Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17949840

    @Bartozbrandweer wrote:

    hallo ik ben bart en ben nieuw op het forum.

    ik ben trotse bezitter van een astra f uit mei 96.
    mijn vragen zijn alleen :

    de pook + handremhoes zijn deze nieuw te krijgen en makkelijk te vevangen
    en de middenconsole verlichting doet het niet meer bij mij is dit ook makkelijk te maken of te vervangen

    alvast dank

    @ bart kijk effe op deze site heb ik het ook vandaan pasvorm is perfect
    http://www.hetecoauto.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17949841

    iemand die weet of een astra h gtc binnenspiegel in een astra g coupe te maken valt ?
    mijn heeft de bekende barst in de koppeling zitten en blijft niet meer staan
    nu was ik aan het denke om een astra h binnenspiegel te zetten en dan dimt ie automatisch en schijnt er zo een leuk oranje ledje over het dashboard heen
    en kwou vandaag mijn egr klep afdoppen van mijn z18xe
    dus ik de blinde dichting gaan halen bij de dealer komk thuis wil ik ze steken blijft mijn astra er geen te hebben ???
    is dit normaal dat er geen egr klep opzit bij een z18xe vind het namelijk erg vreemd gaat over een astra g coupe van 2001 met z18xe

    #17949843

    @dion87 wrote:


    het cd-houder ding wat in de middenconsole zit, is die gewoon 1-din dan?

    moet het even weten voor turbo en oil tellers te plaatsen..

    (is trouwens niet mijn auto op de foto maar ff als voorbeeld)

    Dit is m… in hoogglans zwart gespoten. Met 3 extra uitsparingen voor 52mm meters. Past in elke Astra G.

    #17949844

    dat ziet er getikt strak uit!

    heb je em zelf zo in mekaar gemaakt dan?

    #17949845

    Zo’n cd-houder ziet er wel erg mooi uit!
    En ook nog functioneel!

    Die zou ik nog wel graag willen….
    Maar de vraag is of die zomaar op de sloop te vinden zijn…

    #17949846

    @Dano1.6_8V wrote:

    Zo’n cd-houder ziet er wel erg mooi uit!
    En ook nog functioneel!

    Die zou ik nog wel graag willen….
    Maar de vraag is of die zomaar op de sloop te vinden zijn…

    je mag de mijnes wel kopen over een tijdje als ik toch turbo tellers erin ga maken.

    #17949847

    @dion87 wrote:

    dat ziet er getikt strak uit!

    heb je em zelf zo in mekaar gemaakt dan?

    Nee, bij een bedrijf laten doen. Het is net origineel.

    Hij is te koop, dus je kan jezelf heel wat werk (en geld!) besparen.

    #17949842

    @dion87 wrote:

    @Dano1.6_8V wrote:

    Zo’n cd-houder ziet er wel erg mooi uit!
    En ook nog functioneel!

    Die zou ik nog wel graag willen….
    Maar de vraag is of die zomaar op de sloop te vinden zijn…

    je mag de mijnes wel kopen over een tijdje als ik toch turbo tellers erin ga maken.

    Ok! Ik hoor wel wat van je dan!

    #17949848

    @Baas J. wrote:

    @dion87 wrote:

    dat ziet er getikt strak uit!

    heb je em zelf zo in mekaar gemaakt dan?

    Nee, bij een bedrijf laten doen. Het is net origineel.

    Hij is te koop, dus je kan jezelf heel wat werk (en geld!) besparen.

    wat wil je ervoor hebben dan?

    ik zit nu zoiezo ff krap, maar heb wel interesse

    #17949852

    niemand die een antwoord op mijn vraag weet hierboven ?

