help…wie o wie, herkent dit?!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum help…wie o wie, herkent dit?!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur

hey allemaal!
    Ben sinds 3 maanden (trotse) bezitter van een vectra c2 2.2 gts 50.000km 2007 benzine. :( :

Na een hoop ellende en ruzie bij de opel dealer ..dan maar mijn verhaal hier kwijt voor wat informatie.
    1;De auto schokt of geeft een bonk vanaf de 3e versnelling boven de 50/60km bij snel gasloslaten niet altijd maar wel 7 van de 10 keer(motor kantelen oid) maar dan wel heel extreem,voel het heel erg in stuur en gaspedaal maar niet in de schakel pook (het voelt als een rubberbonk dan). Heb heel wat kilometers in mijn leven afgelegt maar dit nog nooit meegemaakt of gevoeld.Maar als je je gas met beleid los laat is er natuurlijk niks te voelen de dealer weet me te vertellen dat dit normaal is bij de 2.2 en het moet vergeten. :argue
    2; De stuur begint extreem te trillen vanaf de 100km/u en schud heen en weer (2cm ongeveer links recht schudden) daarna word het gewoon eng, maar de banden zijn splinter nieuw 225-45-17 contisport3 voor en achter perfect uitgelijnd en gebalanceerd. dus je voelt de auto niet trillen die is helemaal tril vrij, gaat echt om het stuur. Maar, als je de stuur met 2 handen vast houd is het probleem bijna weg, maar als je de stuur loslaat is het probleem duidelijk aanwezig.
    3; Als je de auto start is het 5 van de 10 keer dat de motor bijna uit de auto wil vliegen met een harde knal bonk oid.
    Dit alles is heel normaal bij de 2.2 wordt mij verteld….pfff :wtf

Wil dit zelf maar gaan vervangen; Nieuwe motorophang rubber alle 4 en stabilisatorstang rubbers. :hmmz

Of heeft er iemand een ander idee :hmmz :hmmz :swear :wors

bvd mvg

even een paar puntjes
    1 heb je garantie?
    2 ben je rechtsbijstand verzekerd?
    3 heb je de auto bij een bovag garage gekocht?

je zou ook nog bij een andere garage een second opinion laten doen
    een opel dealer die los staat van jouw eigen garage. Daar een diagnose laten stellen en terug gaan naar je dealer.

@sw_reijnders wrote:

even een paar puntjes
    1 heb je garantie?
    2 ben je rechtsbijstand verzekerd?
    3 heb je de auto bij een bovag garage gekocht?

je zou ook nog bij een andere garage een second opinion laten doen
    een opel dealer die los staat van jouw eigen garage. Daar een diagnose laten stellen en terug gaan naar je dealer.

ja 1 jaar garantie. hebben al tientallen overbelaste/overspannen monteurs ingereden! Op het 1e gezicht is er niks aan de hand maar als je zelf eigenaar bent van de auto gaat het licht pas schijnen.
    Op de brug is ook niks te zien. Ben gewoon moe om garage,s af te rijden om het uit te leggen.

rechtsbijstand ook DAS….vertellen dat ik de koopovereenkomst moet ontbinden blabla… weet het allemaal niet meer :vertag

Ik heb het idee dat de garage onder dure reparaties uit wil komen door te doen of zij niks kunnen vinden :hmmz en dat jij hopeloos word/bent logies wij hebben een auto voor het gemak en niet voor ritten op en neer naar de dealer

@Helmer opelfan wrote:

Ik heb het idee dat de garage onder dure reparaties uit wil komen door te doen of zij niks kunnen vinden :hmmz en dat jij hopeloos word/bent logies wij hebben een auto voor het gemak en niet voor ritten op en neer naar de dealer

Ja echt,,hij doet het toch!..er is niks kapot. krijg je te horen,.

Als ik het verhaal zo hoor lijkt het mijn iets met motor ophanging, draagarm rubbers, of fusee te zijn.
    Of erger het subframe.
    Hoe u het omschrijft, is dat zeker niet normaal!

