Het alle-kleine-vragen-topic

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Het alle-kleine-vragen-topic

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,107)
  • Auteur
    Berichten
  • #17573192

    @wassie wrote:

    ik wil er achter komen waarom mijn sigarettenaansteker en ventilatorknoppenverlichting (leuk voor scrabble) het niet doet. De zekeringen zijn doorgemeten en die zijn niet stuk. ik wil het middenconsol gaan los halen en kijken of ik daar de oorzaak kan vinden.
    is dat makkelijk los te krijgen? kan ik de ventilatorknoppen gewoon los trekken? nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

    om mezelf even te quoten :agent
    Dit deel heb ik in ieder gevonden: http://www.opelvectra.info/home/asbak.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17573193

    Zou kwa form en ophanging wel passen denk ik. Of het ook werkt weet het niet zeker maar denk het niet. Aan gezien iedere type motor een andere tegendruk van het uitlaat systeem nodig heeft en daar zit het verschil en voor de verschillende motoren

    @Eddyvec C wrote:

    Past een 2.2 benzine uitlaat ( dubbele dempers ) of die van een 3.0 cdti ook onder een 2.2 DTI. Wil graag naar dubbele dempers toe.

    #17573194

    Op de A7 naar Drachten stond vandaag een flitser, Ik ree waarschijnelijk 124 kilometer per uur.
    ik liet gas wel los, maar zouden die dingen flitsen bij 125 kilo met per uur ? Want ik weet hoe dit in zijn werking gaat. :vertag

    #17573195

    Als je op de teller van jou auto 124 km reed is er niks aan de hand. Wijkt enkele kilometers af (geeft meer aan). Klopt dacht ik wel dat er op snelwegen een correctie van 5 km word gehanteerd.
    Ik hou zelf altijd gps aan (tomtom of dvd90) dat is 99,9 % correct. In theorie zou je dus met 125 km op de gps niet gefilts worden

    #17573196

    @Helmer opelfan wrote:

    Als je op de teller van jou auto 124 km reed is er niks aan de hand. Wijkt enkele kilometers af (geeft meer aan). Klopt dacht ik wel dat er op snelwegen een correctie van 5 km word gehanteerd.
    Ik hou zelf altijd gps aan (tomtom of dvd90) dat is 99,9 % correct. In theorie zou je dus met 125 km op de gps niet gefilts worden

    Inderdaad, maar ik zit hele middag al te denken van eerste bekeuring? :vertag zegt mijn vriendin dol leuk van en terecht ( ik haalde haar nog wel op) Ik zei : Terecht ? ik ree maar 140 :angel , en toen zei ze dat meen je ? ik ja king: toen vond ze het niet meer zo leuk haha, tot dat ik zei van nee juh ree iets van 124, straks bekeuring zeker van 1 of 2 km te hard… betaal ik alleen administratie kosten zeker :thumbdown

    #17573197

    Haha nou leuk stel zijn jullie :jerry

    Als ik al een beetje door rijden wil. Dan altijd die paar kilometer meer die de navi aan geeft. En nog nooit 1 bekeuring gehad voor te snel rijden :jerry

    #17573198

    @Helmer opelfan wrote:

    Zou kwa form en ophanging wel passen denk ik. Of het ook werkt weet het niet zeker maar denk het niet. Aan gezien iedere type motor een andere tegendruk van het uitlaat systeem nodig heeft en daar zit het verschil en voor de verschillende motoren

    @Eddyvec C wrote:

    Past een 2.2 benzine uitlaat ( dubbele dempers ) of die van een 3.0 cdti ook onder een 2.2 DTI. Wil graag naar dubbele dempers toe.

    Ik rijd al ruim een jaar met de dubbele dempers rond van een 2.2 direct op mijn Z1.9DTH. Geen enkel probleem. Peter (speaker) heeft dat ook en is later over gestapt naar de Irmscher. Ook hij heeft geen centje pijn. Dus met of zonder DPF, no difference.

    Groet jraaf

    #17573199

    @Darkspy wrote:

    @Helmer opelfan wrote:

    Als je op de teller van jou auto 124 km reed is er niks aan de hand. Wijkt enkele kilometers af (geeft meer aan). Klopt dacht ik wel dat er op snelwegen een correctie van 5 km word gehanteerd.
    Ik hou zelf altijd gps aan (tomtom of dvd90) dat is 99,9 % correct. In theorie zou je dus met 125 km op de gps niet gefilts worden

    Inderdaad, maar ik zit hele middag al te denken van eerste bekeuring? :vertag zegt mijn vriendin dol leuk van en terecht ( ik haalde haar nog wel op) Ik zei : Terecht ? ik ree maar 140 :angel , en toen zei ze dat meen je ? ik ja king: toen vond ze het niet meer zo leuk haha, tot dat ik zei van nee juh ree iets van 124, straks bekeuring zeker van 1 of 2 km te hard… betaal ik alleen administratie kosten zeker :thumbdown

