Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17949664

    dan zit je nog niet op de helft van de echte jongens denk ik :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

    maar neemt niet weg dat het leuk rijdt…

    #17949607

    Kom ik aan met m’n x16szr :ass

    #17949573

    ik heb vandaag een nieuwe radio gekocht Jvc KD-R621 met een stekker voor mijn stuurwielbediening (http://www.tomacarparts.nl/?show=page&id=6&cat=59&merk=48&prod=154022&taal=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;), alleen werkt het niet, ik snap niet wat ik fout doe :swear .

    Heb de goede lead er ook bij gekregen alleen ik snap niet waar die jack in moet samen met dat andere snoertje

    Kan iemand mij helpen ?

    #17949667

    WTF betekent “bis 850 Kg VA- Achslast” dan weer?

    #17949655

    Tot 850 kilogram aslast….oftewel: maximaal 850 gram om de as. VA is (denk ik) dat het voor zowel de voor- als de achteras geldt.

    #17949648

    Dus begrijp ik het nu goed? In totaal max. 1700kg belasting verdeeld over beide assen?

    #17949645

    Tja, wacht het nog even af tot iemand anders reageert, maar deze verklaring lijkt mij het meest logisch. Toegestaan maximaal gewicht staat ook op je kentekenbewijs volgens mij, daar zou je het mee kunnen controleren?

    #17949644

    inderdaad klopt gelijk een bus :D

    #17949642

    Massa & laadvermogen Massa leeg voertuig 1.054 kg
    Laadvermogen N.v.t.
    Toegestane maximum massa voertuig 1.605 kg
    Massa rijklaar Niet geregistreerd

    Dus zit ik ruim goed met mijn veren.

    Massa leeg voertuig moet volgens mij 1035kg zijn.

    #17949589

    Aan de afdekhoes van mijn cabrio (astra f) zitten twee elastieke bandjes met haakjes eraan. Kan alleen nergens vinden waar ik deze zou moeten bevestigen. Iemand een idee?

    #17949632

    [youtube:h7q0bsnk]http://www.youtube.com/watch?v=-OXIxpB_NXk&feature=related[/youtube:h7q0bsnk]

    is dit niet mogelijk bij een astra dan?

    vind dit namelijk echt fuckin gruwelijk…

    #17949631

    weet niet hoe het ingebouwd is, maar lijkt me eigenlijk wel mogelijk…

    rijd in NL ook een BMW rond, die dit heeft.
    of iets in die trant.
    dus als je angle eyes hebt, zou je dit mogelijk wel in kunnen bouwen.

    maar ik zou niet weten hoe en wat je er precies voor nodig bent. :hmmz

    #17949630

    niet dat ik hele disco lampen wil ofzo, maar al kan ik ze aan en uit zette, zoude rooie ringe echt heftig staan :P

    #17949569

    @BlueAstraG wrote:

    Dus begrijp ik het nu goed? In totaal max. 1700kg belasting verdeeld over beide assen?

    VA is de duitse afkorting voor vorneachse (weet niet hoe je het schijft) en staat dus voor “vooras”
    je hebt ook HA, hintenachse… de achteras…
    als jou auto een max belasting heeft van 1700 kg, en er staat 850 voor de VA bij…
    dan mag je op je vooras een max belasting van 850kg… en de rest 1700-850…. 850 kg op de achteras..
    toevallig is dat hier hetzelfde voor de voor en achter as maar dat is lang niet altijd zo.

    maar ook bij jou, mag het dus niet zo zijn dat je op de achteras 1200 kilo hebt, en maar 500 op de vooras.
    het is maximaal 850 per as.

    opzich klopt het verhaal dus wel, maar VA betend niet automaatisch iets van VoorAchter… waardoor je het door 2 zou mogen delen.

    #17949626

    Mooie uitleg :thumb
    Dat is wel handig om te weten.

