het ascona 400 topic

Forumindex Forums Modellen Ascona het ascona 400 topic

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Berichten
  • #17431713

    het geluid is zeer vet, maar ligt het nou aan mij of is hij in een te hoge klasse ingedeelt?:o

    #17431714

    Te koop

    30.000 euro

    http://www.irish-rallying.com/classified.php?classified_id=090902_232505

    De Roadcar is toch de smalle versie? of haal ik dingen doormekaar. :hmmz

    #17431715

    mooie asci
    jammer dat er niet meer pics opstaan :angel

    #17431716

    road car zou inderdaad een smalle moeten zijn

    mischien dat dit als basis een road car was
    waar de uitbouw opgezet is

    maar eerder denk ik dat het een erg nette replica is
    met omgeboud onderstel naar 5 gaats

    vind het een mooie wagen maar wel weer n erg dikke prijs
    eigenlijk absurt
    te meer daar er ook geen 400 motor inzit;)

    #17431717

    “Road car” is gewoon straat auto is dus geen rallycar of rallyuitvoering.

    Hier meer pic’s, ’t is wel een nette bak, maar €30.000,- lijkt me te enthousiast.

    #17431718

    knappe wagen, maar de prijs is er inderdaad over.

    #17431719

    maar is de basis nu een 400 geweest of niet?????
    ik denk van niet maar kan mis zijn

    als de basis en dus de assen wel origineel 400 zijn dan is het nog veel geld
    maar kan ik me der nog iets bij voorstellen
    mischien zijn ze aan de ander kant van t water nog wel gekker dan hiero;)

    #17431720

    De brede uitvoering is de 400r waar staat de R voor? Rally?:hmmz

    #17431721

    hij heeft ook geen echte 400 interieur meer derin, die zijflappen horen toch zwart te zijn als het 400 is?

    #17431722

    @Makko: De letter “R” wat hier vaak toegevoegd wordt achter “400”, houd in “Replica”.

    @Louwe: De site waar deze ascona opstond met al z’n gegevens is helaas off-line, ik zal es kijken of ik wat boven water kan vinden.

    @Bettes accu: beetje ja en nee verhaal, de stoelen zijn wel dezelfde als de 400 manta, maar zullen vast uit een i200 gehaald zijn. Voor een origineel interieur ascona 400 moeten ze eigenlijk zwart zijn, maar dan is de tunnel meteen ook anders.
    Qua vorm zijn die stoelen ook anders.

    #17431723

    2.0xe…..???

    #17431724

    Zie vaak op Google bij een 400 met ook 400 in de kentekenplaatnummercombinatie (mooi woord voor scrabble).
    Duitse veel en andere ook wel. zijn deze zo uitgebracht?

    #17431725

    Nee, dat kan je in die landen aanvragen.

    #17431726

    1e officiele straat versie.

    Dus de straat versies zijn smal geweest? en die verbredingssets dus alleen voor in de autosport?

    #17431727

    Wat ascona’s betreft wel, in principe allen smal, maar er zijn wel brede bestelt, maar die gingen ook gelijk de sport in. (degenen buiten de werksteams)

    De uitbouwset was in principe alleen voor de sport bedoeld, bij Manta hadden ze daar weer een optie in voor de straatversie, breed of smal, bij een brede werd de koets daarop aangepast bij Irmscher.

    Alle koetsen waren ook standaard ascona’s en manta’s welke aangepast werden, de chassisnrs zijn daarom ook niet doorlopend omdat ze op bestelling uit de produtie van gewone modellen werden gehaald.

    Wat ik persoonlijk eigenlijk wel jammer vindt is dat je de 1e uitbouw eigenlijk nergens meer ziet.

