Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 2,951 tot 2,975 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17952516

    Is er iemand in of in de buurt van Haarlem met Tech2? En die mij wil helpen?

    #17952517

    Moet je een TID schermpje (astra G) ook uitleren??

    #17952518

    @Dantji wrote:

    Moet je een TID schermpje (astra G) ook uitleren??

    Nee kan je zo wisselen.

    #17952519

    @Opeltje17 wrote:

    @Dantji wrote:

    Moet je een TID schermpje (astra G) ook uitleren??

    Nee kan je zo wisselen.

    Check!

    #17952520

    heb een klein probleem.

    vandaag met het rijden naar voetbal is mij iets aparts voorgevallen, en dat is niet 1malig.
    op het moment dat ik namelijk bij lage snelheden de koppeling intrap, schiet hij naar de 500 toeren toe, gaat schokken, en kan zelfs uitvallen.
    met optrekken gaat hij ook traag, maar zit je op zo’n 1000 toeren, is er niets aan de hand.
    maar trap ik de koppeling in met 80KM/U, dan schiet hij ook naar 500 toeren, maar dan blijft hij wel gewoon lopen (das geen probleem. ;))

    stationair lijkt het trouwens net een te rijke afstelling (?), loopt zo onregelmatig als de pest. net als die amerikaanse dragsters….

    dit was vanochtend zo, met 4 man in de auto. vanaf Zwolle naar Deventer geen probleem, probleem begon in Deventer zelf. terugweg naar Zwolle weer hetzelfde probleem.
    toen ik van de club in Zwolle terugreed, met alleen mijn persoon in de auto, deed hij heel normaal (had zo’n half uur stil gestaan.)
    alleen is het probleem terug, nadat hij een uur in de parkeergarage heeft gestaan.

    en heb gister alleen de asbak vervangen, pedalen gemonteerd (oude), en de stickers in het interieur verwijdert….
    oh, en olie bijgevuld…

    #17952521

    Ik zet het ook even hier neer.

    Dat was ff schrikken net. Heb ECU reset uitgevoerd met opcom en Astra startte niet meer. Storingslampje bleef maar knipperen. Dankzij de info op het forum is het gelukt om hem weer aan de praat te krijgen.

    Even een vraag aan de kenners, kan een kapotte CC hendel motor in noodlop brengen. CC springt nl. terug op “uit”. Zomaar. En storingslampje brandt ook bij elke rit meestal bij hoge toeren.

    Inmiddels vervangen;

    – turbodrukregelventiel (klep);
    – gaspedaalpositiesensor;
    – koppelingsschakelaar.

    Ik krijg nu continu twee foutmeldingen. 1. CIM miscommunicatie en 2. Cruisecontrol instelunit “niet aanwezig”.

    Iemand enig idee?

    #17952522

    @henrif wrote:

    @AstraF23 wrote:

    henrif wrote:
    ik heb op mijn astra G 2003 Sport 2.2 erg veel speling op de pook ik kan er gewoon in ‘roeren’ en als ik hem in zen 1 wil zetten moet ik eerst wat hard tegen de zeikant aanduwen en dan in zen 1 anders zit ik in zijn 3.
    moet ik dit in de bak zoeken of kan dit ook in de pook zitten?

    Haal je pook hoes er eens af.
    Waar de pook in zit wil wel eens afsleiten.

    er zit indd speling op de ‘kogel’ hoe kun je deze het beste opheffen? nieuwe pook of??

    Pook kun je via Carloastra laten opknappen
    Of je kan je meestal uitzichtloze zoektocht beginnen naar nog een knap exemplaar.
    Zeker gezien deze poken tot 2004 geleverd zijn op de vectra-b astra-g en zafira-a met f23 bak.

    Dat zijn de 2.0 en 2.2 diesels
    Enkele 2.0 benzine modellen
    2.2 benzine
    En de 2.5 en 2.6 v6

    Willem

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #17952523

    Vraag, met nu 272000 km is mijn bestuurders stoel uitgezakt etc.
    Astra G station njoy 2004
    Kan ik een jongere stoel van bijvoorbeeld een astra h er zomaar in plaatsen, of moet het ondervragen aangepast worden?
    Past een stoel van andere modellen als signum ????

