Het kan veel meer oorzaken hebben, zoals lekjes door roest in de wielkasten, schutbord, niet sluitend deurrubber door wat voor reden dan ook, dakraam wat niet goed afwatert, ramen die niet goed gekit zijn, dakrails die lekt, kitnaden die lekken enz. enz., maar wat behalve bij cabrio’s bij ALLE Kadettjes lekkage veroorzaakt is bij de speakergat voorbereiding in de deuren. Er loopt dan water achter de voet van de zijspiegels in het hoekje van het raamrubber naar binnen, drupje voor drupje en komt onderaan op het schuine stuk blik uit waar hieronder de rode pijl bij staat. Dan loopt het tussen het deurpaneel vandaan en komt op het deurrubber, waar dan ook de bekende natte plek is te zien. Ik heb in de afgelopen weken vier Kadetts gezien, waaronder mijn eigen die met die zware regen deze natte plek op de deurrubbers vertoonden. Je mag er vanuit gaan dat dit bij zo ongeveer alle Kadetts het geval is. Alleen als je perfect geplakt origineel deurfolie hebt dan is het fenomeen minder ernstig, maar lekken doet het dan alsnog.
Mijn advies aan iedereen met een Kadettje, pas je deurfolie zo aan als op de foto, met onderaan ingeknipt twee flappen naar binnen in de gaten, zo wordt het water gedwongen via de afwatering het water kwijt te raken, aan de goede kant van het deurrubber!