Al bij een andere garage geweest voor een second opinion?

Ik zou naar een andere garage gaan zoals Arontje u aanraad, ik heb zelf een 2.2 direct maar herken totaal niets van u problemen, welke mij echt niet normaal lijken te zijn.

Is de auto bij een orginaile Opel dealer gekocht…en zo ja welke …of
    Waar woont u is er geen andere Opel dealer.

Dit is niet normaal en ga er vooral zelf niets aan doen, dan gaan ze helemaal moeilijk doen met de garantie.

@aapje1963 wrote:

Ik zou naar een andere garage gaan zoals Arontje u aanraad, ik heb zelf een 2.2 direct maar herken totaal niets van u problemen, welke mij echt niet normaal lijken te zijn.

Is de auto bij een orginaile Opel dealer gekocht…en zo ja welke …of
    Waar woont u is er geen andere Opel dealer.

Dit is niet normaal en ga er vooral zelf niets aan doen, dan gaan ze helemaal moeilijk doen met de garantie.

Ja, bij de opel dealer gekocht en 1 jaar g2 garantie, maar elke keer als ik bij een dealer aanklop word ik voor gek verklaart :???: die voelen het niet meteen! zeggen motor kantelen is normaal , maar ik word er helemaal gek van ik voel het wel want ik rij er elke dag in. En hij bongd/schokt/ofzoiets gewoon 7 van de 10 keer en heeft een vreselijk stuur gedrag op hoge snelheid.
    ik weet dat er iets niet goed is maar tja…

Hmm tja, van Nederlandse Opel dealers sta ik niet meer te kijken… Zo werd ooit op een Opel testdag geconstateerd dat m’n stuurbekrachtiging defect was en dat verder rijden levensgevaarlijk bleek. Ik kon hem beter meteen daar achterlaten en dan zouden ze hem wel repareren. Toen ik de beste monteur en de chef meldde dat mijn Vectra A géén stuurbekrachtiging had werd ik nog agressief behandeld ook. Zij wisten meer van die Opel dan ik… Dus toen nog jaaaaaaaren doorgereden met m’n “kapotte” stuurbekrachtiging. ;)

Maar even on topic: dit is absoluut NIET normaal, voor geen enkel blok en dus ook niet de 2.2. Bij ’t gasgeven zal ieder blok wel iets kantelen maar dat mag nooit tot rare geluiden leiden. Wat ik me voor kan stellen is dat er inderdaad iets van ophangrubbers kapot of (zwaar) versleten zijn. Dat probleem met de banden kan zijn dat dat komt doordat er loodjes af zijn die erop hadden moeten zitten. Stel dat er ergens een stoeprandje geraakt is dan kan het best zijn dat een loodje aan de binnenkant eraf geslagen is.

In z’n totaliteit zou ik even kijken of alles in orde is met de auto op zich. Kijk even of je geen kleurverschil in de lak ziet met bijv. de deuren en de voorspatborden. Dit klinkt dom maar de problemen die je beschrijft kunnen (kleine kans, maar het kan) gevolg zijn van (slecht) schadeherstel na een flinke smak…

Mocht je de mogelijkheid hebben even over de grens (België of Duitsland) naar een Opel garage te gaan, zou ik die kans meteen pakken. Over het algemeen zijn ze daar meer ondersteunend en kijken ze niet meteen naar je creditcard als het gaat om reparaties uitvoeren. Laat staan dat ze te lui zijn om überhaupt je klacht serieus te nemen. Buitenlandse Opel dealers is bij mij altijd nog prima bevallen. :) Succes ermee en hou ons op de hoogte!!

…..auto heeft zeker geen schade gehad. En het gebonk/schokmaakt geen geluid tis net als je gasloslaat of er achter je voeten een geoliede bal over 2 ballen glijd (omhet een beetje uitleggen) :agent en dat voel je door/onder de hele auto.
    En de auto trilt niet, alleen de stuur is heel nerveus lijkt alsof alle vibraties van de auto in het stuur uitkomen.

