Herkeuren op gewicht

Forumindex Forums Modellen Corsa Herkeuren op gewicht

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Beste medeweggebruikers,

Puur een theoretische vraag… Als ik een auto zou kopen van bijv 1000kg (op papier), en ik zou er met wat knutselwerk een kleine 100kg af weten te snoepen, kan ik dit gewicht wat ik heb bespaard er af laten halen bij een herkeuring?

Zo ja, dan kan dit toch voor iedereen geld besparen op langere termijn?

Greetz, Klopper

als die 1000kg op papier is, is dat ledig gewicht.
    je krijgt al 100kg kado van de rdw… Dat is het rijklaar gewicht.

Dus die auto van 1000kilo op papier is in werkelijkheid minimaal 1100 kilo

Een auto van 1000kilo op papier (ledig) op 900 kilo (echt gewicht) krijgen is een hele opgave en je zult aardig de flex erin moeten zetten ;)

Lijkt me toch dat ze hem dan opnieuw zullen gaan wegen?

Hey Klopper,
    100 kg heb je er zo af, maar dan ben je ook je comfort kwijt (niet dat je die veel zult hebben in een Corsa B met C20xe ;) ), maar zaken zoals een achterbank, bekleding en isolatiemateriaal weegt samen al heel wat. Ga je vervolgens denken aan plexiglas ramen, lichtere velgen, kleinere accu en dat soort zaken, ga je al gauw richting 150 kg.

Ze zullen de auto inderdaad opnieuw wegen en dan zak je inderdaad 1 of 2 gewichtsklasses en zul je minder wegenbelasting hoeven betalen. Maar die c20xe weegt heel wat meer dan het originele kleine blokje dat er in lag, dus wie weet zak je veel minder in gewicht dan dat je van tevoren denkt. Is de wagen opnieuw gewogen toen die c20xe er in is gebouwd?

Groeten,
    RISL

Hey RISL,

Auto is bij de C20XE opnieuw gekeurd. Dus dat gewicht is al berekend.
    Voor mij gezien is het puur een theoretische vraag…

Hey Klopper,
    Dan beantwoord je dus je eigen vraag: ja, ze wegen je wagen opnieuw. Dat wordt vanzelfsprekend ook doorgerekend naar je belastingtarief. Als je je wagen opnieuw laat wegen zonder reservewiel e.d. dan zak je mogelijk al wel een belastingklasse. Die gewichtsklasses kun je hier vinden: http://belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/
    Groeten, RISL

corsa a3 1.4 njoy leeg gewicht 845 kg nu kaal alleen 2 kuip stoeltjes en 20xe met f20 bak erin 945 kg rijklaar gewicht :vertag

Je kunt de achterbank enzo er wel uithalen. maar word het dan geen 2 zitter op kenteken?

Ja, dat klopt…even vergeten ;) Misschien niet als je de gordels laat zitten?

ik ben toen met mn LET TR ook zonder achterbank naar de rdw geweest

vroeg die man alleen of die bank er nog in kwam, ik zo van ja die ligt nog bij de bekleder

staat dus gewoon als 4zitter op papieren

mijn corsa weegt nu 820kg op papier, een c20let TR incl 6bak

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.