help stotteren en stationair hoge toeren

Forumindex Forums Modellen Corsa help stotteren en stationair hoge toeren

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn auto vandaar mijn post in dit topic,
    Ik heb een opel corsa b 1.4 injectie uit 1993 waar ik weining problemen mee heb gehad.
    tot een aantal maanden geleden is mijn auto steeds moeilijk gaan lopen hij hield een beetje in en werd bij de dag steeds erger, tot het lampje van mijn motorindicatie aanging, toen ik deze heb laten uit lezen werd er vertel dat ik de sensor van mijn glasklephuis moest laten vervangen, dit heb ik gedaan en liep dacht ik iets beter maar schijn bedriegd en ging weer steeds slechter lopen, bij het optrekken inlopen houden en nu sins een week weer als hij station loopt 2000 toeren draaid,

Ik heb onder tussen ook al de bezine filter vervangen, bougies vervangen, glasklephuis schoongemaakt, en heb er vandaag een injectie reiniger ingegooit en loopt niet beter.

aangezien hij geen storing aangeeft kom ik met uitlezen ook niet veel verder, en weet zeker dat de motor nog steeds wil en kracht heeft, maar er is iets wat hem blokt.

Hoop dat jullie mij misschien nog een optie kunnen geven wat het eventueel zou kunnen zijn.

Mvg anne

wat voor een motortype ligt erin?
    een c14nz 58 pk of een c14se 82 pk???

er ligt een c14se in 1.4 sport.

Alle kabels onder de kap loshalen en inspuiten met een contactspray dit doet wonderen bij deze motoren heb er verschillende lopen waarbij ik dat standaard doe bij het onderhoud!!

Smoorpositieklep sensor(volgens mij heb je die af vervangen wat ik zo lees) op het gashuis wilt deze grapjes wel eens geven bij deze motoren(heb er ff geen foto van) en dat ding wat links van je koelvloeistofvat zit zit een zwart vacuum slangetje op(3of4 polige brede stekker zou uit me hoofd?) als die los trekt krijg je precies de problemen die jij beschrijft! hoog stationair lopen en duidelijk vermogen missen! Ik kom ff niet op de naam van dat ding!
    Kijk eens of dat slangetje geen lek heeft! en trek deze eens los en kijk je of je verschilt voelt! voel je dat niet zou dat dingetje wel eens stuk kunnen zijn!

richard

Thnks voor het reageren op mijn post,

ik heb idd een aantal dagen geleden al de stekkers onder de motorkap los gemaakt en in gespoten en helpt ook niet.

@richard
    , als ik dat stekkertje kan vinden bedoel je dan dat ik moet rijden met het stekkertje los?

Gr Anne

yeah, ff kijken wat die dan doet, bij mijne bleef die toen in toeren hangen en liep slecht! achteraf had ik de kabel gevolgd naar de computer en de naar de andere sensor(smoorpositieklepsensor) deze was toen stuk…. k had wel geluk dat er een donorauto die wel goed liep erbij had, dus sensor wissel testen ect totdat ik de de storing vond

ik heb dit probleem ook gehad met mijn 1.4se vervang de koud start sensor maar eens die zit onder de onsteking op het blok is niet zo duur.
    bij mij was het daarna weg

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.