Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Help daar gaat me vakantie!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2015 om 15:47 #17272598
Goeiedag,
Ik heb 2 weken geleden een Opel Astra GTC 1.6 uit 2010 aangeschaft.
Hartstikke mooie bak, bomvol opties.
2 dagen geleden heb ik bij een Opeldealer nog het achterraam laten vervangen (in overleg bij aankoop al afgesproken).
Nu merkte ik vandaag dat mijn brandstofmeter soms plotseling terug gaat naar 0.
Tevens veranderd tegerlijkertijd ook de reikwijdte naar de letter “F” op de boardcomputer.
Na enkele seconden springt alles weer terug naar hoe het hoort te zijn.
Ik vanmiddag Opel Assistance gebeld.
De meneer van de Anwb vertelde mij dat het met het achterraam te maken kan hebben. Wellicht iets verkeerd aangesloten (CAN-bus technologie).
Iets met nulletjes en eentjes.
Maar hij wilde er niet aanzitten verder, ivm garantie enz.
Er kunnen later meerdere functies tijdelijk wegvallen, zei hij nog.
Leuk zo’n kermisattractie als auto hehe.
Ik als leek vervolgens terug naar de Opel dealer.
Aangezien op zaterdag de werkplaatsen dicht zijn kan ik maandagochtend bellen om te kijken wanneer en op welke dag ze een keer tijd hebben voor me ( de dame aan de balie kon op zaterdag helaas niet in de planning kijken :???: ).
In mijn ogen niet echt een topservice, maar misschien ben ik dan ook wel een zeikerd.Maar nu komt het:
Ik wilde vannacht op vakantie gaan met de auto, lekker 3 weken touren door Europa.
Wat raden jullie mij aan?
Wachten tot maandag?
Gewoon vandaag gaan?
Onderweg in welk land dan ook het euvel laten verhelpen?
Elke dag telt nu natuurlijk.Graag hoor ik jullie mening :thumb
4 juli 2015 om 16:48 #18289341Als het canbus is zal je er niet door stil komen te staan. Als lijkt het mij geen canbus probleem, niet door een achterruit in ieder geval
4 juli 2015 om 18:10 #18289342Persoonlijk zou ik er ook gewoon mee doorrijden.
Als het geen voelbaar effect heeft op rijgedrag ofzo, gewoon vertrekken.
Moest je (wat niet te verwachten is, maar je weet nooit) onderweg toch problemen hebben, kunnen ze het vast wel voor je oplossen daarzo.De man zei dat er opties konden uitvallen. Nou, mijn filosofie is op dat gebied “zolang hij nog goed rijdt, is het in orde” ;).
4 juli 2015 om 18:16 #18289343Ik stuur je effe een PBtje :)
5 juli 2015 om 16:24 #18289344Ben je al wat wijzer inmiddels?
6 juli 2015 om 09:19 #18289345Hij zal inmiddels wel onderweg naar vakantie zijn.
6 juli 2015 om 15:32 #18289346We horen nog nix dus ,geen nieuws is goed nieuws :D
6 juli 2015 om 19:27 #18289347of hij had ook navigatie als optie….
uitgevallen , zien we hem nooit meer terug :shock:
7 juli 2015 om 11:26 #18289348@nova…. wrote:
We horen nog nix dus ,geen nieuws is goed nieuws :D
Hangt er van af… over een paar jaar zouden er wel wat alarmbelletjes moeten gaan rinkelen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.