    #17952524

    Ik heb voor iemand met een Astra H Z16XE met Opcom uitgelezen, daar kwam het volgende uit:

    P1116 Engine Coolant sensor out of range/ECT Sensor Out Of Self Test Range
    P1616 CIM (Steering Column Module) Wrong Environment Identifier Immobiliser B-006
    P1614 Wrong Transponder Key Immobiliser B-006

    Maar wat houdt dit in, en wat is er aan te doen?

    Groetjes!
    Sander

    #17952525

    De laatste 2 hebben te maken met de sleutel, verkeerde/niet ingeleerde immobiliser, als hij verder geen problemen heeft met het willen aanslaan van de auto moet je deze fouten gewoon negeren.

    De eerste heeft te maken met de koelvloeistof sensor, lijkt mij een kapotte koelvloeistof temp sensor.

    Zou ze sowieso eerst alleen wissen en kijken welke er terug komen.

    #17952526

    Iemand die miss weet welk rubbertje van de twee ik moet bestellen?
    De mijne wil ik namelijk zsm vervangen.

    #17952527

    @Arnoldinho14 wrote:

    Iemand die miss weet welk rubbertje van de twee ik moet bestellen?
    De mijne wil ik namelijk zsm vervangen.

    Ik zou het rubbertje bestellen die het meest lijkt op de gene die je wilt vervangen.

    #17952528

    haha het gaat om het antenne rubber, daar zijn er twee van die heb ik op die vorige pagina gepost.
    Miss iemand die weet welke van de twee ik nodig heb.

    #17952529

    klein vraagje wat ik niet vond op het forum
    als ik een powerfilter(zoon bolletje) wil monteren op mijn opel astra 2001 1.6 16v LPG
    wat zijn de voordelen en nadelen?

    #17952530

    Daar is best veel over geschreven, en niet altijd even positief.. Niet iedereen is daar tevreden over, sommige rollenbanktesten wijzen zelfs minder vermogen uit.. #openluchtfilter..

    #17952531

    Iemand nog een antwoord op mijn stoel vraag??

    #17952532

    Het lampje in de kachelunit valt uit en schiet weer aan wanneer ik aan de knoppen draai (Astra G)
    is dit op te lossen?

    #17952533

    Mijn airco lampje doet het ineens niet meer. Normaal brand er een geel lampje als ie aan staat. Is dit makkelijk te vervangen? Knop eruit en nieuwe lamp erin?

    #17952534

    @Grobyc wrote:

    Mijn airco lampje doet het ineens niet meer. Normaal brand er een geel lampje als ie aan staat. Is dit makkelijk te vervangen? Knop eruit en nieuwe lamp erin?

    Airco zelf doet het wel ?

    #17952535

    Jep zeker weten, gebruik het met deze regenachtige weer om te voorkomen dat mijn ramen vochtig raken. De knop ernaast brand wel.

    #17952536

    Ok want ik heb er laatst iets over gelezen op het forum.
    Dat het lampje van de airco van een astra F altijd moet branden …

    @wim-v6 wrote:

    controle lampje airco AAN: dit is niet een lampje dat word ingeschakeld, maar een Plastic licht geleider welke het licht van de nachtverlichting naar de gele streep geleid. (zo ook bij de cirkulatie schakelaar, bijde schakelaars beschikken dus maar over 1 lampje voor zowel Controle lampje als nachtverlichting.
    Deze gaat dus altijd aan als je de knop indrukt.

    uit dit topic

    #17952537

    Ow heb er overheen gekeken over die topic, interessant inderdaad. Naar mijn weten ging ie alleen aan als ik het indrukte en als ik het uit zet ging ie weer uit. Ik bedoel echt het knopje he dus niet heel de airco gedeelte met aanjagers etc. Ik moet nu naar werk dus kan niet meteen weer reageren king:.

    #17952538

    ja klopt, zoals Wim-V6 zegt: Echt de plastic geleider in/achter het knopje van de airco. :)

    #17952539



    wat is beter?!?! met of zonder cupra lip eronder? :hmmz

    #17952540

    Ik zeg met!….. :thumb
    Heb er hier ook eentje thuis liggen, zet hem er niet op anders kan ik niet pinnen en naar de Opel dealer ivm mega drempels :argue

25 berichten aan het bekijken - 2,951 tot 2,975 (van in totaal 4,351)
  • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.