Hertaxatie van de Monza

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Hertaxatie van de Monza

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223249

    Het is weer zover, de Monza moet voor een hertaxatie (een beperkte), want de oude taxatie (was een uitgebreide) loopt binnenkort af. Voor mijn verzekering moet ik hem om de 2 jaar laten taxeren. Ik heb de auto al weer aangemeld. Ben benieuwd wat er nu weer uitkomt.

    #17696463

    denk dat ie iets hoger gaat scoren als voorheen

    succes rinus :thumbup

    #17696464

    Misschien wel, want de marktwaardes van young- en oldtimers zijn in het algemeen wel wat gestegen, ook van Monza’s. Volgens mij werkt dat ook mee in taxaties. Voor de rest is er aan de auto niks gewijzigd en is tie in dezelfde staat (eigenlijk nog iets beter, na de laatste werkzaamheden), behalve dat er 12 DKm meer op de teller staat.

    #17696465

    doe dan de kaft van het hocn blad erbij,
    daar staat ie verdomd mooi op, toch weer een punt erbij :D :thumbup

    nee, joh, geintje, ;)
    je bent altijd weer afhankelijk wie er komt kijken.

    maar met het vorige rapport erbij, ken het denk ik
    wel ietsjes meer worden, :thumbup

    succes :wors

    #17696466

    Wat kost zo’n Taxatie ? moet de mijne binnekort ook eens laten taxeren !

    #17696467

    rond de 100-150 euries,
    die van mij 135 en 3 jaar geldig :thumbup

    #17696468

    Als je de taxatie alleen voor de verzekeirng nodig hebt kun je deze al online laten taxeren voor euro 50,-

    http://www.taxatieklassieker.nl/taxatieonline.php

    Hecht er verder niet al te veel waarde aan.:vertag:vertag

    #17696469

    Nou, de beste man is geweest. Was in een half uurtje gepiept. Als er niets aan de auto gewijzigd is, wordt de hertaxatie voor het grootste gedeelte gebaseert op het vorige rapport. Er wordt even rond, in en onder de auto gekeken en er worden wel weer nieuwe foto’s gemaakt. En voor de rest een leuk praatje met de taxateur gemaakt. Lijkt me een heerlijk beroep om te hebben. Rapport moet ik volgende week in huis hebben, en een kopie wordt naar de verzekering gestuurd.

    #17696470

    Das wel net zo prettig, je kan je Monza weer 3 jaar in de voll.casco zetten :thumbup

    Meestal blijven ze wel ‘hangen’ rond het eerst taxatiebedrag,
    tenzij er een ‘vreemde’ taxeur komt die niets weet van de eerste taxatie. ;)

    #17696471

    Ik zelf verwacht ook niet anders. De man was best onder de indruk van de staat van de auto, en dat tie zo origineel was..

    #17696472

    origineel gepost door noci
    Wat kost zo’n Taxatie ? moet de mijne binnekort ook eens laten taxeren !

    bij Rijnders, Dol + Mandema kost een taxatie rapport euro 80,- en hij komt langs bij je woning.
    Je hoeft enkel een afspraak te maken.
    Deze meneer is al rond de 7- jaar en een echte liefhebber van oldtimers.
    Aanrader mijn Monza is ook door hem getaxeerd.

    #17696473

    origineel gepost door rinus de boer
    Ik zelf verwacht ook niet anders. De man was best onder de indruk van de staat van de auto, en dat tie zo origineel was..

    Ik had niet anders verwacht Rinus :thumbup

    #17696474

    De taxeur die toen bij m’n A1 kwam kijken was ook erg onder de indruk,
    die was dan zelf ook een oldtimer liefhebber ;)

    Bij de A2 kwam iemand kijken, die de wagen zeer zakelijk bekeek,
    en vanuit dat oogpunt,
    voor mijn gevoel een behoorlijke waarde, t.o.v de A1, aan koppelde. :thumbup

    Ik had ook niet verwacht dat de waarde zoveel meer zou zijn.
    In gedachten heb je zelf een waardeschatting,
    en als die waardes door de taxeur, die de wagen wel mooi vindt,
    maar verder zakelijk blijft,
    ver boven je verwachtingen overtrokken wordt……. :wors

    Heb je eenmaal een taxatie op je wagen laten verrrichten,
    dan is de kans groot dat de volgende taxatie-waarde in die hoogte blijft ‘hangen’ :)

    Tenzij…………..er veranderingen/verbeteringen
    zijn toegepast aan de bolide, waardoor een her-taxatie anders uit kan pakken :hmmz

