HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Berichten
  • #17918619

    Hoe klinkt die nu eigenlijk met die Collins DV.

    Heb er sinds eind oktober een bailey DV26D opzitten en dat ding blaast voor een standaard turbo blok als een bezetene….

    Maarja, mocht het ding verrot gaan dan ben ik ook wel benieuwd naar zo’n Collins….

    #17918620

    @ opc: Netjes, spreek me maar een keer aan als je me tegen komt hehe. Is dat de evo 280 of 310? Want reed met de evo310 1,1 constant en 1,4/1,5 over, stond op de site van vmax ook volgens mij dat de evo310 die drukken heeft. Heb je er ook een sterkere wastegate op zitten dan? Moet haast wel :D


    @jason
    : Geen idee wat ermee gebeurd kan zijn, maar anders is het ook niet te verklaren lijkt mij. De slangen e.d. lekken niet namelijk. Het is puur de hoge drukken die die niet aankan, net zoals dat je een evo 310 zet op een k16 met standaard wastegate, dan doet ie tog hetzelfde?!?! Schommelen in de druk en niet halen??


    @frank
    de jonge: Bij normaal rijden blaast ie gewoon beschaafd af. Heb het idee dat ie bij elke auto anders afblaast. Die astra coupe die bij Botter te koop staat knalde echt bij het afblazen. Maargoed het gaat uiteindelijk om het functie van t ding..

    Groetjes Ram

    #17918621

    Dat is ook weer waar idd

    #17918622

    laatst ging het motormanagement lampje branden tijdens het inhouden, helaas ging die weer uit na 10 seconden tijdens het rijden. de computer ziet het dus blijkbaar wel gebeuren. vreemde ervan vind ik dan dat het lampje niet elke keer gaat branden, gebeurde laatst eiglk voor het eerst…

    het inhouden en knallen gebeurd precies op het moment dat de boost erin wilt komen, laatst toen het lampje ging branden was het knallen en inhouden zo erg dat ie uit zn versnelling vloog…. iemand nog ideeën van wat het kan zijn?

    ga binnekort naar klasen voor een remap dus als helemaaal niemand eruit zal komen zal dat daar wel op de bank gebeuren.
    zou alleen wel handig zijn als de motor perfect aankomt zodat het een kwestie van afstellen is..

    groetjes ram

    #17918623

    Als je binnen kort bij mij bent voor het uitrollen kijk ik hem nog wel even voor je na. ;)

    #17918624

    Is goed Andre! Bedankt voor je aanbod! Zie je deze week denk ik.

    Groetjes Ram

    #17918625

    Niemand??

    #17918626

    ik zit dit even te lezen..maar ik zie een omloop van omstandigheden,wastegate gescheurd? ik neem aan dat er een wasegate op zit die op de turbo hoort te zitten? dan lijkt mij het sterk dat die gescheurt is. ik zou bijna zweren dat het iets mechanisch is,het klappen uit de uitlaat is niet goed voor je turbo das een ding dat zeker is,dat kan betekenen dat er onverbrand brandstof in je turbo ontsteekt door de hitte,dus kan je misschien kijken of er een boogie vet is.en wat de boogie betreft dat die het vonkje uitblaast… wel eens 15.000 volt gevoeld? dat blaas je echt niet uit.tussen ruimte moet ongeveer uit mn hoofd 1.1mm zijn.
    je zou even dat soort dingen moeten proberen zoals de timing van de ontsteking enzo..kijk je turbo even na op de speling van het asje,kijk of ie goed olie krijgt..ben wel erg benieuwd wat het is.

    gr. arjan

    #17918627

    Zou dit probleem niet opgelost worden door Niels? :???: En heeft Andre er nog naar gekeken?

    #17918628

    Calibra gaat morgen naar Niels.. Was best laat geworden die dag bij Andre. Maar ik vraag me af of dat knallen niet te maken kan hebben met ontstekingstijdstippen? Dat dat gewoon verkeerd is afgesteld ofzo? De motor reageert soms ook pas na 2 tellen op het gas.. Heel vaag allemaal, wordt er moe van. Hopelijk kan Klasen erachter komen op de bank als niemand anders het weet..

