HELP, Nieuwe corsa kopen? is dit iets?

Forumindex Forums Modellen Corsa HELP, Nieuwe corsa kopen? is dit iets?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur

Hallo forumleden,

Ik was een beetje aan het googlen en kwam deze Opel corsa b GSI 1.6 16v uit 1997 tegen met 141.000 op de teller.
    zo wat ik van de advertentie kon opmaken en het gesprek met de desbetreffende meneer lijkt het op het eerste gezicht een degelijke auto.

Volgens hem is het geen “afgetrapt GSI’tje”, hier heb ik wel mijn twijfels aan, ook vertrouw ik de kilometers niet echt.
    Er staat bij NAP weblabel maar NAP is ook te vervalsen als je het wilt.

maar na de foto’s goed te bekijken zie ik wel vier dingen.
    1. De tellers zijn aangepast naar van die AFSCHUWLIJKE witte tellers.
    2. Hij is verlaagd.
    3. liggen andere velgen onder
    4. Andere achterlampen.

Dit alles hoeft natuurlijk niks te zeggen maar zo zie je wel dat het waarschijnlijk een auto is geweest van een jonge bestuurder (niks mis mee, dat ben ik zelf ook)
    Ik geloof ook niet dat het van een of ander oud omatje is geweest.

Wat denken jullie ervan, zal ik er heen gaan om te gaan kijken ofniet?
    het is vanuit mij toch 140 kilometer naar nijverdal (Overloon-Nijverdal).

http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/corsa/9864956″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    (Ga me alsjeblieft niet naaien en hem voor me neus weg kopen -_-)

naar mijn idee heeft een gsi altijd witte wijzerplaten.
    en een nap is best te vertrouwen. zeker als de auto bij een bovag garage staat.
    ga gewoon kijken en kijk ff naar het stuur,pedalen,pookknop.
    als deze helemaal zijn versleten klopt er iets niet.
    gewoon met een kritisch oog kijken. en een goede proefrit maken.
    dan kon je achter veel dingen als die er zijn.

Dankjewel voor je reactie, maar een gsi heeft niet standaard witte wijzerplaten, ik heb er zelf 2 staan en de wijzerplaten zijn gewoon standaard zwart!
    Ik ben nu aan het twijfelen of ik een x16xe koop of mijn huidige ombouw naar een c20let of c20xe :jerry

Mijn vorige auto had ook NAP bij een officiële garage en werd sinds aanschaf bij die garage onderhouden, ik heb eens een uitdraai laten maken nou daar liep van alles door elkaar heen.

80.xxx km 2004
    50.xxx km 2005
    100.xxx km 2006
    95.xxx km 2007
    60.xxx km 2008
    115.xxx km 2009

Datums en kilometerstand zijn even voorbeelden, maar voor het idee.

Of dat dus zo te vertrouwen is, ik heb geen idee.

NAP is makkelijk te vervalsen als je het wilt, en tegenwoordig zegt BOVAG garage vrij weinig want ze weten allemaal precies hoe ze tussen de regeltjes door kunnen lopen (hier en daar uitzonderingen natuurlijk)

Denk niet dat er een gsi van een oud omatje te vinden is hahaha :jerry
    Bovendien die wil je echt niet hebben van een oma
    gewoon gaan kijken dan zie je het meest :thumbup

haha ja dat word inderdaad lastig maar was even een voorbeeldje (goed opgelet :wors )

@Ewoud94 wrote:

haha ja dat word inderdaad lastig maar was even een voorbeeldje (goed opgelet :wors )

Goed gevoel, gezond verstand, technisch oog en een heleboel geluk heb je toch nodig… Is en blijft altijd lastig en in zekere maten een gok. Kijken, aanvoelen en rijden zegt meestal het meeste.

ja dat klopt, maar ik kan niet kijken of de kilometers kloppen.
    Word waarschijnlijk nieuw blok voor mijn huidige.