    #17949624

    die angely eyes is toch echt niets moeilijks aan zijn gewoon de ledjes vervangen door ledjes die in kleur kunnen verandere :)
    die zijn er zelfs voor binnenshuis :)

    #17949639

    Volgende kleine vraag:
    Als mijn astra H een aantal dagen heeft stil gestaan lijkt het of mijn blokken vastroesten op mijn schijf achter.
    Met het wegrijden voel ik dan heel even de weerstand en dan voel ik ze losbreken en is de weerstand ook gelijk weg.
    Zou dit te verhelpen zijn met de zijkanten van de remblokken( beetje kopersmeer erop?)
    grtz

    Gooi hem er nog maar een keer in, een heel topic hiervoor is een beetje overbodig:P

    #17949637

    @opel-motorsport: ik wist neit dat zon ledje zo simpel in mekaar zat met meerdere kleuren, weer wat geleerd

    #17949638

    @prayer wrote:

    @BlueAstraG wrote:

    Dus begrijp ik het nu goed? In totaal max. 1700kg belasting verdeeld over beide assen?

    VA is de duitse afkorting voor vorneachse (weet niet hoe je het schijft) en staat dus voor “vooras”
    je hebt ook HA, hintenachse… de achteras…
    als jou auto een max belasting heeft van 1700 kg, en er staat 850 voor de VA bij…
    dan mag je op je vooras een max belasting van 850kg… en de rest 1700-850…. 850 kg op de achteras..
    toevallig is dat hier hetzelfde voor de voor en achter as maar dat is lang niet altijd zo.

    maar ook bij jou, mag het dus niet zo zijn dat je op de achteras 1200 kilo hebt, en maar 500 op de vooras.
    het is maximaal 850 per as.

    opzich klopt het verhaal dus wel, maar VA betend niet automaatisch iets van VoorAchter… waardoor je het door 2 zou mogen delen.

    Thanks man, goed duidelijk :thumb

    #17949628

    @dion ik eerst ook niet tot maat van me paar weken geleden zo een lamp kocht voor binnenshuis :) en toen ben ik even op onderzoek gegaan :) :)

    #17949623

    Next question.

    Mijn astra G 2003 1.6 8klepper Njoy (zucht ;) ) heeft een probleempje.

    De motor wordt niet warmer dan 80-85 graden ik wou even vragen of dit last kan en waar het eventueel
    aan zou kunnen liggen.

    Alvast bedankt :hmmz

    #17949622

    Zou ik me niet teveel zorgen om maken.
    Mijn motor word altijd +- 85 – 90 graden.

    Misschien heeft de jouwe iets meer koeling, of maak je niet genoeg km’s om hem verder op te warmen?

    #17949570

    @chieltjuh wrote:

    Volgende kleine vraag:
    Als mijn astra H een aantal dagen heeft stil gestaan lijkt het of mijn blokken vastroesten op mijn schijf achter.
    Met het wegrijden voel ik dan heel even de weerstand en dan voel ik ze losbreken en is de weerstand ook gelijk weg.
    Zou dit te verhelpen zijn met de zijkanten van de remblokken( beetje kopersmeer erop?)
    grtz

    Gooi hem er nog maar een keer in, een heel topic hiervoor is een beetje overbodig:P

    #17949601

    Op de achterkant kan wel, op de Remvlakken ABSOLUUT niet, nadeel van vet is dat het vuil aantrekt waardoor de remmen ook weer vast kunnen gaan zitten..

    Ik monteer remblokken altijd Droog op goed gereinigde klauwen..

    Bij de Vectra-B pak ik standaard de Remblokken achter even mee, qua schuiven, effen een paarkeer uit knijpen en weer aantrappen, en weer uitknijpen en weer aantrappen, en dat een paar keer herhalen, dat voorkomt vast zitten.

    blokken die vastroesten op de Schijf is weinig aan te doen.. Ja.. Vaker rijden, ik heb er ook last van hoor…

    Willem

    #17949598

    Thx wim, zal kijken of ik vd week ff tijd heb om het te doen maar eerst de grote beurd en distru, onderdelen zijn voor een prikkie binnen,donderdag aan de slag, nog bedankt voor t timing schema’tje
    :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 4,351)
  • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.