    #17431728

    En hoe klinkt het aan boord? Afgelopen zomer op de Ring (lekker filmpje, GELUID AAN! :thumbup): http://www.motorsportvideo.tv/Videos/historischer-Motorsport/24h-Classic-Opel-Ascona-400-mit-Robert-Keil.html

    Wat een vet filmpje in een prachtige auto! In het begin is ie nog beetje voorzichtig en zit ie ook beetje rottig vast tussen iedereen maar als ie dan los gaat op die porsche en iedereen voorbij stuurt met prachtige lijnen en uitremmen.
    Jammer van die roze taartschep die hem op het eind weer voor zn neus gaat zitten.
    En trouwens voor onze VW broeders :P extreem mooie scirocco die aan het begin even tussendoor komt vliegen.
    Ook een droomauto..

    #17431729

    Heeft de 400 de uitlaat rechts? is dat vanwege een dikkere aandrijfas?

    #17431730

    origineel gepost door Makko
    Heeft de 400 de uitlaat rechts? is dat vanwege een dikkere aandrijfas?

    De 400 in de openingspost van dit topic heeft de uitlaat links zitten.
    of bedoel je iets anders?

    origineel gepost door asci 2000


    #17431731

    #17431732

    de straat versie,s hadden de uitlaat allemaal gewoon links

    er zijn groep b 400,s die de uitlaat rechts hebben
    maar cker van de ascona,s zijn er ook die de uitlaat nog links hadden

    als ik het goed heb is bij de groep b manta 400
    de uitlaat wel definitief naar rechts verhuist;)
    maar weet dat niet 100% cker

    t heeft niets met n dikkere aandrijf as te maken

    mij is verteld dat het meer te maken heeft
    met het makelijker demonteren+monteren van onderdelen
    b.v een bak wissel tussen de klassemenstproeven in.
    ook wat er waar is van dat verhaal kan ik niet 100% cker over zijn
    het leek mij wel aannemelijk;)

    zo zijn er nog wel meer details aan een 400
    waar de meningen over verdeeld zijn
    ze zijn ook niet allemaal
    door de zelfde mensen opgeboud
    en ook zijn er doorontwikkelingen geweest
    dus enige verschillen blijf je houden

    #17431733


    Zo te zien, scheelt het ook bodemvrijheid. Ik ga er tenminste vanuit dat de uitlaat door de uitsparing evenwijdig met de aandrijfas loopt. Dit is een foto van de Lj—

    #17431734

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    de straat versie,s hadden de uitlaat allemaal gewoon links

    er zijn groep b 400,s die de uitlaat rechts hebben
    maar cker van de ascona,s zijn er ook die de uitlaat nog links hadden

    als ik het goed heb is bij de groep b manta 400
    de uitlaat wel definitief naar rechts verhuist;)
    maar weet dat niet 100% cker

    Indertijd met de ascona 400 was het nog groep-4, de eersten hadden de laatste demper nog zoals bij de straatversie (links), alles wat erna kwam (de officiële werks-/works- 400’s) hadden de dempers rechts, De ascona kreeg later de homologatie groep-B erbij, de manta 400 kreeg dat vanaf aanvang inzet.

    t heeft niets met n dikkere aandrijf as te maken

    mij is verteld dat het meer te maken heeft
    met het makelijker demonteren+monteren van onderdelen
    b.v een bak wissel tussen de klassemenstproeven in.
    ook wat er waar is van dat verhaal kan ik niet 100% cker over zijn
    het leek mij wel aannemelijk;)

    zo zijn er nog wel meer details aan een 400
    waar de meningen over verdeeld zijn
    ze zijn ook niet allemaal
    door de zelfde mensen opgeboud
    en ook zijn er doorontwikkelingen geweest
    dus enige verschillen blijf je houden

    dat klopt.

    Ook is er later enorm gerotzooit met kentekens, uitvoeringen e.d., originaliteit is bij sommigen ver te zoeken, ook is er veel geclaimd als origineel wat dus niet origineel was.

    #17431735


    #17431736

    Voor diegene die de link in het Manta-topic nog niet hadden gezien
    http://www.cc-cars.dk/3008.cms?id=846300370

    #17431737

    das wel n hele nette
    maar ook dat schijn je weer flink te moeten betalen:o
    heb niet ff dik 40000 liggen voor zo,n auto
    heb t er niet voor over ook;)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 78)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.