Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17950508

    en ik dacht dat ik de uitvinder was van het woord gemakzucht xD :jerry :jerry

    #17950509

    Ik heb het idee dat het mischien te maken heeft met een lading verstelsysteem voor de achterveren.
    Er zijn Astra’s met zo’n systeem.

    #17950510

    klopt J.Eland, dit zijn (zover ik weet) de stations van Opel.

    #17950511

    iemand nog profijt van een orginele luchtfilterbehuizing en een katalysator van een astra f c2.0xe.e2?

    ik doe er niets meer mee misschien dat ik iemand er blij mee kan maken :)

    groetjes slvstrGsi

    #17950512

    @slvstrGsi wrote:

    iemand nog profijt van een orginele luchtfilterbehuizing en een katalysator van een astra f c2.0xe.e2?

    ik doe er niets meer mee misschien dat ik iemand er blij mee kan maken :)

    groetjes slvstrGsi

    Is sowieso erg aardig aangeboden van je :thumbup
    Er zit hier op het forum ook een marktplaats, daar zou je ook even een advertentie kunnen maken!

    #17950513

    Ik had een paar vraagjes
    Wat moet je verwijderen om de begrenzer uit de luchtfilter van een astra g te halen
    Er lopen 2 buizen door moet je de invoer of uitvoer buis weghalen of allebei
    Ik wou een inlegfilter van Simota erinzetten moet ik de begrenzers eruithalen of is dat niet nodig
    Ik had iets op het forum gelezen tot hij slechter loopt als je een inlegfilter erin zet en de begrenzers eruit haal,is dat waar
    Mvg M Gerards

    #17950514

    @oklim wrote:

    Ik had een paar vraagjes
    Wat moet je verwijderen om de begrenzer uit de luchtfilter van een astra g te halen
    Er lopen 2 buizen door moet je de invoer of uitvoer buis weghalen of allebei
    Ik wou een inlegfilter van Simota erinzetten moet ik de begrenzers eruithalen of is dat niet nodig
    Ik had iets op het forum gelezen tot hij slechter loopt als je een inlegfilter erin zet en de begrenzers eruit haal,is dat waar
    Mvg M Gerards

    er zit in de bovenkant van de bak, en de onderkant van de bak, beiden een pijpje waardoor die de helft van je filter maar gebruikt.. die KAN je eruit halen, maar je zal der alleen wat meer aanzuiggeluid van krijgen.

    of het een must is als je er een andere inlegfilter indoet is ook maar te betwijfelen…

    ondanks dat geeft meer geluid ook het gevoel van meer snelheid

    #17950515

    Ik heb op dit moment een open luchtfilter het gaat mij niet om het extra geluid maar ik doe zowiezo in de winter de orginele luchtfilter erin en wou darom een simota filter erin doen dan hoef ik hem niet meer te wisselen maar had op het forum gelezen als je een sportfilter erin doet tot je de begrenzers eruit moet halen
    dus ik kan dus zo’n simota erin doen zonder die begrenzers eruit te halen
    mvg m gerards

    #17950516

    zit er nou veel verschil tussen gewoon staal en RVS uitlaten?
    kwa geluid en power…

    #17950517

    @dion87 wrote:

    zit er nou veel verschil tussen gewoon staal en RVS uitlaten?
    kwa geluid en power…

    Hele goede vraag, ik vroeg het mezelf ook af!

    #17950518

    @TerryB wrote:

    @dion87 wrote:

    zit er nou veel verschil tussen gewoon staal en RVS uitlaten?
    kwa geluid en power…

    Hele goede vraag, ik vroeg het mezelf ook af!

    tja tis logisch dat RVS een heeeeel stuk langer meegaat..

    #17950519

    Even een kort vraagje..

    Weet iemand als een schakelaar van de elektrische spiegelverstelling in een Astra Coupé (bj 2000) hetzelfde is als een ‘normale’ Astra G?
    Mijn schakelaar is namelijk kapot, en er zijn niet zoveel Coupés dus hopelijk past die van een andere Astra ook.

    #17950520

    Naar mijn weten. Ja. Zou een beetje onpraktisch zijn om een schakelaar uit te brengen die voor iedere versie van een model anders is… Hoe kom je daar achter, gewoon proberen, kost je misschien 5 euro op een sloop..

    Mocht dit je onzeker maken, Post even foto, kan ik het al helemaal voor je bevestigen, maar het lijkt mij zelf overbodig.

    #17950521

    @dion87 wrote:

    @TerryB wrote:

    @dion87 wrote:

    zit er nou veel verschil tussen gewoon staal en RVS uitlaten?
    kwa geluid en power…

    Hele goede vraag, ik vroeg het mezelf ook af!

    tja tis logisch dat RVS een heeeeel stuk langer meegaat..

    Rvs gaat langer mee, maar je krijgt niet meer “power”.. Die komt toch echt uit je motor, De sound ligt vaak aan de opbouw van een uitlaat(systeem), waar Remus vaak komt met diepe, warme geluiden, Sebering vaak wat meer brult, en jap pijpen schreeuwen. geluid vormt zich uit hoe de einddemper is opgebouwd, en hoe de airflow van je uitlaatsysteem is.