    #17696475

    origineel gepost door MonzaRon
    De taxeur die toen bij m’n A1 kwam kijken was ook erg onder de indruk,
    die was dan zelf ook een oldtimer liefhebber ;)

    Bij de A2 kwam iemand kijken, die de wagen zeer zakelijk bekeek,
    en vanuit dat oogpunt,
    voor mijn gevoel een behoorlijke waarde, t.o.v de A1, aan koppelde. :thumbup

    Ik had ook niet verwacht dat de waarde zoveel meer zou zijn.
    In gedachten heb je zelf een waardeschatting,
    en als die waardes door de taxeur, die de wagen wel mooi vindt,
    maar verder zakelijk blijft,
    ver boven je verwachtingen overtrokken wordt……. :wors

    Heb je eenmaal een taxatie op je wagen laten verrrichten,
    dan is de kans groot dat de volgende taxatie-waarde in die hoogte blijft ‘hangen’ :)

    Tenzij…………..er veranderingen/verbeteringen
    zijn toegepast aan de bolide, waardoor een her-taxatie anders uit kan pakken :hmmz

    De A-2 is zeker vanwege al zijn modificaties een stuk meer als de 8000,- van de a-1?

    #17696476

    Daar heb je gelijk in, Mario :thumbup

    had wel rekening gehouden met een verschil,
    maar nie dat het zo groot was. ;)

    Uiteindelijk gaat het niet zozeer om hoeveel ie voor ons persoonlijk waard is,
    De bolide moet een waarde hebben voor de verzekeringen,
    want een ongeluk zit en blijft, wat mij betreft, in dat kleine hoekje :D

    De tax-waarde is dan bepaald voor een evt herbouw van de bolide,
    [mits de evt geleden schade te overzien is.]
    Dit gegeven kan wel eens een behoorlijke stempel drukken,
    op de tax-waarde van je bolide :hmmz

    we moeten ook maar weer afwachten hoe de her-taxwaarde
    verloopt, het kan na 3 jaar alle kanten op,
    De staat op dat moment bepaald de waarde voor
    een 3 jaar geldende ‘entree bewijs’ om je bolide allrisk te verzekeren :wors

    #17696477

    origineel gepost door MonzaRon
    Daar heb je gelijk in, Mario :thumbup

    had wel rekening gehouden met een verschil,
    maar nie dat het zo groot was. ;)

    Uiteindelijk gaat het niet zozeer om hoeveel ie voor ons persoonlijk waard is,
    De bolide moet een waarde hebben voor de verzekeringen,
    want een ongeluk zit en blijft, wat mij betreft, in dat kleine hoekje :D

    De tax-waarde is dan bepaald voor een evt herbouw van de bolide,
    [mits de evt geleden schade te overzien is.]
    Dit gegeven kan wel eens een behoorlijke stempel drukken,
    op de tax-waarde van je bolide :hmmz

    we moeten ook maar weer afwachten hoe de her-taxwaarde
    verloopt, het kan na 3 jaar alle kanten op,
    De staat op dat moment bepaald de waarde voor
    een 3 jaar geldende ‘entree bewijs’ om je bolide allrisk te verzekeren :wors

    goed werk Ron.:wors
    Hoop de a-2 is snel te komen bewonderen.

    #17696478

    en ik die A1 van jou,….. :thumbup

    …..want na die tranformatie/ombouw blinkt het ook bij jou onder de kap :o :wub

    succes Mario ;)

    #17696479

    Nou, ik heb het rapport van de hertaxatie binnen, en de auto zit voor de verzekering op dezelfde waarde. Dat vind ik gewoon netjes. Niet overgetaxeerd, en ook niet ondergetaxeerd. Met de opmerking, dat de auto in een zeer goede visuele en technische condititie is en ORIGINELE staat verkeerd.

    #17696480

    mooie zo!

    jammer dat de meeste taxeteurs meer op originaliteit afgaan:thumbdown maargoed, ik heb voor de mijne een goede gevonden die dat niet doet:jerry heb de mijne dus ook maar alvast getaxeerd. :thumbup

    #17696481

    Het is een interessante tax-topic aan het worden :thumbup

    vooral met de verschillende taxeurs die op de wagens af komen,
    en die hun waarde-oordeel gaan vellen over jouw bolide :hmmz:thumbup

    Eigenlijk kunnen ze weinig kanten op, origineel of niet origineel,
    even een vergelijking, mijn A1 en A2 hebben beide dezelfde koets,
    de A1 zit tegen het origineel aan, en de A2 is origineel af,
    en toch is de A2 bijna op het dubbele getaxt dan de A1 :o

    De uitleg is simpel, deze bolide is wel na te maken,
    maar wat gaat dat kosten, dat was het kernpunt,
    origineel voorscherm of achterscherm past nie 123,
    laat staan de motorkap ff namaken,
    terwijl de motorombouw en afwerking ook mee telt in die overweging.