    Niks aan de hand hoor:

    Bij de limieten 100 en 120 wordt beboet vanaf 8 km/u te hard.

    http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/overtredingen/snelheid/bereken/?goto=tarieven_berekening&tarieven_mode=bereken_&BerekenTariefForm.WW=False&BerekenTariefForm.Snelheid=124&BerekenTariefForm.Max=120&BerekenTariefForm.Cat=1&BerekenTariefForm.Weg=As” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Vul maar 120 & 124 in ;)

    #17573200

    @Helmer opelfan wrote:

    Haha nou leuk stel zijn jullie :jerry

    Als ik al een beetje door rijden wil. Dan altijd die paar kilometer meer die de navi aan geeft. En nog nooit 1 bekeuring gehad voor te snel rijden :jerry

    Haha, Ja inderdaad. Mijn vader word soms gek :swear Ze moet altijd mijn vader pesten, en helpt altijd mijn moeder. :thumbdown

    @jeroenk wrote:

    @Darkspy wrote:

    @Helmer opelfan wrote:

    Als je op de teller van jou auto 124 km reed is er niks aan de hand. Wijkt enkele kilometers af (geeft meer aan). Klopt dacht ik wel dat er op snelwegen een correctie van 5 km word gehanteerd.
    Ik hou zelf altijd gps aan (tomtom of dvd90) dat is 99,9 % correct. In theorie zou je dus met 125 km op de gps niet gefilts worden

    Inderdaad, maar ik zit hele middag al te denken van eerste bekeuring? :vertag zegt mijn vriendin dol leuk van en terecht ( ik haalde haar nog wel op) Ik zei : Terecht ? ik ree maar 140 :angel , en toen zei ze dat meen je ? ik ja king: toen vond ze het niet meer zo leuk haha, tot dat ik zei van nee juh ree iets van 124, straks bekeuring zeker van 1 of 2 km te hard… betaal ik alleen administratie kosten zeker :thumbdown

    Niks aan de hand hoor:

    Bij de limieten 100 en 120 wordt beboet vanaf 8 km/u te hard.

    http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/overtredingen/snelheid/bereken/?goto=tarieven_berekening&tarieven_mode=bereken_&BerekenTariefForm.WW=False&BerekenTariefForm.Snelheid=124&BerekenTariefForm.Max=120&BerekenTariefForm.Cat=1&BerekenTariefForm.Weg=As” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Vul maar 120 & 124 in ;)

    Dank je ! heb net al in brievenbus gekeken, was nog leeg haha.

    Ben ik weer veilig :wors

    #17573201

    @jraaf wrote:

    @Helmer opelfan wrote:

    Zou kwa form en ophanging wel passen denk ik. Of het ook werkt weet het niet zeker maar denk het niet. Aan gezien iedere type motor een andere tegendruk van het uitlaat systeem nodig heeft en daar zit het verschil en voor de verschillende motoren

    @Eddyvec C wrote:

    Past een 2.2 benzine uitlaat ( dubbele dempers ) of die van een 3.0 cdti ook onder een 2.2 DTI. Wil graag naar dubbele dempers toe.

    Ik rijd al ruim een jaar met de dubbele dempers rond van een 2.2 direct op mijn Z1.9DTH. Geen enkel probleem. Peter (speaker) heeft dat ook en is later over gestapt naar de Irmscher. Ook hij heeft geen centje pijn. Dus met of zonder DPF, no difference.

    Groet jraaf

    Dat is ook slim idee =) had hele route opgelet dat geen flitsers stonden, haal ik vrachtwagen in zie ik een flitser , maar niks aan hand , als ik het zo hoor. liet gas ook direct terug vallen.

    #17573202

    @wassie wrote:

    @wassie wrote:

    ik wil er achter komen waarom mijn sigarettenaansteker en ventilatorknoppenverlichting (leuk voor scrabble) het niet doet. De zekeringen zijn doorgemeten en die zijn niet stuk. ik wil het middenconsol gaan los halen en kijken of ik daar de oorzaak kan vinden.
    is dat makkelijk los te krijgen? kan ik de ventilatorknoppen gewoon los trekken? nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

    om mezelf even te quoten :agent
    Dit deel heb ik in ieder gevonden: http://www.opelvectra.info/home/asbak.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    kan ik de ventilatorknoppen gewoon los trekken of zitten die nog met schroeven vast?

