, aan de kant omdat de straat te smal is voor mijn truck en tegenligger
    Daarbij komen nog veel achteruit rijd situaties, bij welke veelal alleen op de koppeling word gereden, zeker wanneer de aanhanger er aan gekoppeld is..
    dan nog aandokken in kleine hoekjes, achteruit naar loods deuren met aanhanger etc.
    Nog nooit een koppeling hoeven laten vervangen van 1 van mijn Vrachtwagens.
    Mijn wagen word meestal na een 400.000km vervangen

    Collega’s welke minder stad rijden als ik, minder stops hebben dan ik willen nog wel een koppeling kaal krijgen in 200 a 250.000km
    dat komt dan meestal door wegrijden in 2 of 3 (6bak), of zelfs 4e of hoge groep kruip (tussen 4 en 5 in) versnelling bij de 8 (stapel / stapelsplitter) bakken.

    Willem

    Oke thanx Willem voor je uitleg, word dus gewoon vanuit zijn 1 optrekken.

    Als je 110x in en uitstapt dan heeft je voorstoel ook te lijden !
    Eentje erin zetten van de sloop die “instapschade” mag hebben.

    Idee misschien ?

    Rik ;)

    #17951986

    haha, ik slijt ook 2 (Nieuwe stoelen op 400.000km)

    Zo ziet ze er na een 330.000 stads km’s uit:

    Willem

    #17951987

    @KadAstra-EF wrote:

    @astraTD wrote:

    @wim-v6 wrote:

    @astraTD wrote:

    Laatste tijd trek ik vaker op vanuit zijn 2e versnelling, toeren hou ik gewoon vast op 1000toeren… Maar is het schadelijk voor de bak ofzo?

    80% van alle kilometers wat ik rij, rij ik in 15/30zones en op een dag schakel ik veel maak minstens 100 in uit stappen dus tel maar uit hoe vaak ik moet schakelen.

    Zeker bij vaak wegrijden heeft de koppeling hiervan FLINK te lijden, motorresonanties zijn er ook meer dan bij een hoger toerental, dus de bak zal het ook niet altijd even leuk vinden..

    Als je 100x optrekt, loop je ook 100x je koppeling te verbranden..

    ik rijdt zelfs met de truck in 1 weg (kale 6bak, welke zich bijzonder makkelijk in 2 en zelfs in 3 goedwegkomt(leeg).
    Hierbij heb ik er 50% van de tijd nog een aanhanger aan hangen ook.

    Ik maak meer stops tot 0km/u als jij denk ik zomaar, denk aan stoplichten, Voorangs situaties, aan de kant omdat de straat te smal is voor mijn truck en tegenligger
    Daarbij komen nog veel achteruit rijd situaties, bij welke veelal alleen op de koppeling word gereden, zeker wanneer de aanhanger er aan gekoppeld is..
    dan nog aandokken in kleine hoekjes, achteruit naar loods deuren met aanhanger etc.
    Nog nooit een koppeling hoeven laten vervangen van 1 van mijn Vrachtwagens.
    Mijn wagen word meestal na een 400.000km vervangen

    Collega’s welke minder stad rijden als ik, minder stops hebben dan ik willen nog wel een koppeling kaal krijgen in 200 a 250.000km
    dat komt dan meestal door wegrijden in 2 of 3 (6bak), of zelfs 4e of hoge groep kruip (tussen 4 en 5 in) versnelling bij de 8 (stapel / stapelsplitter) bakken.

    Willem

    Oke thanx Willem voor je uitleg, word dus gewoon vanuit zijn 1 optrekken.

    Als je 110x in en uitstapt dan heeft je voorstoel ook te lijden !
    Eentje erin zetten van de sloop die “instapschade” mag hebben.

    Idee misschien ?

