Help Corsa loopt op 3 cilinders ?!

Forumindex Forums Modellen Corsa Help Corsa loopt op 3 cilinders ?!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #17557137

    hmm ja ging het maar haha ,

    Als ik hem start dan hoor ik geen oneffenheden als ik de DIS los heb.

    En als ie loopt hoor je niks van tikken .

    mvg Nick

    #17557138

    Ik wil wel komen kijken, maar moet dan zeker wel de brandstof vergoed hebben..

    Willem

    #17557139

    hmm dan kijk ik eerst eens of ik het zelf krijg opgelost .

    Ik heb net de injectors door gemeten ze krijgen constant 1,2 of 1,3 V

    dalijk nog maar eens de bougies nakijken

    mvg nick

    #17557140

    Meh klinkt erg slecht :(

    Heb zelf mijn Astra met C16SE afkunnen schrijven omdat er een klep verbrand was…. Maar ik weet niet hoever ’t rijden is van Landgraaf naar Velp/arnhem? Want ik heb de brandstofrail/injectors/ecu/bekabeling e.d. allemaal liggen. Kan je zo effe wisselen en testen… (Zit ook nog een lamdbasonde aan de overblijfselen van m’n spruitstuk :P)

    #17557141

    je kan ook aan de kleur zien of er wat mis mee is.

    Willem

    #17557142

    @ Aapje Het is anderhalf uur rijden van Landgraaf naar Velp dus das heel lastig haha maar bedankt voor het aanbod !
    Als ik weet wat het is kom ik denk ik wel even langs !

    @ wim-v6 Welke kleur is goed welke kleur is slecht?

    #17557143

    waarvoor ga je niet ff langs een oude garage die eenmanszaakjes meestal die hebben vast nog wel een oud compressie testertje liggen. 1tje achter het stuur jij 1 bougie eruit compressie tester op bougie gat drukken starten en druk noteren bougie erin en je herhaalt het proces tot de laatste bougie als het iets met compressie is zie je dat gelijk aan je druk.

    of je koopt er 1 vindt ze niet zo heel duur persoonlijk. 36euro momenteel http://www.bccp.nl/shop2/index1.html

    #17557144

    Ja oke maar ik denk toch eerder de injectoren want als ik m start zonder een bougie erin hoor je m toch wel flink de lucht eruit persen ( uit het bougie gat ) .

    Ik ga morgen maar eens andere injectoren halen .
    Op hoop en zege haha .

    gr. Nick

    #17557145

    origineel gepost door svdk20
    of je koopt er 1 vindt ze niet zo heel duur persoonlijk. 36euro momenteel http://www.bccp.nl/shop2/index1.html

    Is wel excl. BTW, al stelt dat op 36 euro weinig voor :thumbup

    #17557146

    origineel gepost door SRLandgraaf
    Ja oke maar ik denk toch eerder de injectoren want als ik m start zonder een bougie erin hoor je m toch wel flink de lucht eruit persen ( uit het bougie gat ) .

    Ik ga morgen maar eens andere injectoren halen .
    Op hoop en zege haha .

    gr. Nick

    Maakt weinig uit, wissel gewoon eens is de injectoren onderling (1 en 2 met 3 en 4)
    Aangezien 1 groep het wel doet, en de andere niet.

    #17557147

    origineel gepost door SRLandgraaf
    @ Aapje Het is anderhalf uur rijden van Landgraaf naar Velp dus das heel lastig haha maar bedankt voor het aanbod !
    Als ik weet wat het is kom ik denk ik wel even langs !

    @ wim-v6 Welke kleur is goed welke kleur is slecht?

    Koffie Creme achtig is goed, wit (te heet) of zwart (slechte verbranding = meestal teveel benzine/slechte vonk) is niet goed

    #17557148

    Ah oke dus zelfde als bougie’s bij scooter.

    En ik ga het vandaag proberen met wisselen.

    Bedankt !

    gr. Nick

    #17557149

    origineel gepost door SRLandgraaf
    oke heb ik gedaan als ik van rechts naar links kijk

    injector 1 kan ik eraf trekken , merk ik geen verschil hij start dan ook gewoon

    injector 2 kan ik er ook aftrekken , merk ik ookgeen verschil en start ook weer gewoon

    injector 3 als ik deze eraf trek valt ie uit en start ook niet meer

    injector 4 als ik deze eraf trek valt ie uit en start ook niet meer

    Zit er zo’n half verknipte gara kabelboom op zeker?
    Alles zo te lezen hier, zeker een brandstofprobleem, niet ontsteking.

    #17557150

    Kabelboom is aangepast .

    Omdat een Corsa A kabelboom korter is als van een B.

    Maar hij heeft altijd goed gelopen tot laatst .

    En ik weet nu ook zeker dat het een brandstof probleem is .

    mvg nick

    #17557151

    Ik heb ze omgewisselt.
    Blijkt nu ook een afdicht ringetje kapot is de benzine spoot eruit.

    Morge even afdicht ringetje erop en dan eindelijk testen.

    mvg Nick

    #17557152

    heb toennet de injectors omgewisselt en na gekeken maar hij loopt nog steeds niet op de zelfde cilinders :(

    kan nog steeds van rechts naar links cilinder 1 en 2 de injector los trekken

    #17557153

    Haal het relais van de benzine pomp los.
    Haal de 2 injectoren los die niet werken.
    Laat iemand de motor starten (zal misschien wel aanslaan aangezien er nog wel wat benzine in zit maar de benzine zou er niet meer uit mogen spuiten (geen benzine druk)
    Je zou nu duidelijk moeten voelen dat de injectoren open/dicht gaan, is dit niet het geval controleer dan eerst de bekabeling, daarna als er geen probleem in de bekabeling zit pak dan eens is een andere ECU :thumbup

    #17557154

    Ja de injectors doen het allemaal ,

    het is dus de kabelboom of de ECU

    ik ben nu met Aapje aan het onderhandelen voor de onderdelen

    hoop dat dit het is !

    #17557155

    Het hoeft niet de kabelboom of ECU te zijn, als bijv de klep niet open gaat krijgt de cilinder ook geen benzine.
    Daarom eerst eens controleren of je de injector voelt tikken/tillen.
    Als dit namelijke het geval is, zou het in de kop moeten zitten (slechte/verbrande kleppen)

    #17557156

    oke ,

    kan ik dat gewoon voelen als de motor loopt en de injectoren aangesloten zijn op de benzine rail en de stekkers?

    #17557157

    De stekker van de injector erin houden en de injector zelf los (dus uit de rail halen dan voel je het beste of deze werkt)

    NIET vergeten het relais van de brandstofpomp eruit te halen, anders krijg je een zooitje (benzine spuit er dan uit :thumbup

    #17557158

    als je het brandstof relais eruit trekt doen de injectoren ook niks meer, geen + voeding bij ontbreken pomp relais

    makkelijkeste manier.

    – inj rails los, met enjectoren er nog aan
    – stekker van de bobine los (veiligheid).
    – bak onder injectoren
    – iemand laten starten, kan je zien of ze allevier inspuiten.

    Willem

    #17557159

    oke zal het eens proberen !

    dankje wel

    #17557160

    Zit het dan zo anders in elkaar als bij een single point injectie?
    Bij mijn C14NZ heb ik wel eens het relais los gehad en dan deed de injector nog z’n werk.

    #17557161

    klopt, bij de C14NZ en andere singlepoint motoren word alleen de pomp via het relais aangestuurd…

    singlepoint heeft dan ook gewoon een klein relaistje voor de pomp.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 65)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.