Henk-400 diverse projecten

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Henk-400 diverse projecten

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 808)
  • Auteur
    Berichten
  • #17971468

    Bedankt en nee, ik vindt het niet zonde, ten 1e rijden we niet op de limiet (mag ook niet) en ten 2e is de auto hiervoor gebouwd, mijn passie ligt meer hier in de rallysport dan de auto showen op treffens e.d. (no offense voor wie dat veel leuker vindt, zat daar vroeger ook tussen).

    Realistisch gezien, als hij plat is, da is hij ook weg, wordt niet meer herbouwd, maar door de jaren heen hebben we hoofdzakelijk 1 flinke crash gehad en wat kleine beschadigingen, meestal is er technisch wat aan de hand, dus ik schat het risico ook vrij laag in dat er wat kan gebeuren, maar uitsluiten kan je het nooit.

    Dus, we zien wel hoe het loopt, maar ik kan niet wachten er mee te rijden tijdens de Eifel rally, dat wordt de echte en eerste test met de wagen.

    #17971469

    Henk rijdt hem niet plat, ik ga “proberen” hem in toom te houden. Ik heb al een paar blokjes hout gezaagd voor onder het gas pendaal. ;)

    #17971470

    @manta_sport wrote:

    Henk rijdt hem niet plat, ik ga “proberen” hem in toom te houden. Ik heb al een paar blokjes hout gezaagd voor onder het gas pendaal. ;)

    was al bekend, hij krijgt mijn kettingzaag mee, alleen om te zien wie dat gaat winnen
    :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :angel :angel :angel :angel :angel

    #17971471

    Gisteren de laatste dag van montage gehad voordat de auto weer retour Hessel Motors ging.

    Alles zit erop wat ik kan monteren en (helaas bijna) alles werkt aan de auto, er zit nog een probleem in de ruitenwissers, we vermoeden dat de motor het probleem is, voorlopig is dat even met een noodgreep opgelost, maar dat moet wel anders.

    Met dank aan Renee en Siemen voor de hulp, anders had ik het niet op tijd gered.

    #17971472

    Ik kan niet wachten tot de Eifel… ik wil dit monster in actie zien!

    Wat gaat er nog bij Hessel Motorsport gebeuren? afstellen?

    #17971473

    @McLambo wrote:

    Ik kan niet wachten tot de Eifel… ik wil dit monster in actie zien!

    Wat gaat er nog bij Hessel Motorsport gebeuren? afstellen?

    Morgen de uitlaat nog af maken, daarna nog de carterbescherming en dan gaat de wagen weer retour naar Hessel Motorsport voor de afbouw van de motor, de carburateurs / afstelling e.d.

    bovenstaande tekst had henk al gepost ;)

    kadett staat er mooi op :wors

    n blokje hout onder het pedaal zal henk niet weerhouden
    om hier dwars mee te gaan ;) :jerry :jerry

    #17971474

    Erg mooi!!! Is dat kleppendeksel zelf gemaakt, of is dat tegenwoordig zo te koop?

    #17971475

    Het kleppendeksel komt bij Uli Gerent weg, gezien de prijs sponsorde hij niet mee, dus die letters heb ik d’r af gehaald, ook vond ik dat optisch er zo veel beter uit zien.

    #17971476

    Henk Wat een klus en wat een snelheid.
    de hele wereld heeft het over crisis en jij bouwt ” gewoon ” 2 rally auto’s als of het niks is.

    moet je met je creatie ook nog naar de rdw ?
    dit witte platen staan hem anders ook niet slecht

    #17971477

    Ik hoef niet per se (zoals de regels nu zijn) naar de RDW met de wagen, maar wellicht dat ik dat in de toekomst wel ga doen.

    verder staat er nog 1 op stapel hier om opgebouwd te worden, in onderdelen is die al een tijd compleet, maar ik kom er niet aan toe, wie weet strakjes.

    #17971478

    Als die kadett een NL kenteken heeft moet je er wel mee naar de RDW… De motorcode is gewijzigd en dat is officieel iets dat omgekeurd dient te worden, ook al is het nog steeds een 4 cilinder benzine.;)

    Dat het achterwielaandrijving is geworden maakt niet uit voor het omkeuren, je hoeft nog steeds enkel aan te geven dat je komt voor een motorwijziging. De Jetta 1 met 6 cilinder mercedes TD met achterwielaandrijving is ook op die manier omgekeurd en staat nu netjes op kenteken. Voor die paar tientjes kun je het beter niet laten in ieder geval.

    #17971465

    @giuliettaevo wrote:

    Als die kadett een NL kenteken heeft moet je er wel mee naar de RDW… De motorcode is gewijzigd en dat is officieel iets dat omgekeurd dient te worden, ook al is het nog steeds een 4 cilinder benzine.;)

    Dat het achterwielaandrijving is geworden maakt niet uit voor het omkeuren, je hoeft nog steeds enkel aan te geven dat je komt voor een motorwijziging. De Jetta 1 met 6 cilinder mercedes TD met achterwielaandrijving is ook op die manier omgekeurd en staat nu netjes op kenteken. Voor die paar tientjes kun je het beter niet laten in ieder geval.

