HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 149)
  • Auteur

bij je krukaspoelie onderaan je blok, multiriem loopt er over
    aan de achterzijde zit ie
    kabeltje volgen loshalen, als hij nu niet meer knalt weet je dat die het is ;)

Kom je klote bij zeker. Zal eens kijken. Kan je gewoon rijden dan met die stekker eraf???

motor zal dan in noodloop springen en niet boven de 3500rpm komen
    zou er niet mee gaan rijden
    alleen om te testen of hij nog knallen geeft ja of nee
    als het knallen over is deze sensor vervangen

krukassensor kom je klote bij ja.
    en al helemaal met die dikke turbo wat jij erop hebt :jerry

zit vooraan op je blok, achter de motorsteun zeg maar.

als je hem los trekt slaat je motor volgens mij af.
    dus rijden zonder gaat niet lukken ;)

@trashmetal wrote:

motor zal dan in noodloop springen en niet boven de 3500rpm komen
    zou er niet mee gaan rijden
    alleen om te testen of hij nog knallen geeft ja of nee
    als het knallen over is deze sensor vervangen

Volgens mij loopt hij echt niet meer als je de krukaspositiesensor loskoppelt… :wtf

Vandaar dat ik dus vroeg of je ermee kan rijde als die eraf ligt. Aangezien alles aan die krukas vast zit hehe (drijfwerk)

ik weet niet hoe het met een c20let is, mijn x16xe namelijk wel
    zo ben ik er achter gekomen dat dit de boosdoener was van de wild west praktijken :D

bij die motor van wat jij hebt zou hij ook moeten afslaan hoor :wtf

[youtube:3i91dptz]http://www.youtube.com/watch?v=iv_d1yAXnyg&feature=player_embedded[/youtube:3i91dptz]
    En toch loopt ie :D

een C20LET kan niet zonder krukassensor draaien.

een X16XE(L) wel, die kan ook op alleen op de nokkenassensor draaien..

Willem

Mooi, weer wat geleerd :thumb
    Maar wil niet zeggen dat dat knallen hier niet vandaan kan komen toch?
    Ik heb me rotgezocht om hier achter te komen :swear

Denk dat het egt een fuelcut is die erin knalt.. Dan komen we er wel op de bank achter bij Klasen..

ik gaf op het idee geen garantie, maar bij was/is dit het iigv :D

Afgestelde ecu! fuelcut? Hij kan niet zomaar in ze fuelcut slaan! Daar moet een reden voor zijn.

Wat zouden eventuele redenen kunnen zijn dan?

Soms is het zo dat hij teveel druk opbouwt waarmee fuelcut ingrijpt ! maar het is niet eens zeker of het bij jou de fuelcut is? Je hebt toch avc-r? Zet hem uit en rijden. Of zet je druk wat lager. Kijk wat ie dan doet.

Als er een fuelcut in zou treden waarbij de brandstoftoevoer afgesloten word dan moeten er toch ook geen knallen in de uitlaat hoorbaar zijn of kan lucht ook zulke herrie maken?

@InjectTheVenom wrote:

Als er een fuelcut in zou treden waarbij de brandstoftoevoer afgesloten word dan moeten er toch ook geen knallen in de uitlaat hoorbaar zijn of kan lucht ook zulke herrie maken?

Ja dat klopt. Hij moet in een keer kappen. Geen mengsel geen herrie.

wanneer ga je naar Klasen?

Op alleen de wastegate had die t ook volgens mij.. En de boost lager zette reageert ie ook niet want regelt de boost niet meer heb ik zo het idee. Solenoid valve is waarschijnlijk stuk gegaan door t trille omdat die op de dynamo was gemonteerd.

Ben t egt zat eiglks, laat zo een ombouw doen en vind em eiglks op dit moment slechter rijde dan mijn standaard motor met de evo 310 chip. Wordt er doodziek van.

Als het goed is 28 maart naar klasen..

@iuza wrote:

Soms is het zo dat hij teveel druk opbouwt waarmee fuelcut ingrijpt ! maar het is niet eens zeker of het bij jou de fuelcut is? Je hebt toch avc-r? Zet hem uit en rijden. Of zet je druk wat lager. Kijk wat ie dan doet.

Motor valt ook 7 van de 10 keer uit als ik mn koppeling intrap, als die net niet uitvalt licht als eerst het lampje van de handrem op…

Als hij der niet op reageert dan is je solenoid stuk idd of iets met de voeding. Ff meten(laten) of het zo is. Wees geduldig.

mn geduld raakt op, rij al een half jaar zo man

zover ik weet is knallende uitlaat ook niet echt goed voor je turbo.. zou zo niet blijven rijden en al helemaal geen half jaar..

Ik heb al 1,5 jaar met rokende turbo met max 0.3bar gereden. Alles heeft ze tijd. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan de auto’s. Denk aan je gezondheid. Wacht af tot 28 maart, rij zo min mogelijk. Komt uiteindelijk goed. Ik kan ook geen vol gas geven omdat ie met die grote turbo op 1bar fuelcut krijgt. Moet ik er depresief van worden :D

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 149)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.