    #17949853

    @opel-motorsport wrote:

    niemand die een antwoord op mijn vraag weet hierboven ?

    volgens mij kun je wel een dimmende spiegel van een H monteren in een astra g.

    tadaa howto ff geleend van het atc forum credits to juffer1

    Wat heb je nodig :
    – Dimmende binnenspiegel. Deze vindt je in de luxere Astra H, Zafira B of Vectra C modellen.
    – Spiegelafdekkapje. Deze haal je uit een Meriva waar een gewone spiegel in zit.
    – Geschakelde + 12 V. Deze heb ik vanachter de radio weggehaald (gele draad).
    – Massa – 0V. Deze heb ik ook vanachter de radio weggehaald (zwarte draad).
    – Kleine slijptol, dremel met slijpschijfje of een ouderwetse ijzerzaag.
    – Conische boor van 21mm of iets anders waar je een gat van 21mm mee kan maken.

    Moeilijkheidsgraad : Ervaren klusser
    Tijdsduur : 1 uur (afhankelijk van je vaardigheid)

    Verwijderen van de spiegel uit de donorauto :
    Dit doe je door de 2 plastic grijze kappen los te klikken / trekken.
    Vervolgens zie je 1 brede stekker op de spiegel geklikt zitten met een bruin en zwart draadje.
    Knip deze 2 draadjes door (zo lang mogelijk laten). De speigel zit nu nog geklemd met 2 glimmende metalen haakjes. Deze buig je voorzichtig naar elkaar toe en schuif dan tergelijk de spigel voorzichtig naar beneden.
    De spiegel is nu helemaal los.

    Verwijderen van de originele spiegel in de Astra G :
    Trek de spiegel rechtstandig naar beneden tot deze uit het kogelgewricht klikt.
    Rommel wat aan het zwarte afdekplaatje tot deze los komt.
    Schuif de houder naar beneden.

    De dimmende spiegel pas maken voor montage in een Astra G :
    Pak de spiegel in in een dikke doek. Dit voorkomt dat het glas beschadigd tijdens het pas maken van de spiegel.
    Aan de spiegel zitten 2 vleugels. Slijp deze beide eraf zodat je alleen het dikke rechthoekige gedeelte overhoudt.
    Let op : bij 1 vleugel loopt de kabel naar buiten !
    Raak je de kabel tijdens het slijpen of zagen is het game over en kun je de spiegel in de container gooien !

    Afdekkapje pas maken :
    Pak de afdekkap van de Meriva.
    Het gat wat in de kap zit is net te klein om de dimmende spiegel doorheen te doen.
    Daarom moet je het gat opruimen / groter maken tot het minimaal 21mm doorsnede heeft.


    Links het originele afdekkapje, rechts die van de Meriva

    Het aansluiten :
    De bruine draad verbind je met de massa – 0V, de zwarte draad verbind je met de gele geschakelde + 12V
    Beide voedingen heb ik achter de radio vandaan gehaald. Het schijnt zo te zijn dat dit ook aanwezig kan zijn in je hemeltje als je daar een brede stekker hebt liggen.
    Bij mij lag hij er niet dus ik kan dat niet bevestigen.

    Afwerken :
    Plak wat dubbelzijdig tape om het rechthoekige stalen gedeelte van de binnenspiegel.
    Buig de open gezaagde kant voorzichtig open en klik deze om de spiegel heen zodat deze tegen het dubbelzijdige tape aankomt en vanzelf blijft plakken.

    Werking testen :
    Zet de auto op contact.
    Dek de lichtsensor die naar buiten kijkt af. De spiegel zal nu na een paar seconden (afhankelijk van hoe licht het buiten was) omschakelen van helder naar blauw

    #17949854

    netjes :) hier heb ik inderdaad wat aan :)

    #17949855

    Als je nog vragen hebt, de U2U box is leeg ;)

    #17949856

    komt in orde :) had dus al gezocht achter een how to maar vond er nergens niks over :)
    aangezien de mijne lostrilt van de instalatie in het koffer en de bekende barst in mijn G moetk toch een nieuwe dus kan ik beter eentje van een H gtc erin bouwen :)
    alvast merci :) nu op zoek naar een speigel van een astra H gtc iemand die er toevallig eentje heeft ligge :)

    #17949857

    Heb zelf ook zo’n barst in de koppeling, toen lang gezocht naar een hele op de sloop, niet te vinden, maar eentje klemde al beter dan de oude.
    Zal ook eens op zoek gaan naar een zelfdimmende spiegel. Heb je persé die van de GTC nodig of is de 5deurs HB, stationwagen of twintop ook goed?