    Dan komt er nog bij wat er te koop is in deze klasse,
    welke prijskaartjes hangen aan dit soort wagens.

    Doe je de fotoreportage van je restauratie/reparatie erbij,
    dan heb je al 3 punten die bepalend kunnen zijn voor de waarde van je bolide.

    let op: we hebben het over een waarde voor de verzekering ;)

    Het is beslist niet de straatwaarde,
    een gegeven die ik vaak hoor bij verschillende oldtimer liefhebbers :mad:

    De straatwaarde is nu eenaal wat de ‘gek’ ervoor geeft,
    en das niet de tax-waarde, tenzij er toch 1 is………dus zeg nooit nooit. :wors

    D’r is er maar 1 die met zekerheid de waarde uitbetaalt waar ie voor getaxt is,
    en dat is dan je verzekering, mits je bolide niet meer gefixt kan worden.:mad:

    Maar hoe stappen we dan na zo’n voorval uit zo’n wagen,
    ………..als we er dan nog uit kunnen stappen……………… :hmmz

    tja, wat heeft dan zo’n tax, na zo’n voorval, nog van waarde…….
    tis dan niet meer dan een pleister op je wonde :wors



    btw: Rinus, feliciteerd met met je hertaxatie,
    je kan er weer 3 jaren mee verder :thumbup

    #17696482

    het is dan iig wel een goede investering:afro

    #17696483

    Mijn verzekering wil om de twee jaar een taxatie, niet om de drie. Dat schijnt per maatschappij nog wel eens te verschillen. Maar in feite is het bedrag voor een taxatie een kleine investering, ten opzichte van het mogelijke bedrag wat je uitbetaald krijgt bij een klapper of andere oorzaak van schade.Denk bijvoorbeeld aan ruitschade, of joy-riding. En ook de door jezelf veroorzaakte schade wordt vergoed. Wel fijn, vooral gezien in het licht, als je het nodige gedaan hebt aan de auto om hem in de huidige conditie te krijgen.

    En dat origineel gewaardeerd wordt, komt vooral voort uit het feit, dat echte oldtimers niet herverbouwd worden, maar juist zo origieel mogelijk worden gehouden. Bij youngtimers ligt dat nog wel eens anders.En vroeger werden youngtimers niet echt getaxeerd door hun eigenaren. Dat waren immers toch alleeen maar oude auto’s. Het fenomeen youngtimer bestaat nog niet zo super lang. Het is alleen de laatste 15 – 20 jaar zo geworden, dat auto’s van tussen de 15 en 25 jaar oud nu getaxeerd worden.

    #17696484

    origineel gepost door ckad
    Als je de taxatie alleen voor de verzekeirng nodig hebt kun je deze al online laten taxeren voor euro 50,-

    http://www.taxatieklassieker.nl/taxatieonline.php

    Hecht er verder niet al te veel waarde aan.:vertag:vertag

    Een verzekering hoeft de waarde niet over te nemen als dit geen gerechtelijk beedigd taxateur is.
    Nergens op de site staat ook maar iets over een titel.

    een (beedigd)taxateur MOGEN ze de waarde van overnemen,
    een gerechtelijk beedigd taxateur MOETEN ze de waarde van overnemen.

    #17696485

    De verzekering wil ook dat er een beëdigd taxeur aan te pas komt,
    ander gaat het nog moeilijk worden, om de wagen allrisk te verzekeren :hmmz

    De investering in zo’n bolide is na een taxatie tenminste gedekt.

    niet overal of elke oldtimer krijgt genoeg dekking,
    hoor wel eens om me heen, dat er zoveel duizend in is gestoken,
    en dat de teaxatie-waarde daarentegen achterblijft. :o

    Een taxatie is zekers geen overbodige luxe,
    Je moet er niet aan denken dat het eens mis kan gaan :mad:

    #17696486

    hoe zit dat met de taxatie als ik mijn originele auto probeer te verbeteren?

    b.v. met brembo schijven enz. enz.
    ik bedoel dus met modernere middelen.:wub

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.