Help distributie gebroke

Forumindex Forums Techniek Ecotec Help distributie gebroke

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243143

    Hallo mede Opel rijders

    Vandaag is mijn disrubitie gebroken van mij Opel corsa gsi uit 1999

    Kunnen jullie mijn misschien vertellen wat er allemaal stuk kan zijn ?

    #17940605

    Ik verwacht wel een paar kromme kleppen. En miss wel zuiger schades.

    Wil je dit blok reparen of een andere erin

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17940606

    Ja, ga in ieder geval uit van kromme kleppen. En die kleppen zullen ook wel afgedrukt staan in de zuigers. En verder weet je het pas als je ‘m openmaakt.

    #17940607

    Umh dat is bale maar ja

    Is een c20let iets om er in te hange? En moet ik dan veel verandere?

    #17940608

    Corsa B’s met C20LET zijn er genoeg en anderen kunnen je daar meer over vertellen. Maar volgens mij zul je zelf een hoop moeten fabriceren of kopen bij Mtech (http://www.mathijssentechnics.nl), aangezien de Corsa nooit affabriek is geleverd met C20LET. Is best wel een flinke klus hoor, terwijl een gewone motorwissel zo uitgevoerd is.

    Als ik jou was, zou ik je blokje opentrekken en eens goed kijken. Wie weet hoef je alleen nieuwe kleppen te steken (naast kleprubbers, pakkingen e.d.) en dan ben je dus een stuk goedkoper uit dan een ander blok of andere kop. En sowieso een stuk goedkoper dan een C20LET erin hangen.

    #17940609

    Inderdaad is een c20xe of c20let of z20lex mogleijk, maar daarvoor moet je veel aanpassen.
    Om het gemakkelijk te houden zou ik een andere smalblok motor gebruiken met meganische gasklep zoals een X18XE1 of X16XE(L). Hierbij kun je je huidige bak aan aanbouwdelen behouden. En hoef je enkel de motor en de ecu + kabelboom te wisselen.

    #17940610

    Even wat dingen duidelijker maken, want niet alles wat hier boven staat vind ik juist beschreven ;)

    Andere motor.
    1. 2 liter conversie (altijd RDW aanpassing kenteken nodig)
    2 liter 8 klepper of 16 klepper
    http://www.corsa-novatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Steunen via: Griffin Autosport (ebay.co.uk of http://www.vauxhallsportforum.com/phpBB2/” onclick=”window.open(this.href);return false;)
    Dit is al heel vaak gedaan, kost je met de juiste voorbereiding een weekendje sleutelen.
    Voordeel: veel power er direct bij.
    Nadeel: je moet opzoek naar een donor auto en het kost relatief veel geld, want het zijn oude motoren die je eerst flink moet opfrissen.
    Prijs: Te doen voor 2500 euro.
    2 liter TURBO
    Dit is te doen, maar kost heel veel geld en ook na de inbouw. Geloof ik kan het weten!
    Voordeel: POWER :D
    Nadeel: duur in onderhoud en verzekering.
    Prijs: begint bij zo’n 5000 euro, maar reken op het dubbele als je gaat voor een goede revisie en 6 bak.

    2. Andere 1600 (C16XE, X16XE, X16XEL)
    Voordeel: makkelijk, goedkoopste oplossing (mits donor blok in goede staat is)
    Nadeel: veel werk voor hetzelfde vermogen, als je niet vervangt dan erf je anders zooi.
    Prijs: 750 euro en dat is hoog ingeschat, want aanbouwdelen van de donor zijn weer te verkopen.

    3. Andere smallbock erin (1800).
    Voordeel: meer vermogen, aanbouwdelen van standaard motor gebruiken.
    Nadeel iets duurder dan directe 1600 swap ivm eventuele ecu afstemming.
    Prijs: 1000 euro zonder ecu aanpassing

    #17940611

    1999 neem aan dat we praten over een corsa b gsi x16xe?
    goed blokje opsnorren op sloop voor 250 max met nix er bij
    en gewoon overhangen, verder niets veranderen

    #17940612

    Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.

    #17940613

    bij opel hoeft er niets ingeleerd te worden dus kan gewoon
    en de startonderbreker communiceert met de ecu, die blijven zitten

    #17940604

    @koenelsenaar wrote:

    Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.

    Zoals al beschreven moet je gewoon het kale blok inbouwen (dus kop en onderblok) en alle aanbouwdelen en sensoren van je eigen auto gebruiken.
    Dan gaat het gewoon goed.