    Ik vermoed dat henk bedoeld dat hij voor deze rally geen rdw keuring hoeft :hmmz

    #17971479

    Ik heb het al vaker gezegd in dit topic en baseer dat niet op mijn gedachten, daar heb ik zeker wel de desbetreffende instanties over benaderd: het is nog niet noodzakelijk.

    Dus, niks geen; “ja maar”, “ik vindt”, “ik denk”,..etc.

    Ik hoef niet per se (zoals de regels nu zijn) naar de RDW met de wagen, maar wellicht dat ik dat in de toekomst wel ga doen.

    Ik ben niet boos of geïrriteerd, maar ik wil niet de herhaalpapagaai uithangen. ;)

    #17971480

    @louwe 16 klepper wrote:

    Ik vermoed dat henk bedoeld dat hij voor deze rally geen rdw keuring hoeft :hmmz

    Klopt, daar komt het wel op neer.

    #17971481

    Achter de schermen gaat het ook goed vooruit met de Kadett 400 proto, de druk zit behoorlijk op de ketel om de wagen klaar te krijgen en er zijn ook de extra stickers opgeplakt die nodig zijn voor de Eifel rally a.s.
    De meeste kinderziektes zijn eruit op een paar kleine na en hopelijk zal 1 van de laatste probleempjes deze week opgelost zijn.

    Inmiddels is het zo dat de motor gelopen heeft, hij gaat zoals het er uit ziet Woensdag op de bank om geheel afgesteld te worden, dinsdagavond gaan we even test rijden.

    Hier zijn dan de 1e beelden van de Kadett 400 prototype, de motor is net gestart en alles moet nog afgesteld worden, synchroon, ontsteking,..etc.

    Hessel is in de video bezig om de boel wat synchroon te krijgen.

    http://www.youtube.com/watch?v=7IvpvTRWRSU&feature=youtu.be

    #17971482

    Wat een mooi gezicht is dat toch Henk king:
    Hoopen dat hij nu gaat als de brandweer bij de eiffel rally en heel blijft:wub

    Succses Henk daar.

    Grtz.Frank :wors

    #17971483

    Ik / we hebben geen tijd om te testen voor de Eifel Rally, dus we checken of alles werkt en draait en de motor wordt afgesteld, dus qua motor is het geen probleem, maar omdat ik er verder niet mee kan rijden voor de Eifel rally zullen we tijdens de rally merken wat we er aan hebben.

    Maar: bedankt :thumb

    #17971484

    Inderdaad, heel veel succes in de Eiffel en houd ‘m heel ;)

    #17971485

    Ondertussen toch even tijd gevonden (gemaakt) en de lampenbar van de Celica gespoten en de lampjes gemonteerd.
    Tijd om even te kijken hoe het erbij staat en of het leuk past.

    Het echte aansluiten, bekabeling e.d. komt wel als de Kadett helemaal klaar is.

    Vanmiddag gaan we weer verder met de Kadett.

    #17971486

    Vanavond de 1e proefrit gehad met de wagen en daarbij zijn ook beelden genomen: http://www.youtube.com/watch?v=jmQ6yPTuC9U&feature=youtu.be

    Hij rijdt goed, de motor wordt morgen afgesteld.

    #17971487

    Dat belooft veel goeds, ben benieuwd hoe het eruit zou zien op volle snelheid op een onverharde weg :D

    #17971488

    @henk 400rr wrote:

    Vanavond de 1e proefrit gehad met de wagen en daarbij zijn ook beelden genomen: http://www.youtube.com/watch?v=jmQ6yPTuC9U&feature=youtu.be

    Hij rijdt goed, de motor wordt morgen afgesteld.

    Mooi dus de eerste meters zitten er op
    Toch spannend na zulke ingrijpen

    Mooi dat het goed voelt
    Veul plezier op de rally komt vast goed

    Jammer dat ik der niet heen kan……….

    #17971489

    Hij klinkt goed.

    Dus toch een kleine shakedown voor vertrek.

    Is hij kwa rijden te vergelijken met de manta .
    Dit omdat je aangeeft dat het goed aanvoelt.

    Heel veel plezier in duitsland :thumbup

    #17971490

    Nee, hij is niet te vergelijken met de Manta, ik vindt hem wat beter sturen e.d. de remmen, dat moet wel wennen, ik heb nu geen bekrachtiging meer, slechts 2 hoofremcilinders.

    Maar vandaag de run gehad bij Postma Motorentechniek aka Postma motorsport van de Kadett 400 prototype en dat viel zeker niet tegen, we hadden verwacht gezien de nokkenassen e.d. zo tussen de 200 en 220 Pk uit te komen, koppel dacht ik 240-250, Hessel dacht aan 265Nm

    Uiteindelijk is het een slordige 216Pk geworden en een 278Nm, dat feestje begint al bij zo’n 3200 omw/min.

    Wij zijn erg tevreden.

    Hier dan de bijbehorende video van de run: http://www.youtube.com/watch?v=fM7yK9kMcO8&feature=youtu.be

    #17971491

    Ook de APK zit er op :thumb

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 808)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.