Is sowieso flink aan geklust, voorbumper is van een 93 model, skirts zijn van irmscher, sierlijsten zijn gespoten, wimpers enz

Ziet er wel netjes uit overigens, mij gsi was wel van een oude oma (ja het kan) maar die motor was lekker gaar dus dat zegt ook niks

Heb zelf een aantal jaren de NAP vertegendwoordigd en is zeker niet makkelijk te manipuleren.
    Ik zeg niet dat niets onmogelijk is, maar je zult er echt wel een aantal zaken voor moeten doen en laten, en dan hebben we nog geen rekening gehouden met onvoorziene zaken zoals schade of pech. maar ga er verder niet op in.
    Voor een auto van dik 100.000 euro en een ton aan km’s per jaar kan dit nog lonend zijn, bij leaseauto’s gaat dit al niet op.
    Maar voor een auto van 1950 euro met een paar honderd piek marge gaat een bovag lid zijn naam niet te grabbel gooien.
    Of hij heeft NAP, of niet, je kunt de napstanden vergelijken met de oh historie.

De auto heeft overigens maar 2 eigenaren gehad!

En oude vrouwtjes kopen in het algemeen geen gsi, maar een vw toch?, ben zelf ook niet zo’n liefhebber van goedkope aftermarket spul, maar wellicht is het een mooie schroefset maar zo laag ziet het er toch niet uit, de wijzerplaten en raamfolie vind ik niet eens echt lelijk, de wielen, booskijkers en achterlichten…Marktplaats en terug naar orgineel zou ik zeggen.

Nijverdal is voor mij net nog ff iets te ver weg om zo even langs te rijden tijdens mijn drukke werkdagen, anders had ik het even voor je gedaan.
    Een B-Corsa waaraan de eigenaar geen aandacht heeft besteed heeft in ~ 80 / 90% van de gevallen wel roest aan de motorkap. Dat kan ik hier niet ontdekken op de foto’s. Daarnaast zie ik een kenteken met opgelegde letters, en netjes afgewerkte skirts/voorbumper. Het wekt bij mij nog niet direct de indruk van een sjonniebak.

Dat bepaalde zaken die zijn uitgevoerd zijn aan de auto niet naar jouw smaak staan, staat niet direct in verband met de technische staat van dit voertuig. Het feit dat hier e.e.a. is veranderd aan de auto geeft wel aan dat (althans één) van de vorige eigenaren (waarschijnlijk de laatste) zelf graag met zijn auto ‘knutselde’ en dus ook over enige technische kennis bezat.

Motorisch gezien staan deze blokjes bekend om oliezuipen. Dat dit door koud ’trappen’ wordt veroorzaakt is over het algemeen wel bekend. Echter (voor zover ik weet) gaan deze blokken ook rustig een slokje lusten bij (te) rustig rijgedrag. Af en toe de toerenteller richting 3 à 4 uur zetten is niet zo’n punt, mits me motor maar warm is.

Verder wil ik niet teveel induiken op alle zaken waarop je moet letten bij Corsa’s in het algemeen en de GSi’s, want dat is hier op het forum genoeg te vinden, net als op de rest van het internet.

Nog één tip m.b.t. het verre rijden. Zoek bij garage’s in de buurt van Nijverdal ook wagens van jouw gading en trek er een hele dag voor uit om meerdere wagens te bekijken. Zo heb je ook direct vergelijkingsmateriaal.

Succes bij je speurtocht!

jullie kijken te veel naar uiterlijk.
    ja, natuurlijk, hij ziet er netjes uit.

@ topic starter: bij een b (gsi) is eigenlijk het chassis het belangrijkste. en de moter.
    wil je een mooie, of een goede auto?

Qua uiterlijk ziet het er gewoon uit als een goede auto, maar ik zat eventjes met het idee dat meestal de jongere bestuurder (ben ik zelf ook)
    Van die aanpassingen doen en dat gaat MEESTAL niet gepaard met rustig rijden.

En ik wil een goede auto, een mooie kun je er zelf van maken :vertag
    Heb een complete corsa in onderdelen liggen dus daar zal het niet aan liggen.

een x16xe sloop je juist met rijden als een oude oma :jerry
    als ie op temperatuur af en toe lekker uitgelaten is
    is het beste :thumb

Af en toe op zijn staart trappen is niet erg, als die warm is althans!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.