    #17949859

    Al die spiegels zijn gelijk, die van een Vectra C of Zafira B gaan ook gewoon passen.

    #17949860

    Beter gewoon je auto blinderen :D

    #17949822

    auto is ook al geblindeerd :) hahah :)

    #17949862

    @Juffer1 wrote:

    Al die spiegels zijn gelijk, die van een Vectra C of Zafira B gaan ook gewoon passen.

    Deze passen inderdaad nadat je de lijm eraf hebt gepeuterd, die van mij was ook “lam” en heb er toen een op de sloop uit een vectra gehaald die wel goed was.

    #17949863

    Goede avond,

    Ik ben nieuw hier, ben sinds augustus de trotse eigenaar van een Opel Astra G 1.6 16v Njoy uit 2003.
    Alleen verbruikt hij wel wat olie, maar zoals ik hier las is dat normaal voor die motoren.
    Tijd terug stond ik bijna zonder, boordcomputer gaf wel aan dat ik moest conteroleren, alleen zat nog genoeg in.
    Gewoon door gereden, vakantie kroatie, tot ik motor storing kreeg. ANWB erbij en olie erin.
    Meneer van de ANWB raadde mij aan om castrol 5w-30A1 erin te doen. Dit heb ik een tijd gedaan tot vandaag.
    Moet er weer olie bij hebben maar de olie die ik normaal heb kan ik ff niet krijgen.
    Welke olie raden jullie mij aan? zolang het maar 5w-30 is of moet ik op andere dingen letten?

    Hoor het graag!

    ps. zal binnekort ff een fototje erop zetten!

    #17949864

    Het asbakje van mijn Opel Astra G hatchback wilt niet meer dicht, dus ik rij nu met een enigzinds ongemakkelijk uitgeklapte asbak.
    Iemand enig idee wat hieraan te doen is behalve een schroefje eronder klemmen of een stukje ducktape erop plakken?

    #17949866

    @ darkspeeder asbakje eruit halen en ontleden :)
    veer zit ofwel niet goed of de versnelling in het asbakje zit niet goed ofzo
    ik heb de mijne ook volledig gedemonteerd alle losse deeltjes goed gesmeerd en terug ineen gestoken en hij werkt weer :) of je kan gewoon nieuwe kopen :)
    originalcarparts.nl :)

    #17949868

    @opel-motorsport wrote:

    @ darkspeeder asbakje eruit halen en ontleden :)
    veer zit ofwel niet goed of de versnelling in het asbakje zit niet goed ofzo
    ik heb de mijne ook volledig gedemonteerd alle losse deeltjes goed gesmeerd en terug ineen gestoken en hij werkt weer :) of je kan gewoon nieuwe kopen :)
    originalcarparts.nl :)

    Zou je mij kunnen vertellen hoe ik die eruit krijg gedemonteerd?

    #17949869

    @opel-motorsport wrote:

    auto is ook al geblindeerd :) hahah :)

    Wat voor nut heeft die spiegel dan? :S

    #17949870

    @ baas J eigenlijk gewoon voor een nieuwere spiegels dat hij er niet meer afvalt als mijn muziek eens wat harder staat :) dus dan bouw ik maar direct een zelfdimmende dacht ik :)

    @darkspeeder
    onder je asbak en voor je schakelpook frame zit het smalle sierlatje dit moet je er even uitwippen met een platte schroevendraaier en dan zie je al 2 schroeven van de asbak zitten dan de asbak open doen en dan zie je bovenaan de andere 2 zitten als deze 4 schroeven los zijn moet je hem er gewoon nog maar uitklikken
    grts

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 4,351)
  • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.