@Lemmens wrote:

Hmm tja, van Nederlandse Opel dealers sta ik niet meer te kijken… Zo werd ooit op een Opel testdag geconstateerd dat m’n stuurbekrachtiging defect was en dat verder rijden levensgevaarlijk bleek. Ik kon hem beter meteen daar achterlaten en dan zouden ze hem wel repareren. Toen ik de beste monteur en de chef meldde dat mijn Vectra A géén stuurbekrachtiging had werd ik nog agressief behandeld ook. Zij wisten meer van die Opel dan ik… Dus toen nog jaaaaaaaren doorgereden met m’n “kapotte” stuurbekrachtiging. ;)

LOL!!

Wat is je woonplaats?

Mag ik een tip geven, laat eens een garantie afloopkeuring bij de anwb doen, die kijken de hele auto na en je krijgt een rapport mee met de mankementen.
    Heb er zelf goede ervaringen mee, al was de dealer er niet erg blij mee maar de punten werden wel opgelost ;)
    Punten waar je last/problemen van/mee hebt kan je van te voren aangeven en dan kijken ze daar extra naar.

hmm ex schade auto was ook het eerste wat in mij op kwam maar hoe weet je zo zeker dat ie nog nooit iets heeft meegemaakt?

@Lemmens wrote:

Dat was ook het Probleem, Hij ontbreekt, daarom doet ie het niet. :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Willem

@aapje1963 wrote:

Wat is je woonplaats?

krommenie…wil je een stuk gassuh :angel kan je het ook ervaren?!…

@midnight black wrote:

hmm ex schade auto was ook het eerste wat in mij op kwam maar hoe weet je zo zeker dat ie nog nooit iets heeft meegemaakt?

Ja weet het eigenlijk niet heel zeker…maar ,hebben verschillende individuen onder de auto gestaan en hebben dat volgens mij niet geconstateerd.

Volgens mij is de G2 garantie geldig bij elke opel dealer.
    Ik zou bij een andere dealer gaan informeren.

@wim-v6 wrote:

@Lemmens wrote:

Dat was ook het Probleem, Hij ontbreekt, daarom doet ie het niet. :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Willem

En ze wilden ‘m zoooo graag vervangen voor me! :D

Garantie is leuk maar ’t blijft vaak een gevalletje garantie tot om de hoek. Zéker bij Nederlandse garages is het normaal dat men zich eronderuit probeert te pissen om vooral géén extra kosten te hoeven maken. Ook reden #1 voor mij om een 2e hands auto altijd particulier te kopen. Dan weet je tenminste nog waar ie gestaan heeft en hoe het er bij mensen thuis uit ziet. Zegt niet altijd alles, maar geeft wel een indicatie…

ik zou zelf bijna denken achterste motorsteun.
    heb dit bij mijn calibra gehad wel met een 2.0 maar ook gas los en een bonk zo erg.
    dealer kon ook niks vinden toen ging ik zelf zoeken en ontdekte ik dat mijn achterste motorsteun los lag.
    deze kan dan door trillen op je stuur.

maar mail opel nederland is en leg hun je verhaal is uit.
    geheid dat hun je door sturen na een andere dealer voor second opnie

Heb een afspraak gemaakt…anwb keuringsstation utrecht.
    Kijken wat hun te melden hebben!? :thumbup .

hou ons op de hoogte.

Auto helaas toch maar ingeruild gisteren voor een mondeo ….had geen goed gevoel erbij om ermee naar zuid-Frankrijk te rijden..
    Dus bedankt voor de reactie,s.. :thumb

@vectra c2 wrote:

Auto helaas toch maar ingeruild gisteren voor een mondeo ….had geen goed gevoel erbij om ermee naar zuid-Frankrijk te rijden..
    Dus bedankt voor de reactie,s.. :thumb

Jammer dat je hem hebt ingeruild.
    Maar als je er geen goed gevoel bij hebt is het een verstandige keus.

Veel plezier met de mondeo. :thumbup
    Rijden ook erg lekker.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.