Help Corsa loopt op 3 cilinders ?!

Forumindex Forums Modellen Corsa Help Corsa loopt op 3 cilinders ?!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214555

    Hallo ,
    Ik was net aant rijden mét de corsa C16se met elektronische onsteking

    We hadden net een stukje gevlamt tegen een GTI tje
    We hadden de corsa uitgezet en zijn wat gaan drinken
    daarna zijn we weer gaan rijden na 4 a 5 km begon hij ineens te ’tikken’ maar zodra je de koppeling intrapt is het weg

    Nu lijkt het of die op 3 cilinders loopt
    hij ploft aardig uit de uitlaat en stottert flink

    De bougies heb ik na gekeken op vuil en heb gekeken welke cilinder het zou moeten zijn

    van links naar rechts de 3e cilinder maakt het geen verschil

    De olie ziet er ook vers uit
    alle vloeistoffen zijn in orde
    Vacuum slangen nagekeken
    Bougie’s en bougie kabels nagekeken .

    wie o wie kan mij helpen met dit probleem ?!

    Gr. Nick

    #17557113

    een garage kan je helpen :thumbup

    #17557114

    hmm helaas was ik achter dit advies ook al .

    Maar mischien iemand een idee waar ik hiermee te maken heb

    #17557115

    als je nou de stekker van de DIS los trekt en je gaat starten, hoor je een oneffenheid in het starten???

    je hoorde tikken, kan zijn dat 1 stoter niet mee wil…

    de Dis module wil ook wel kapot af en toe.

    heb je vonk op alle 4 de cilinders??

    Willem

    #17557116

    He willem bedankt voor het advies .
    Ga het straks eens proberen !

    ik heb op alle 4 cilinders een vonk .

    maar het tikken hoor je alleen heel laag in toeren en zodra ik de koppeling in trap en gas geef hoor ik niks meer alleen krijg beetje gestotter

    verder als ie stationair loopt ploft ie ook aardig

    #17557117

    Is z’n lambda sensor anders niet beschadigd geraakt door het vlammen?
    Zou je eventueel even los kunnen trekken of het verschil uitmaakt.

    Als ik zo je verhaal lees, lijkt het mij dat je veel te veel benzine ingespoten krijgt.

    #17557118

    kunt ook de pech hebben dat er een klep verbrand is…..

    even een compressietest laten doen, dan weet je meteen of je het daar moet zoeken ja of nee.

    #17557119

    daarom wou ik m laten starten met de DIS los, dan kan je vaak horen of er een cilinder compressie mist.

    Willem

    #17557120

    ik zou tog voor de zekerheid ff andere bougie kabels proberen.

    ik had pecies hetzelfde tijdje terug. toen me bougiekabels vervangen waren was het helemaal over;)

    suc6

    #17557121

    ik probeer het allemaal even
    bougie kabels heb ik 1 maand gelede er nieuw op gezet incl . bougie’s

    #17557122

    heb m gestart zonder dat de stekker op dis module zit

    ik hoor m dan heel normaal.

    Ik heb net de dis module vervangen , dat had ook geen effect :(

    Ik was eens aant denken ik heb een gsi blok uit een a corsa maar heb nog de 1.2 kat en aangezien we vantevoren een gti’tje hebben gevlamt kan het misschien zijn dat het de kat is ?

    mvg nick

    #17557123

    van een defecte kat gaat ie niet op 3 pitten lopen, dan wil ie gewoon niet..

    Willem

    #17557124

    Injectors nagekeken op werking??

    Willem

    #17557125

    hoe kan ik die nakijken ?

    mvg nick

    #17557126

    met draaiende motor 1 voor 1 de stekkertjes los halen en luisteren of de motorloop veranderd.

    of rails los halen, en de inspuiting bekijken door te starten met de stekker van dis los.

    Willem

    #17557127

    oke heb ik gedaan als ik van rechts naar links kijk

    injector 1 kan ik eraf trekken , merk ik geen verschil hij start dan ook gewoon

    injector 2 kan ik er ook aftrekken , merk ik ookgeen verschil en start ook weer gewoon

    injector 3 als ik deze eraf trek valt ie uit en start ook niet meer

    injector 4 als ik deze eraf trek valt ie uit en start ook niet meer

    #17557128

    Dan zit er als ik me niet vergis een probleem of in de bekabeling of in de ECU
    De injectoren worden als ik me niet vergis in 2 groepen verdeeld injector 1 en 2 op een pin en injector 3 en 4 op een pin?

    Je zou dus kunnen proberen of een andere ECU je probleem oplost :thumbup

    #17557129

    zou eigelijk toch niet kunnen ?

    na een stuk rijden dat die ineens raar doet ?

    mvg nick

    #17557130

    kabelbreuk.

    Bij draaiende motormoet constant + aanwezig zijn op de injectoren.

    willem

    #17557131

    Oke hartstikke bedankt !

    ik ga het eens door meten

    gr. nick

    #17557132

    als ie tikt gewoon terug tikken doe ik ook altijd, houd het snel op :D

    #17557133

    alleen vind de mijne dat niet leuk ligt er ook aan hoe hard je terug tikt

    #17557134

    Ga maar uit van een klep!

    inmiddels meerdere 1.6 8vtjes gehad waar toch de kleppen uitbranden

    #17557135

    Hmm oke ,

    en dat ie zonder de eerste 2 (van rechts naar links ) injectors evenraar loopt heeft er mee temaken ?

    #17557136

    Jammert dat je een ent uit de buurt zit..

    anders had ik wel willen komen kijken.

    Als je een verbrande klep hebt, zou je een oneffenheid in het starten moeten horen (geen drukopbouw in een van de cilinders).

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 65)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.