    Heb op die manier ook al is een C16XE GSitje van een andere motor voorzien welke een X16XEL was.

    #17940614

    @Corsa_GSi wrote:

    @koenelsenaar wrote:

    Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.

    Zoals al beschreven moet je gewoon het kale blok inbouwen (dus kop en onderblok) en alle aanbouwdelen en sensoren van je eigen auto gebruiken.
    Dan gaat het gewoon goed.

    Heb op die manier ook al is een C16XE GSitje van een andere motor voorzien welke een X16XEL was.

    werkt de ecu van een c16xe op een x16xe?

    #17940615

    Als je boomen en paar sensoren (stekker is anders) overzet werkt dat prima.

    #17940616

    @trashmetal wrote:

    @Corsa_GSi wrote:

    @koenelsenaar wrote:

    Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.

    Zoals al beschreven moet je gewoon het kale blok inbouwen (dus kop en onderblok) en alle aanbouwdelen en sensoren van je eigen auto gebruiken.
    Dan gaat het gewoon goed.

    Heb op die manier ook al is een C16XE GSitje van een andere motor voorzien welke een X16XEL was.

    werkt de ecu van een c16xe op een x16xe?

    Lezen wat ik schrijf.
    Je gebruikt alleen blok en kop van de X16XE en alle aanbouwdelen van de C16XE.
    Hierdoor rijdt dus gewoon een C16XE.
    Dan is het gewoon starten en lopen.

    Geen idee trouwens of een ecu van C16XE op een komplete X16XE gaat werken ivm de sensoren.

    #17940617

    Zoiets moet toch ook kunnen met een x18xe1 heb ik weleens gehoord??

    #17940618

    x18xe1 is ook een smallblock, gebaseerd op de x14xe en x16xe, dus dat moet kunnen ja.

    #17940619

    Jah dat was mijn beredenering ook maar ik zet er bewust vraagtekens bij, blokken kunnen wel hetzelfde zijn, maar geld dat ook voor in en uitlaattraject he, niet dat je dan alsnog hele auto moet aanpassen.

    #17940620

    Tja, aanbouwdelen, ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen. Zaken zoals motorsteunen, versnellingsbak enz. zitten wel allemaal op dezelfde plek. En volgens mij komen de uitlaten ook overeen. Inlaat ook lijkt me. Maar verdere aanbouwdelen (ECU, dynamo, airco?) Ik denk van wel, maar nogmaals, geen 100% zekerheid.

    #17940621

    de x14xe kop heeft kleinere doorlaat kanalen dan de x16xe
    de x14xe kop is het zelfde als de x16xel
    de x16xe kop is het zelfde als c16xe maar dan met egr
    ook de inlaatspruitstukken zijn verschillend van de 1.4 en 1.6 in doorlaat diameter
    de 1.4 heeft 45mm breedte en de 1.6 52mm
    inlaat van de x16xe is gelijk aan de c16xe
    inlaat van de x14xe is gelijk aan de x16xel
    de ecu’s van de x..xe en de c16xe hebben andere stekkers
    de kabelboom en ecu van een c16xe zou dus moeten werken op een x16xe
    dynamo is zowat op elk opel blok te plaatsen, zelfs de c14nz bijvoorbeeld

    corrigeer maar als ik iets mis heb ;)

    Nu zit ik me iets anders af te vragen
    Zou het inlaatspruitstuk van een honda crx een beetje passend te maken zijn? :wtf

    #17940622

    X18XE1 is anders tov x16xe, vraag maar aan WimV6.

    #17940623

    ? heb ik het iigv niet over gehad :D

    #17940624

    x18xe1 is gebaseerd op de x16xe en de x14xe (smallblocks)
    de x18xe is een bigblock en komt dus niet overeen met die smallblocks.

    #17940625

    @RISL wrote:

    x18xe1 is gebaseerd op de x16xe en de x14xe (smallblocks)
    de x18xe is een bigblock en komt dus niet overeen met die smallblocks.

    ja dat klopt helemaal dat post je hierboven ook al :)

    Maar ecu is anders, kabelboom is anders en de kop is anders, inlaatspruitstuk en uitlaat ook.

    Alles overbouwen kan natuurlijk wel om een x18xe1 in te bouwen.

    #17940626

    Als je de kabelboom sensoren en ecu overzet van je x16xe werkt het prima!

    #17940627

    Geld dit ook voor een x16xel(2)? Of zit daar toch meer verschil in?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.