    #17918629

    Als niels em gebouwd heeft hoop ik dat niels het vind… zou beetje knullig staan als een ander het dan moet vinden…

    #17918630

    ontsteking kun je niet afstellen
    wordt volledig geregeld door de ECU

    #17918631

    Kan dat schommelen van de turbodruk dan wel met afstelling te maken hebben??

    #17918632

    daar zou ik Andre of Niels eens voor bellen/mailen
    Andre kent die motoren veel beter dan ikzelf, daarom ga ik er ook heen :jerry

    durf ik je zo niet te zeggen, maar ik denk het persoonlijk van niet.

    #17918633

    Is het geen miniscuul vacuümlek ergens?

    #17918634

    Rij je met een standaard bobine? Zoals je omschrijft rijd hij op lagere drukken wel goed (waarmee hij overigens zeker rond de 300 pk draait). En als je met nog meer druk gaat rijden hij raar gaat doen, je vraagt aardig wat van je onsteking, je vonk kan echt wel uitgeblazen worden door je druk zeker bij dit soort vermogens.
    Een msd bobine en/of MSD kast kan veel uitmaken zodat je een krachtigere vonk hebt en geen last meer van dit soort problemen.

    #17918635

    Ik rij ook nog gewoon met de originele bobine met 470pk is geen probleem.

    En de ontsteking kan wel verkeert afgesteld worden bij een c20let

    #17918636

    dan heb ik het verkeerd.
    sorry voor de verkeerde info :wtf

    #17918638

    Heeft de c20let ecu trouwens een feulcut? Het kan tog zijn dat ie wanneer die een te hoge boost krijgt de fuelcut erin gooit, als ie die heeft tenminste hehe?? Had een tijdje geleden namelijk het probleem dat ie een 2 bar piekdruk draaide als ik volgas bleef geven :S. Nu komt ie met volgas niet boven zijn maximaal piekdruk van 1.55 waar die dus ook op is afgesteld. Die 1.55 is een piekdruk die die haalt, hij rijd schommeld een 1 bar…. Het vreemde is dat de boost niet meer geregeld wordt door de apexi, kan natuurlijk ook zijn dat die solenoid valve kapot is gegaan door trillingen van de motor, zat namelijk bevestigd op de dynamo..

    #17918639

    ga gewoon eens langs bij Botter, dat had hij je al aangeboden.
    als het mijn blok was, reed ik er toch niet zo lang mee op deze manier.
    je weet maar nooit……

    brandstof wordt wel afgeschakeld als je gas los laat en bij afremmen op de motor.
    voor de rest weet ik niet ;)

    #17918640

    (Bijna) elke ecu heeft fuelcut ter beveiliging. En ja c20let heeft fuelcut. Als hij in een keer kapt met een grote schok op bepaald druk of toeren en vervolgens brand de motor management lampje dan is het 9/10 keer fuelcut! Heb je afr meter? Hoe zit het met je mengsel?

    #17918641

    Mm lampje ging ook brande maar ging na 4 telle ook weer uit nadat t gebeurde.. Afr meter is niet betrouwbaar, moet eiglks een wideband erin. Die klap wat ervanaf komt kan je vergelijke met die knallende hondas. Launchcontrol of revlimiter, je weet wat ik bedoel :p

    #17918642

    Trouwens dat ie ging branden en weer uit ging is maar 1 keer voorgekomen

    #17918643

    is toevallig bij jou ook niet je krukassensor kapot of van zn plek?
    had een knallende x16xe en kreeg het niet gevonden

    mvg Mario

    #17918644

    Geeen id eiglks als iemand me uit kan leggen waar die zit bij een let kan ik eens kijken hahaha. Weet helaas (nog) niet alles..

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 149)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.