Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › HELP!! Ik ben ten einde raad. Wie kan mij helpen?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2013 om 18:04 #17258359
Goedemiddag,
Ik heb een Opel Vectra 1.6 uit 1998 met een ECO-TEC blokje.Nu vertrok ik onlangs en ging mijn motorstoringslampje branden, dus ik direct richting de garage om hem uit te laten lezen.
Daar wisten ze mij te vertellen dat het aan mijn secundaire luchttoevoer (dat kleine luchtpompje wat naast de accu in het zijpaneel gemonteerd zit.) lag. zo gezegt heb ik de stekker eruit getrokken om te kijken of het motorstoringslampje uit was. dat was niet het geval dus wederom uitgelezen en bleef op de zelfde fout zitten aan de secundaire luchttoevoer signaal te zwak? maar als de auto niet liep, liep het pompje wel door ookal stond de auto stil.(secundaire luchttoevoer.)Nu reed ik een paar weken naderhand na er niks mee gedaan te hebben behalve de stekker los weer weg en ineens liep de auto vol rook, het kwam van onder mijn pendalen het kwam tussen de stuurkolom uit en uit de kachel. dus ik reed de auto aan de kant om te kijken waarnaar ik de sleutel uit het contact draaide en mijn auto gewoon bleef lopen, terwijl ik mijn sleutels in mijn handen had. ik kreeg de auto niet stil dus heb ik de auto in een versnelling gezet en hem uit laten vallen. ik heb naderhand nog geprobeerd de auto te starten maar zonder geluk. ik heb tegen het schutboard gekeken en daar trof ik een lekke hoge druk leiding aan dus die heb ik gedemonteerd en besteld. ik dacht dat hier eventueel de rook en het niet lopen vandaan kon komen. middels heb ik de leiding ter reparatie op gestuurd omdat hij niet bij Opel Nederland te verkrijgen was volgens hun was daar geen leverancier voor( dit na meerdere vestigingen in nederland gebeld te hebben) ik heb inmiddels alles onder het dashboard nagemeten en gecontroleerd maar ben tot de conclusie gekomen dat ik niets aparts opmerk
ik zie ook nergens geen verbrandde draden of wat dan ook.heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt of weet iemand mij raad???????
Met vriendelijke groet Tim.
5 juni 2013 om 18:34 #18150663ook welkom ;)
5 juni 2013 om 18:56 #18150664Sorry zal me even voorstellen.
Ik ben Tim Kolsteren
20 jaar
eigenaar van een Opel Vectra B 1.6 ECO-TEC.
en zit met een probleempje haha.5 juni 2013 om 19:12 #18150665Waar kom je vandaan?
5 juni 2013 om 19:57 #18150666Ben van oorsprong een brabander maar woon nu in omgeving arnhem
5 juni 2013 om 20:25 #18150667@evoxtremetim wrote:
Ben van oorsprong een brabander maar woon nu in omgeving arnhem
Overloper :jerry :jerry
Geen wonder dat de auto protesteert :angel5 juni 2013 om 21:30 #18150668Rook of waterdamp??
Willem
6 juni 2013 om 05:57 #18150669@evoxtremetim wrote:
Ben van oorsprong een brabander maar woon nu in omgeving arnhem
Wat is omgeving arnhem??
is het dicht in de buurt bij Huissen/Duiven.Wil ik wel een keer kijken.
6 juni 2013 om 06:37 #18150670Als je een stekker lostrekt zal het lampje altijd blijven branden en niet uitgaan.
Denk niet echt dat je pompje ermee temaken heeft.Nu vroeg ik mij af wat bedoel jij met hoge druk leiding? (Benzine, Airco, Koelvloeistof of Stuurbekrachteging?)
Je auto kan blijven lopen als je er teveel olie in hebt gedaan en deze is gaan ontbranden (maar zal dan ook flink roken).
Je contactslot defect is of je ergens kortsluiting in je draadboom hebt.6 juni 2013 om 06:47 #18150671@willem: het was echt witte rook.
@Haasje 17 ja inderdaad de hoge druk leiding van de benzine.
de olie staat netjes op peil. dit houd ik regelmatig bij dus die is niet over gevuld.
de draadboom heb ik nagekeken en nagemeten maar vind geen rare dingen.
misschien slim om even een ander contactslot bij de sloop vandaan te halen en daarmee te proberen?het roken was ook maar een kwestie van maximaal een minuut dat de rook de auto in kwam daarna had ik nergens geen last van.
mvg groet
6 juni 2013 om 08:54 #18150672Wat voor rook was het? Wit wil nog niet veel zeggen.
Waar rook het naar? Uitlaat, verbrand plastic, of zoetig?
Kabelboom doorgemeten, knap, er zit maar een paar km draad onder je dash….
Contactslot zelf zal het niet aan liggen, dat is mechanisch.
Maar dat er wat draden versmolten zijn is bijna zeker, anders blijft ie niet lopen als de sleutel eruit is.
6 juni 2013 om 21:15 #18150673Mijn combo deed 1liter olie op zo’n 800km verbranden, prima werkende kat eronder, de lucht uit de pijp, deed Pernis verbleken haha…
Als je plaeticrook onder je dash hebt gehad, is dit vaak het electrische deel van de Contact schakelaar…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.