Het alle-kleine-vragen-topic

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Het alle-kleine-vragen-topic

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 1,107)
  • Auteur
    Berichten
  • #17573088

    origineel gepost door Edvries
    Mannen,

    Wie weet waar dat klitteband achtig stukje stof voor is wat op je gordelspanner (of hoe heet dat ding waar je je gordel instreekt, die met dat rode knopje) voor is???

    Leeric

    Bescherming van je middenconsole tegen krassen !

    #17573089

    origineel gepost door Edvries
    Mannen,

    Wie weet waar dat klitteband achtig stukje stof voor is wat op je gordelspanner (of hoe heet dat ding waar je je gordel instreekt, die met dat rode knopje) voor is???

    Leeric

    is die niet bedoeld voor bescherming van je midden consool, zodat daar geen krassen of iets dergelijks opkomen!

    Chris-GTS

    #17573090

    Die krast toch niet hee

    #17573091

    origineel gepost door ReNeGade316
    kan iemand mij misschien vertellen of een z18xe motor wel of geen egr klap heeft heb namelijk van de week gezocht om hem schoon te kunnen maken maar kan hem echt niet vinden zoek ik niet goed os heb ik hem gewoon niet??????

    Bij de z18xe heeft een deel hem wel en een deel hem niet.
    SW heeft er ook geen egr op zitten.
    Heb je hem wel zie foto waar
    (let op motor op foto is x18xe1, maar is bijna het zelfde)

    #17573092

    haha, ook de olie inhoud op het deksel..

    Willem

    #17573093

    origineel gepost door Edvries
    Die krast toch niet hee

    Neej, nu niet nee !! zonder dat ding misschien wel !! Zal ook wel voor de demping zijn.

    #17573094

    origineel gepost door wim-v6
    haha, ook de olie inhoud op het deksel..

    Willem

    HAHA ja vorige eigenaar/garage er op gezet. :P

    #17573095

    Nee man onzin!! Tweek vlakke oppervlaktes krassen? Demping?? waarvan. nee ik ben zeker niet overtuigd!!

    #17573096

    origineel gepost door Edvries
    Nee man onzin!! Tweek vlakke oppervlaktes krassen? Demping?? waarvan. nee ik ben zeker niet overtuigd!!

    Is denk ik tegen het klapperen.
    Mijn vec heeft het ook.

    #17573097

    Dus demping!

    #17573098

    Hij kan niet klapperen als je gordel erin zit, dan zit ie strak tegen de stoel. Bijrijders gordel ding klappert ook niet..

    #17573099

    origineel gepost door Edvries
    Hij kan niet klapperen als je gordel erin zit, dan zit ie strak tegen de stoel. Bijrijders gordel ding klappert ook niet..

    HMM Mail opel eens.:P

    #17573100

    Ja, bene cht benieuwd, maar vind jullie redenen wel innovatief.

    #17573101

    Ik zou zeggen : vraag het eens aan de plaatselijke Opeldealert bij jou in de buurt ! :P

    #17573102

    Peet, jij bent mijn plaatselijke Opel dealert!!:jerry

    #17573103

    En mijn antwoord geloof je niet ?

    #17573104

    Ik geloof de dealer sowieso nooit!!:D

    #17573105

    Jij gaat voor de extra punten Vries ??

    #17573106

    Hey,

    Zit net even dat Haynes Vectra A werkboek door te lezen en zie daar dat er 2 types zijn namelijk SOHC en DOHC

    kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 2 en hoe weet ik welke op mijn auto van toepassing is?

    #17573107

    DOHC staat voor “Double Overheaded Camshafts” en geeft aan dat het om Honda motoren gaat (ook gebruikt door andere auto merken) met dubbele nokken assen,en hebben meestal meer vermogen, en zij veelal voor de sportivere auto’s gebruikt.
    Op deze motoren wordt ook bij bepaalde types Hondas het door Honda gepatenteerd “VTEC” systeem toegepast, waardoor die Honda’s extra vermogen krijgen.

    SOHC staat voor “Single Overheaded Camshafts” en heeft een enkele nokken as, en wordt veelal in de gewone auto’s gebruikt. is hierdoor niet slechter,maar mist gewoon het extra vermogen.

    #17573108

    origineel gepost door stefan m.
    OHC staat voor “Double Overheaded Camshafts” en geeft aan dat het om Honda motoren gaat (ook gebruikt door andere auto merken) met dubbele nokken assen,en hebben meestal meer vermogen, en zij veelal voor de sportivere auto’s gebruikt.
    Op deze motoren wordt ook bij bepaalde types Hondas het door Honda gepatenteerd “VTEC” systeem toegepast, waardoor die Honda’s extra vermogen krijgen.

    SOHC staat voor “Single Overheaded Camshafts” en heeft een enkele nokken as, en wordt veelal in de gewone auto’s gebruikt. is hierdoor niet slechter,maar mist gewoon het extra vermogen.

    Dus de DOHC is een 16v oftewel 16 klepper en een SOHC is een 8v oftewel 8 klepper?

    #17573109

    Nee hoor :) een Sohc heeft ook gewoon 16 kleppen alleen is minder snel.. bijvoorbeeld een sohc honda motor heeft geen vtec boost en een dohc wel gewoon wat snellere/beter getunede blokken. :)

    #17573110

    SOHC / OHC = (Single) Overhead Camshaft = 1 bovenliggende nokkenas per Cilinderbank
    DOHC = Double Overhead Camshaft = 2 bovenliggende nokkenassen per cilinderbank.

    In het geval van de Opel Vectra-A zijn er 3 typen DOHC motoren geleverd, overigen zijn OHC

    OHC:

    1.4i C14NZ (60pk)
    1.6S 16SV (85pk)
    1.6i C16NZ (75pk) X16SZ (71pk)
    1.8S 18NV (95pk) E18NV (90pk) E18NVR (90pk)
    2.0i 20NE (115pk) C20NE (115pk) 20SEH (130pk)
    1.7D 17D (58pk) 17DA (60pk) 17DR (58pk)
    1.7TD intercooler TC4EE1 X17DT (82pk)

    DOHC:

    2.0 16V C20XE (110kw / 150pk)
    2.0 16V ecotec X20XEV (100kw / 136pk)

    2x DOHC: (2 cilinderbanken dus 2x 2 bovenliggende nokkenassen / 4 tezamen dus)

    2.5 V6 24V C25XE / X25XE (125kw / 170pk)

    Willem

    #17573111

    hey stef . . . we zitten hier op het OPEL forum hoor . . . niet op het HONDA forum :jerry

    #17573112

    SOHC is inderdaad een HONDA term ja.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 1,107)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.