    #17950522

    @oklim wrote:

    Ik heb op dit moment een open luchtfilter het gaat mij niet om het extra geluid maar ik doe zowiezo in de winter de orginele luchtfilter erin en wou darom een simota filter erin doen dan hoef ik hem niet meer te wisselen maar had op het forum gelezen als je een sportfilter erin doet tot je de begrenzers eruit moet halen
    dus ik kan dus zo’n simota erin doen zonder die begrenzers eruit te halen
    mvg m gerards

    K&N Filter erin gooien. Is een nieuwe variant die in je gewone behuizing geplaatst kan worden, Bij mij gaat hij er binnenkort in.
    Boemchakalaka :wors

    #17950523

    Bedankt voor de reactie, ik zal wel eens een sloper bellen en probeer het gewoon.

    Dan heb ik direct nog een vraag.. :P
    Past een trekhaak van een Astra G ook op een G Coupé?
    Aangezien het een ander model auto is, sedan lijkt er wel veel op..

    #17950524

    Pssssssst, je avatar doet het niet :sleeping :sleeping

    Rik :jerry

    #17950525

    @KadAstra-EF wrote:

    Pssssssst, je avatar doet het niet :sleeping :sleeping

    Rik :jerry

    Moet nog foto’s maken ;)
    Komt snel in ieder geval.

    #17950526

    @some1_eddy wrote:

    Bedankt voor de reactie, ik zal wel eens een sloper bellen en probeer het gewoon.

    Dan heb ik direct nog een vraag.. :P
    Past een trekhaak van een Astra G ook op een G Coupé?
    Aangezien het een ander model auto is, sedan lijkt er wel veel op..

    Sedan past, voor de rest weet ik niet zeker, i.v.m. lengte van de chassiebalken en het verschil tussen HB en coupe/sedan/cabrio ik zit er aan te denken om afscheid te gaan nemen van die van mij. (sedan) Dan heb je een origineel GM product i.p.v. een aftermarket. Moet wel even goed afgeschoren worden en opnieuw behandeld.

    #17950527

    @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

    @some1_eddy wrote:

    Bedankt voor de reactie, ik zal wel eens een sloper bellen en probeer het gewoon.

    Dan heb ik direct nog een vraag.. :P
    Past een trekhaak van een Astra G ook op een G Coupé?
    Aangezien het een ander model auto is, sedan lijkt er wel veel op..

    Sedan past, voor de rest weet ik niet zeker, i.v.m. lengte van de chassiebalken en het verschil tussen HB en coupe/sedan/cabrio ik zit er aan te denken om afscheid te gaan nemen van die van mij. (sedan) Dan heb je een origineel GM product i.p.v. een aftermarket. Moet wel even goed afgeschoren worden en opnieuw behandeld.

    Mocht je hem kwijt willen dan hoor ik het graag.
    Dat er roest op zit is geen probleem, ik straal en coat hem zelf opnieuw.

    Is dat een vaste of afneembare?

    #17950528

    Vandaag zo’n stootstrip (sorry als het niet het juiste woord is) op mijn deur ergens achter blijven hangen. Hierdoor is 1 deeltje los gekomen van de stootstrip. Hoe kan ik dit terug vast klikken? Als ik er op duw, klikt hij niet vast jammer genoeg.

    #17950529

    @some1_eddy wrote:

    Mocht je hem kwijt willen dan hoor ik het graag.
    Dat er roest op zit is geen probleem, ik straal en coat hem zelf opnieuw.
    Is dat een vaste of afneembare?

    Die van mij is een VASTE. deze word dat ook aan de chassie vastgezet. Ben op het moment voor een plaatsvervangende achterbumper aan het kijken, omdat deze.. door mijn ex op verrassende manier is stuk gereden.

    @benoben wrote:

    Vandaag zo’n stootstrip (sorry als het niet het juiste woord is) op mijn deur ergens achter blijven hangen. Hierdoor is 1 deeltje los gekomen van de stootstrip. Hoe kan ik dit terug vast klikken? Als ik er op duw, klikt hij niet vast jammer genoeg.

    Stootstrip is inderdaad het goede woord, Kan zijn dat de Torx achter de strip is uitgebroken, maar in principe zou die gewoon in de klem terug moeten klikken, zo niet, zijn deze met enige zekerheid afgebroken en moeten dus vervangen worden. Weet je past zeker op het moment dat de strip eraf ligt.

    #17950530

    Oké dank u wel Mr-T-Opel-Astra-G :) Hij klikt er niet meer in vast, hoe hard ik ook duw. Dus toch maar ff langs de garage rijden één van de dagne. :puke

    #17950531

    @benoben wrote:

    Oké dank u wel Mr-T-Opel-Astra-G :) Hij klikt er niet meer in vast, hoe hard ik ook duw. Dus toch maar ff langs de garage rijden één van de dagne. :puke

    Die lachen zich kapot als je dat doet, is makkelijk zelf opgelost. Gaat om een G-tje toch?

    #17950532

    @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

    @benoben wrote:

    Oké dank u wel Mr-T-Opel-Astra-G :) Hij klikt er niet meer in vast, hoe hard ik ook duw. Dus toch maar ff langs de garage rijden één van de dagne. :puke

    Die lachen zich kapot als je dat doet, is makkelijk zelf opgelost. Gaat om een G-tje toch?

    Jep gaat om een G. Ik zie een gaatje onder het deel van de stootstrip waar het gelost is. Vermoedelijk moet daar de bevestiging in? Hoe kan ik er dan best voor zorgen dat deze terug vast klikt?

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 4,351)
  • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.