Het alle-kleine-vragen-topic

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Het alle-kleine-vragen-topic

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,107)
  • Auteur
    Berichten
  • #17572988

    hier een klein vraagjeking:

    diend die nippel aan de binnenkant van je benzineklep(vec C ) er alleen maar voor om je ventieldopjes eraf te krijgen zonder dat je vieze handen krijgt?
    of heeft het nog meer nut:hmmz

    #17572989

    ohhh is dat ding daar voor.. ik dacht al wat moet ik daar mee.
    zit ook op een B.

    #17572990

    jupzz is een ventieldopjes losdraai sleuteltje..

    voornamelijk voor opels met wieldoppen bedoeld..

    en Ja Silver, daar is hij voor bedoeld..

    Willem

    #17572991

    origineel gepost door wim-v6
    jupzz is een ventieldopjes losdraai sleuteltje..

    voornamelijk voor opels met wieldoppen bedoeld..

    en Ja Silver, daar is hij voor bedoeld..

    Willem

    oke dan:thumbup

    heeft dit topic toch nog nut:jerry

    #17572992

    Blijkbaar wel haha..

    Willem

    #17572993

    als je het gasklephuis, stappenmotor, egr, etc schoon gaat maken, moet je er dan nieuwe pakkingen tussen doen, of blijfen die eigenlijk altijd wel heel?
    heb namelijk bij dealer om pakking gevraagt maar die zegt die pakkingen niet te hebben, en ook nog nooit te hebben besteld, dus vroeg hij zich af waarom ik die nodig had.

    ik heb overigens wel om een dichte pakking voor de egrklep gevraagd en kreeg er een met 1 rond gat.
    ik weet dat er ook een helemaal dichte pakking tussen kan(X25XE) maar zo heeft het toch ook wel wat nut?

    als bij het intrappen van de koppeling (bij het terugschakelen) het toerental zakt en even tot 400/500 toeren en daar na weer gewoon stationair.
    en je het idee hebt dat het gas af en toe blijft hangen, zijn er dan nog meer onderdelen die je schoon moet maken?

    als ik namelijk de auto in zijn versnelling uitlaat rollen met de koppeling los, zakt natuurlijk je toeren tal niet zo snel (aandrijving van de wielen) maar moet de BC wel een verbruik van 0.0 vermelden, en bij mij geeft tie af en toe nog wel een verbuik aan zonder dat ik gas geef en de koppeling intrap.
    normaal geeft ie pas weer verbuik aan als je de koppeling intrapt en hij op stationair toerental komt, daarom denk ik dat het gas blijkt hangen.

    ik hoop dat jullie begrijpen waar ik het over heb en dat er iemand mij wat info kan geven.

    Gr peter

    #17572994

    Kan vanalles zijn van Kapotte gasklep positie sensor, tot vervuilde gasklep..

    Gasklep hoeft er niet af bij de Vectra-B V6 om deze goed schoon te maken…

    Stappenmotor kan je de pakking van bestellen

    EGR plaatje kan je zelf maken of bestellen..

    er zit een slang die loopt van de voorkant gasklephuis achter over het inlaat naar rechts en verdwijt in de laatste opening van het inlaat naar beneden.

    controleer deze slang op verdroging en als de slang goed is of je deze nog kan doorblazen

    deze is van de regeling carterventilatie en kan een hoop narigheid in het draaien van de motor veroorzaken

    Willem

    #17572995

    origineel gepost door rooiepeet

    ben bij de plaatselijke dealer geweest en gevraagt om stuurbekrachtigingsolie ATF dexron 2.
    kom tie met een liter flessie aan, dus ik dat mee naar huis genomen, wil ik het er zo net in gaan gieten staat er op het flesje ‘Transmission Oil’ ‘Dexron VI’.

    kan het kloppen dat het gewoon goed is, of heeft die pik het verkeerde flesje mee gegeven?

    Is mij ook een keer gebeurd, bij de VOD…De monteurs zeiden toen dat het geen kwaad kon omdat het dezelfde soort olie zou zijn :hmmz

    #17572996

    waarom als er iemand bij mij achterop klapt moet het gelijk een jaquar zijn? :P had vorig jaar (lees 2009) een ongeluk gehad toen ik even snel naar een ander filiaal moest rijden van de zaak, stond net 10 tellen stil bij een t-splitsing toen er opeens een auto achterop knalde :O had geluk dat ik de rem ingetrapt had op dat moment anders lag de voorkant in puin. Ow en een geluk bij een ongeluk dat het niet mijn eigen auto was maar een busje van de zaak :P

    #17572997

    Ja bij mij is een keer een Vectra-A met 4 Flinke polen erin achterop onze mobile verhuis lift geklapt..

    ik hoorde m slippen en trapte gelijk het rempdaal zowat door de Bodem, hij klapte achterop. na meten is de lifft 3cm verplaatst (Sprinter 416CDi) met een gewicht van 3400kg met mij erbij, en 6 winterbanden.

    Willem

    #17572998

    Vraagjuuh! Ik heb een lexmaul uitlaatspruitstuk besteld en ga dit dus binnenkort erop zetten. Maar nu zit ik er dus niet echt op te wachten dat de bouten afbreken van het oude spruitstuk. Iemand tips zodat ik de minste kans heb dat het af zal breken?

