Help astra G afgekeurd ivm met elekronica storing

Forumindex Forums Modellen Astra Help astra G afgekeurd ivm met elekronica storing

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

help
    me astra is afgekeurd….omdat ze geen roetmeting konden doen omdat me auto niet te hoog in toeren kwam
    me auto heeft nooit harder gereden dan 130km

maar nu hebben ze hem uitgelezen en komen de volgende punten eruit
    p0380 gloeispiralen zijn net vernieuwd
    p0335 krukas positiesensor
    p0400 uitlaatgas terugvoering
    p1125 laaddruk-magneetventiel
    p1625 hoofdrelais

hij staat nu al 3 dagen bij de garage en kunnen we me nog niet zeggen wat het is..omdat ze weinig tijd hebben ivm dit slechte weer

wie o wie kan me helpen

Laaddruksensor reinigen.

kunnen ze in ieder geval roetmeten

egt waar….want dan haal ik hem morgen op
    en regel ik ff dat het ff gereinigd wordt…en dan kunnen ze weer meten en hopen dat het wel lukt
    want merk verder helemaal niks aan de auto ondanks dat ie nu deze fout meldingen geeft

want garage zegt dat ie te laag in toeren blijft voor die roetmeting te doen….waardoor ze hem zijn gaan uitlezen en dit eruit is gekomen

Meestal zorgt de boost pressure sensor / laaddruk sensor voor de noodloop..

je kan het in ieder geval proberen.

Willem

maarrrr de foutcode geeft de EPPC klep aan.
    Die regelt de turbodruk.
    Heeft die klep wel aansturing? En zo ja is het vacuumsysteem wel goed.
    Maar als ie nooit harder dan 130 heeft gereden kan ook alles machtig versmeerd zijn he. Dat je hele inlaattraject vol vieze drap zit.

tja op zich zegt 130 niks, hangt ook van de rijstijl af hoe je tot die 130 komt.
    Planken tot de 130 gaat ook wel lekker hoor ;)
    Een van de grootse probleemveroorzakers bij diesels is de altijd zuinig rijstijl toch?

Dat zeker!
    Hoe harder er mee getrapt wordt hoe schoner en beter dat ze zijn.

Ehm ja, altijd in de goede verhouding hea. Met dit weer lekker rustig warm rijden en daarna goed regelmatig stevig optrekken!

Warm rijden geld altijd.
    Diegeen die dat niet doen trappen een blok aan gort. Maar das logisch en algemeen bekend lijkt mij.
    Maar een warm blok kun je mee doen wat je wilt en dat is alleen maar goed.
    Gesukkel worden ze alleen maar naar van.

waar ziet die laaddruksensor???

De P0400 zorgt ook voor noodloop van de motor. Dit is de egr klep.
    Schoonmaken wil wel ff helpen ligt er maar net aan hoe sterk deze vervuild is. Heb het hier zelf ook aan de hand gehad met die egr klep.
    Nieuwe klep is vrij duur. Ik heb ervoor gekozen om de klep uit de software te laten halen. Nooit geen last meer met vervuiling van de motor door teruggevoerde uitlaatgassen. Dit geeft ook geen problemen bij de apk, immers wordt de roet gemeten en geen 4 gasmeting bij een diesel althans. Maar wat ik zo opmaak uit de tekst gaat het hier ook om een diesel.(roetmeting stond ergens)

lol ? serieus met een diesel :D vet ik ook diesel hahahaa hoe harder ik em aftrap hoe schoner (6) daar hou ik jullie aan

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.