HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

24 berichten aan het bekijken - 126 tot 149 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Berichten
  • #17918691

    De zuigers zijn weer schoon en netjes, was gewoon olie wat erop zat.. Zal vanmiddag ff de foto’s erop proberen te gooien..

    Groetjes Ram

    #17918692

    Zal ik eens een gokje doen??

    Je zuigers zien er van de bovenkant normaal uit en daar is niks mee;
    Ik denk dat wanneer je de gaskleppositiesensor gemaakt hebt en je naar klasen gaat je zult zien
    dat hij gewoon kwa brandstofverhouding is goed afgesteld.
    De storing geeft aan dat je spanning te hoog is van de gaskleppositiesensor. Hoe meer gas je
    geeft hoe hoger de spanning. Dus als hij een te hoge spanning aangeeft denkt de ecu dat
    je volgas geeft en gaat hij in de vollastkenvelden lopen.
    Dit doet hij dus ook als je maar half gas in deellast rijd. De lambdasonde regelt dan ook niet meer mee.
    Op dat moment krijgt hij dus veel te veel benzine waardoor hij kan gaan overslaan omdat hij het niet kan
    verwerken. Hierdoor schraapt ie ook de cilinderwanden kaal omdat de benzine de olie van de wanden afhaald.

    Ben bang dat DHZ, Vmax, en jij er weinig aan had kunnen doen :-(.

    Maar goed dit is wat ik gok nadat ik je verhaal leest. Blijft een lastig verhaal!

    #17918693

    Ja is idd lastig. De gasklepsensor is vervangen door Niels, zal dan wel weer ff langs school om em aan de tech 1 te hangen. Kijken of de storingen er dan uit zijn..

    Hier foto’s van de zuigers:



    Groetjes Ram

    #17918694

    sodeju zeg, dit is wel klote.
    ik hoop dat het allemaal mee valt voor je.

    groeten.

    #17918695

    Naja het is gebeurt, niks aan te doen. Als t goed is loopt de motor zo. Woensdag gewoon afstellen en we zien wat er gaat gebeuren…

    #17918696

    ik ben heel benieuwd kerel :thumb

    maar het zal helemaal goed gaan komen lijkt me!

    filmpje maken he!! :thumbup

    #17918697

    De Botter tuning heeft t weer gevonden hoor.. Al dit gekloot komt dus door de wastegate.. Andre druk op de wastegate gezet, lekte lucht en ging niet open, plots klapte die ineens open en ging toen ook weer dicht wat zich herhaalde, en wat dus de schommelende boost verklaarde. De apexi regelde daarom dus ook niet af.. Doordat de wastegate niet open ging bouwde die dus piekdrukken van 2 bar, en op dat moment klapte die eruit wat dus het knallen en inhouden gaf. Nu maar hopen dat er ergens een goeie wastegate ligt die erop kan woensdag, als het goed is komt het goed!

    En owja, de Pierburg zit er nu onder!

    Andre bedankt ;) :thumb !!!

    Ik gaat slapen!

    Groetjes Ram

    #17918698

    En volgens mij slaapt het een stuk geruster :thumb

    #17918699

    Ene kant wel andere kant niet, als er morge geen wastegate is moet t afstellen uitgesteld worden…

    #17918700

    Toppie dat het gevonden is man!! :wors

    ik heb nog wel een wasegate liggen, maar ik wil eerst ff wachten met verkopen voordat mijn motor afgesteld is.
    is overigens een orginele, weet niet of je daar iets aan hebt met 400pk? :vertag

    #17918701

    Jou wastegate zit toch in de turbo verwerkt? Of werkt dat drukdoosje niet zoals het hoort?

    Jeroen

    #17918702

    Turbo heeft idd een interne wastegate, de actuator werkte niet zoals die zou moeten werken..

    #17918703

    En hoe was je run gegaan overigens?

    #17918704

    Hij heeft nu 400PK op de krukas en +/- 384PK op de wielen :D :D

    #17918705

    @Andre Botter wrote:

    Hij heeft nu 400PK op de krukas en +/- 384PK op de wielen :D :D

    kijk, dat zijn nou mooie berichten.
    is nu de rest allemaal goed??

    groeten.

    #17918706

    Ik dacht in een bericht van hem zelf gelezen te hebben dat die 384 krukas was en wielpk iets van 374?

    #17918707

    netjes man!!
    :wors

    #17918708

    op grafiek die ik heb 384 maar zat ook een run tussen met 399pk, misschien de verkeerde grafiek uitgeprint.. wat maakt t uit, heb vandaag een motor zoek gereden waarbij ik gas los moest en moest afremmen :jerry

    400-pk net geen 400, je kan ook niet alles hebbe he.

    Groetjes Ram

    #17918709

    Oh nice man toch in ieder geval in de buurt van je streefdoel :thumb Nou nog het laatste restje er uit masseren voor een solide 400pk en verder sparen.

    #17918710

    @16VCalibra wrote:

    op grafiek die ik heb 384 maar zat ook een run tussen met 399pk, misschien de verkeerde grafiek uitgeprint.. wat maakt t uit, heb vandaag een motor zoek gereden waarbij ik gas los moest en moest afremmen :jerry

    400-pk net geen 400, je kan ook niet alles hebbe he.

    Groetjes Ram

    wat vervelend zeg :jerry

    #17918711

    :wors Gefeliciteerd met het resultaat :thumb

    #17918712

    Als ik geen gas los liet had ik em van zn motor gereden.. Tog knap met 3 man in de auto en een wooferkist van denk 60 kilo plus nog een halve tank benzine.. Iets van 1700 kilo ofzo :jerry

    @GSI Racer wrote:

    @16VCalibra wrote:

    op grafiek die ik heb 384 maar zat ook een run tussen met 399pk, misschien de verkeerde grafiek uitgeprint.. wat maakt t uit, heb vandaag een motor zoek gereden waarbij ik gas los moest en moest afremmen :jerry

    400-pk net geen 400, je kan ook niet alles hebbe he.

    Groetjes Ram

    wat vervelend zeg :jerry

    #17918713

    Heb je je Evo 310 chipset eigenlijk nog en de daarbij behorende aanbouwdelen?

    #17918714

    Nope.. Chip is toen overgeschreven bij vmax..

24 berichten aan het bekijken - 126 tot 149 (van in totaal 149)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.