    Rik ;)

    In 170.000km heb ik al bij 3,6ton een sloper in gezet, bij 4,5ton vorig jaar heb ik er compleet sloop setje in gezet, en bij 505.000 heb de voorste stoelen om gezet.
    Ik zit nu op de pasagiersstoel zit verdomd lekker hoor…Denk als die op is dat het nog wel effen duurt en anders haal ik me een nieuwe passagiersstoel op de sloop of gelijk leren setje als ik hem dan nog hebt.

    Die van Willem zijn lekker plat gedrukt :jerry

    #17951988

    Verkeerd uitstappen van vorige Collega heeft de wang knap gesloopt…

    Was nog in de tijd dat ze 2jaar lang vol hebben gehoude dan de auto weg zou gaan, voor een nieuwe.. dus niet vervangen.

    Bij de Atego’s zijn ze netjes altijd bijgehouden..

    Willem

    #17951989

    @Rickskes wrote:

    Goedeavond,

    Vraagje; nu in 1 á 2 weken tijd 3 maal meegemaakt dat het accu lampje gaat branden van mijn Astra G OPC.
    Na mijn inziens is dat alleen met het koude weer geweest.
    Maar nu komt het vervelende mijn stuurbekrachtiging is dan ook weg tot de tijd dat het accu lampje brand.
    eerste 2 keer was het tussen de 2 á 4 sec.
    maar vandaag om 13:00uur heeft het toch wel een 10 á 20 sec. geduurd voordat het lampje uitging en 3sec. later kwam mijn stuurbekrachtiging ook weer terug.

    Is dit een aandachtspuntje?
    Ik ga aankomende vrijdag toch even naar Driessen toe (Opel dealer) moet ik dit even bij hun melden? of word hier niets tegen gedaan en de belangrijkste vraag aan jullie; hoe komt dit? (door de kou??))

    Wachtend op jullie antwoord
    Greetz,
    Rickskes

    Acculampje aan en stuurbekrachtiging uit klinkt bij mij als een Dynamo die niet bijlaad !!!

    #17951990

    @gerben rsv wrote:

    @Rickskes wrote:

    Goedeavond,

    Vraagje; nu in 1 á 2 weken tijd 3 maal meegemaakt dat het accu lampje gaat branden van mijn Astra G OPC.
    Na mijn inziens is dat alleen met het koude weer geweest.
    Maar nu komt het vervelende mijn stuurbekrachtiging is dan ook weg tot de tijd dat het accu lampje brand.
    eerste 2 keer was het tussen de 2 á 4 sec.
    maar vandaag om 13:00uur heeft het toch wel een 10 á 20 sec. geduurd voordat het lampje uitging en 3sec. later kwam mijn stuurbekrachtiging ook weer terug.

    Is dit een aandachtspuntje?
    Ik ga aankomende vrijdag toch even naar Driessen toe (Opel dealer) moet ik dit even bij hun melden? of word hier niets tegen gedaan en de belangrijkste vraag aan jullie; hoe komt dit? (door de kou??))

    Wachtend op jullie antwoord
    Greetz,
    Rickskes

    Acculampje aan en stuurbekrachtiging uit klinkt bij mij als een Dynamo die niet bijlaad !!!

    Oke! Dat is natuurlijk niet goed. Dan laat ik ze hier vrijdag maar eens naar kijken!
    Bedankt! :thumb

    #17951991

    Spanningregelaar kan ook nog de oorzaak zijn. Even spanningsmeter aan hangen! Hoort 12.8 motor af en 14.2 met draaiende motor. Mijn dynamo ging stuk op de spanningsregelaar en gaf mijn systeem een bovenvoltage van 17.3V… Zelfde symptomen

    #17951992

    Goedemiddag,

    Ik wil in de achterdeuren van mijn Astra G (bj 2001) de tweeters inbouwen (bovenin, naast de handgrepen) en daarom een tweetal vragen:

    -Ligt hier al bekabeling voor?

    -Welk formaat tweeters passen hierin?

    Met vriendelijke groet,

    Ernst

25 berichten aan het bekijken - 2,401 tot 2,425 (van in totaal 4,351)
  • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.