    #17573203

    Je kan met behulp van dunne sterke metalen plaatjes (zoals die van een universele autoradio) je verwarmingsconsole eraf doen. Er steken 4 lipjes in totaal die je moet losdoen (zoals je bij een universele radio doet): links boven en zijkant 2 (aan de bovenste hoeken) en rechts ook 2 boven en zijkant aan de bovenste hoeken hoeken.

    Als je dat eraf hebt gedaan kan je je je ventilatieknopper er gewoon aftrekken (maar wel met de voorzichtige kracht :D)

    Grtz Seth

    #17573204

    @Seth wrote:

    Je kan met behulp van dunne sterke metalen plaatjes (zoals die van een universele autoradio) je verwarmingsconsole eraf doen. Er steken 4 lipjes in totaal die je moet losdoen (zoals je bij een universele radio doet): links boven en zijkant 2 (aan de bovenste hoeken) en rechts ook 2 boven en zijkant aan de bovenste hoeken hoeken.

    Als je dat eraf hebt gedaan kan je je je ventilatieknopper er gewoon aftrekken (maar wel met de voorzichtige kracht :D)

    Grtz Seth

    bedoel je met verwarmingscosnole de hele unit of alleen het voorplaatje?

    #17573205

    het voorplaatje, bij de rest moet je vijzen of schroevendraaiers gebruiken.

    Ik zal strax foto’s van de mijne nemen: heb hem net gedemonteerd en dan kan ik ineens de voorplaat en de binnenkant fotograferen wat je moet doen ;)

    Grtz Seth

    #17573206

    Beter laat dan nooit:

    Daar zitten de lipjes die je moet indrukken:

    En zo ziet de binnenkant eruit:

    Zoals je ziet heb je zowel links als rechts 2 vijzen: plat en kruis ;)

    Grtz Seth

    #17573207

    Weet iemand een winkel waar ze steinmetz raamspoiler voor een Vectra b Sedan verkopen? Liefst wel met de prijs erbij want op de site van Steinmetz staat ie er niet bij.

    #17573208

    @Seth wrote:

    Weet iemand een winkel waar ze steinmetz raamspoiler voor een Vectra b Sedan verkopen? Liefst wel met de prijs erbij want op de site van Steinmetz staat ie er niet bij.

    Niet op Ebay ?

    #17573209

    :thumb

    #17573210

    @Seth wrote:

    :thumb

    Gelukt zo te zien aan poppetje :P

    #17573211

    jeps, nu weet ik wat het volgende is wat ik ga kopen (buiten de radio)

    #17573212

    @Seth wrote:

    jeps, nu weet ik wat het volgende is wat ik ga kopen (buiten de radio)

    Succes ermee !!! :thumb

    #17573213

    Ik heb een vraag ik stapte in mijn Opel Vectra B 2.0 16v uit 1996 en zou deur dicht trekken.
    de onderkant van de hendel (handvat waar je de deur mee dichttrek) zit dus nu los.
    nu is mijn vraag hoe ik die weer vast krijg ? met een schroef of gewoon lijm/kit gebruiken?

    Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen want kan geen foto er van vinden. anders zelf maar één maken.

    bedoel dus de binnendeur onder de bediening van de elektrische spiegels. en het is niet waarmee je de deur open doet.
    alleen waarmee je hem dicht trekt. king:

    zal ik dat morgenochtend maar even proberen xD , kijken welke schroef eruit ligt of kapot is :P ik moet die hebben om de deur dicht te doen :P durf er nu niet meer aan te trekken dus eerset raam open XD of heel snel via buitekant van de deur en hopen dat mijn vingers er niet tussen vast zitten haha

    #17573214

    Zit volgensmij gewoon met een schroef vast, al gekeken hoe die normaal bevestigd zit?

    #17573215

    is idd een gewone kruisschroef. Er zit er eentje achter je tweeter (moet je gewoon je roostertje losklikken met een platte schroevendraaier), er zit er eentje achter je electrische raambediening (moet je ook gewoon je roostertje losklikken met een platte schroevendraaier) en er zit er eentje achter het handvat waar je de deur aan dicht trekt. (Het rubberen gedeelte van het handvat in de rijrichting trekken/duwen)

    Grtz Seth

    #17573216

    @Seth wrote:

    is idd een gewone kruisschroef. Er zit er eentje achter je tweeter (moet je gewoon je roostertje losklikken met een platte schroevendraaier), er zit er eentje achter je electrische raambediening (moet je ook gewoon je roostertje losklikken met een platte schroevendraaier) en er zit er eentje achter het handvat waar je de deur aan dicht trekt. (Het rubberen gedeelte van het handvat in de rijrichting trekken/duwen)

    Grtz Seth

    Klinkt als exact hetzelfde als bij mijn Corsa, kwam erachter dat ik ook tweeters had, gewoon 6 speakers in mn auto, GHETTO JONGUH :afro

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,107)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.