    #17572999

    origineel gepost door martklanderman
    Vraagjuuh! Ik heb een lexmaul uitlaatspruitstuk besteld en ga dit dus binnenkort erop zetten. Maar nu zit ik er dus niet echt op te wachten dat de bouten afbreken van het oude spruitstuk. Iemand tips zodat ik de minste kans heb dat het af zal breken?

    gewoon laten zitten en een v6 kopen…

    misschien motor eerst warm draaien, moet je alleen wel opletten voor je handjes.

    gr peter

    #17573000

    origineel gepost door rooiepeet

    origineel gepost door martklanderman
    Vraagjuuh! Ik heb een lexmaul uitlaatspruitstuk besteld en ga dit dus binnenkort erop zetten. Maar nu zit ik er dus niet echt op te wachten dat de bouten afbreken van het oude spruitstuk. Iemand tips zodat ik de minste kans heb dat het af zal breken?

    gewoon laten zitten en een v6 kopen…

    misschien motor eerst warm draaien, moet je alleen wel opletten voor je handjes.

    gr peter

    mijn pa kwam met het idee om de bouten eerst iets strakker te draaien waardoor ze niet meer vastgeroest zijn en daarna pas open te draaien… en natuurlijk goed inspuiten met WD40 of kruipolie.. dat WD40 werkt zeker maar of die tip van mijn pa werkt.. ik weet het niet..

    #17573001

    Klinkt opzich best logisch, nog meer tips?:D

    #17573002

    origineel gepost door martklanderman
    Klinkt opzich best logisch, nog meer tips?:D

    ik draait ze bij mij zo los hoor..

    als je nou een paar dagen achter elkaar zorgt dat je de bouten inspuit met WD40, en ze warm los draait kan er weinig fout gaan.

    houd wel de schroefdraden in de gaten op roest en zo, anders allemaal vervangen, (dat is het beste).

    Willem

    #17573003

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door martklanderman
    Klinkt opzich best logisch, nog meer tips?:D

    ik draait ze bij mij zo los hoor..

    als je nou een paar dagen achter elkaar zorgt dat je de bouten inspuit met WD40, en ze warm los draait kan er weinig fout gaan.

    houd wel de schroefdraden in de gaten op roest en zo, anders allemaal vervangen, (dat is het beste).

    Willem

    Okee bedankt! Weet je toevallig het GM art.nummer van die nieuwe moeren en bouten?

    #17573004

    zou het niet weten haha, de vorige eigenaar van mijn 1600 16V motor heeft ze allemaal vervangen, en ze zijn nog zo goed als nieuw.

    ik zou niet op deze draadeindjes en moertjes bezuinigen in ieder geval.

    Willem

    #17573005

    hier alweer een klein vraagje(echt een handig topic!;) )

    ik heb vanavond men sleepoog gebruikt om men schoonpa uit de goot te trekken.
    nu viel mij op dat het sleepoog er linksom in moet worden gedraaid:hmmz
    das wel vreemd.
    de enige logische wat ik kan bekenken is dat mischien de meeste sleeptouwen linksom zijn gevlochten en door de spanning wil uitdraaien,dat daardoor mischien het oog kan losdraaien???

    rara;)

    #17573006

    dat schijnt de rede te zijn inderdaad, het is tegen het loskomen..

    Willem

    #17573007

    Kan iemand mij een schema geven ,van het achter verlichting?
    Heb een vaag probleem met mijn mist licht. :hmmz

    #17573008

    Leg het probleem eens voor…

    Ligt vaker aan de schakelaar of multitimer als aan het achterlicht..

    Willem

    #17573009

    origineel gepost door wim-v6
    Leg het probleem eens voor…

    Ligt vaker aan de schakelaar of multitimer als aan het achterlicht..

    Willem

    o heb er nog niet echt naar gekeken. (geen tijd voor gehad nog.)
    Denk als ik het schema vast heb, is het makkelijker zoeken.
    wou zondag middag eens gaan zoeken.

    Weet alleen tot dus verre dat het verklikker lampje het doet, als je de schakelaar bediend. maar de mistlampen niet.
    Plus had ik van de week dat het verklikkerlampje van de mist lampen spontaan aan ging.
    En dus ook niet uit kreeg.
    Maar na plus mijn 10 minuten ging hij van zelf weer uit.:hmmz

    De rest van de verlichting heb ik geen problemen mee.
    Behalve dat er een dimlicht kapot was gegaan.

    #17573010

    ja je probleem zal in de massa van de achterlichten zitten.

    of in de multitimer..

    meer zit er niet tussen

    Willem

    #17573011

    origineel gepost door wim-v6
    ja je probleem zal in de massa van de achterlichten zitten.

    of in de multitimer..

    meer zit er niet tussen

    Willem

    hmm hoop dus niet op de multitimer.

    #17573012

    want
    voor nog geen 10tje op de sloop te halen en volop te vinden!!

    Zit in alle astra’s G met grote zekeringen, zafira’s A met grote zekeringen en alle vectra’s B

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,107)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.