Het alle-kleine-vragen-topic

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Het alle-kleine-vragen-topic

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 1,107)
  • Auteur

@DG80 wrote:

Wanneer mijn benzinemeter al een tijdje knippert en de boordcomputer al zegt dat ik nog 0km kan afleggen krijg ik toch maar 53 liter in mijn tank. Fabrieksopgave geeft een tankinhoud van 60 liter aan, is dit een bekend verschijnsel? En is er eventueel iets aan te doen (vlotter)?

Dat klopt wel. Als je BC 0 km te gaan aangeeft, dan zit er nog voldoende in om naar een tankstation te gaan. Er is niets mis met je vlotter. Gewoon op tijd tanken :)

@Astra-H wrote:

@DG80 wrote:

Wanneer mijn benzinemeter al een tijdje knippert en de boordcomputer al zegt dat ik nog 0km kan afleggen krijg ik toch maar 53 liter in mijn tank. Fabrieksopgave geeft een tankinhoud van 60 liter aan, is dit een bekend verschijnsel? En is er eventueel iets aan te doen (vlotter)?

Dat klopt wel. Als je BC 0 km te gaan aangeeft, dan zit er nog voldoende in om naar een tankstation te gaan. Er is niets mis met je vlotter. Gewoon op tijd tanken :)

Bij mijn B is dit wel een feit maar ik weet uit ervaring :swear dat bij mijn C 0km echt 0km is

Bij onze Astra H is 0 km actieradius op BC niet daadwerkelijk 0 km. Er zit nog genoeg om door te rijden naar een tankstation. Of het dan goed is voor de motor is een andere vraag.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Wat de BC aangeeft klopt ook niet altijd, dit is bij de astra H wel aan te passen d.m.v de tech-2 weet niet of het ook met de op-com kan.

Ik heb er naar gezocht maar met op-com kon ik het i.i.g. niet vinden. Ook de service-interval niet. 50k vind ik erg lang.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

niet voor de Opel

maar weet iemand hoe ik aan een 11 mm metrische fijne moer met een spoed van 1 mm kan komen?

Ander vraagje in het bracket het is een 1968 johnson buitenboord motor zit 1 bout muur vast, als 3 dagen kruipolie er tussen gespoten maar er komt geen beweging in. Iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen?

@remutr wrote:

niet voor de Opel

maar weet iemand hoe ik aan een 11 mm metrische fijne moer met een spoed van 1 mm kan komen?

Fabory

Ander vraagje in het bracket het is een 1968 johnson buitenboord motor zit 1 bout muur vast, als 3 dagen kruipolie er tussen gespoten maar er komt geen beweging in. Iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen?

Boren

fabory kan ik ze daar los krijgen?

Boren word lastig, dan ben ik de beugel kwijt waarmee je hem achter de boot kan hangen. Ik hoopte dat ik hem los kon draaien en dan met veel vet weer gangbaar zou kunnen maken.

Fabory verkoopt ook per stuk
    Of ze deze specs hebben weet ik natuurlijk niet maar niet geschoten is altijd mis

Kun je de bout verwarmen?

we gaan op de site eens zoeken, en anders is een mail snel gestuurd

verwarmen kan ik de bout wel, even de gasbrander er onder.

Hoop dat je geholpen bent

m11 stond niet op de site maar wel even een mailtje gestuurd.

Ik ga morgen de bout een flink warm stoken en dan eens kijken of er beweging in komt.

Bedankt voor alle tips, laat morgen even weten of het gelukt is.

fabory zit hier zowat om de hoek,
    moest laatst ook een specifieke bout hebben van de dieselmotor van mijn boot, was zeer zeldzaam had ik op voorhand al vernomen maar hun toverde hem zo uit het magazijn.

wat is de steekmaat van een vectra gts 2003 2.2

Zal wel 5×110 zijn. Volgens mij hebben alle vectra’s die maat.

Klopt. http://www.steekmaat.nl/auto/Opel/Vectra%20C%20(2002%20-%202008″ onclick=”window.open(this.href);return false;).html

Fabory had de moer die ik nodig had, dat deel van de buitenboordmotor is weer compleet.

Helaas heeft de brander nog geen resultaat gehad, dat zit heel erg goed vast gevreten.

@remutr wrote:

Fabory had de moer die ik nodig had, dat deel van de buitenboordmotor is weer compleet.

Helaas heeft de brander nog geen resultaat gehad, dat zit heel erg goed vast gevreten.

Zelfde probleem gehad bij het loshalen van het cilinderblok gedeelte van een suzuki dt85.
    bouten zaten muurvast…. enige optie… heeeeeeeeel warm stoken, heeeeel veel kracht….
    ik was op een moment bang dat ze braken ( met 2 man volle kracht eraan hangen ) maar uiteindelijk draaide die toch los.

Dan pakken we grof geschud niet een klein soldeerbrandertje maar een grote dakbrander.

Het is een bracket bout, zou hij breken is er niet heel veel aan de hand, Dan moet er alleen gelast worden, maar dat kan ik niet zelf.

Beetje HG roestoplosser erop doen,
    (tenminste als de bout zit vastgeroest)
    is een stukje aggresiever als kruipolie

Nee het is geen roest, denk dat ze de bout door het bracket zonder vet achterop de spiegel van een boot vast gezetten hebben en dat de schroefdraad niet schoon geweest is en het is gaan vreten.

je bedoelt het bracket waarmee de motor aan de boot zit ? of de motor aan het bracket ?

is uitboren dan geen optie ?

Het is het bracket waarmee de motor aan de boot zit.

Het is een m10 bout, uitboren is met die diameter erg lastig. Ik zit alleen met dat flexibele bledje wat tegen je spiegel aan komt. Dat kan ik wel laten lassen maar in de buurt word het lastig.

De m11 bout inmiddels wel gevonden en de puntjes weer afgesteld. Nu nog wachten tot me brandstofpomp en impeller binnen komen, dan zou de oldtimer weer gered zijn van de sloop.

hallo forum leden,

ik had een vraagje. kan ik gewoon een opc stuur vervangen voor de standaard stuur? en hoe zit dat met die airbag ?

groetjes

http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=129&t=176043″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Er is een How-To van

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 1,107)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.