help! apk bijna verlopen… uitstoot krijg ik niet goed!!

Forumindex Forums Modellen Astra help! apk bijna verlopen… uitstoot krijg ik niet goed!!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244901

    oke,,
    ik snap er niks van. injectie reiniger gebruik. werkt niet.
    lambra sonde schoongemaakt, werkt niet
    de kat was al vervagen (immitiatie kat) gemaakt voor opel astra. eu keurmerk ofso.
    gebruikt geen olie. en de waarde bij de meting gaat ook niet omlaag bij het dichtknijpen van de luchtslang van de karter.

    al met al snap ik er niets van..

    iemand een oplossing?
    bedankt alvast!

    #17968179

    Lambda vervangen, en met een IMIKAT moet je echt na FLink gereden hebben pas gaan meten, ik krijg mijn 1.6 16V ook niet goed als de KAT niet warm genoeg is.

    Willem

    #17968180

    oke dus toch. ja ik zorgde alleen dat de motor warm was als ik er was. (8 km naar de garage) . dan morgen vroeg maar is even een groter rondje doen voor ik ga. bedankt!

    #17968181

    Goed stampen met het apparaat…

    Willem

    #17968182

    Echte keurmeester wacht wel tot die koud is lijkt mij?

    #17968184

    iemand meer opties?

    #17968183

    @DarkNL08 wrote:

    Echte keurmeester wacht wel tot die koud is lijkt mij?

    daar zit wat in. alleen heb ik dit zelf nog nooit ervaren.

    #17968185

    Wacht tot ie Koud is, als je Warm moet meten.

    Ik heb zelfs Strenge keurmeesters gehad, en 1x een RDW steekproef keurmeester welke mij een rondje liet trappen om de BOEL warm te rijden..

    Liefst zo warm mogenlijk meten!!

    Willem

    #17968186

    En even voor je binnen rijd eens heel hoog in toeren gaan,
    even alles eruit blazen :D

    #17968187

    voor mijn bijde voertuigen is even op 5000 toeren onbelast voldoende om de Kats op juiste temp. te krijgen en is de uitstoot perfect.

    Willem

    #17968188

    oke. al met al. morgen voor ik ga eerst maar even een andere lambda er in draaien. een groot rondje doen en even goed doorgassen. en dan hopen dat hij nu bij de 3e keer wel goed is….

    bedankt zover.

    #17968189

    Ik zal voor je duimen :thumb

    #17968190

    en als dit alles niet helpt dan moet je het lucht filter eruit halen voordat je naar de keuring gaat.
    dit wil in sommige gevallen ook nog wel eens helpen………

    Gert

    #17968191

    Ik rijdt 75 KM uit mn werk naar mn keurmeester voor ik hem aflever. Ik bel hem als ik weg rijd, dan zet hij dat apparaat aan, en ze meten hem dan meteen als ik voor de deur sta…

    #17968192

    even offtopic, maar hoe doen ze dat dan bij volkswagen/mercedes enzo?
    als je dan naar de uitlaat kijkt komt er al een zwarte walm uit :jerry met name de diesels…..

    #17968193

    Ik heb het ook gehad met een Mercedes C200 waarmee ik voor het eerst naar apk ging, de apk meester gaf hem flink op zijn donder om eens flink aantal keer te trappen, ik dacht dat gaat zo dadelijk goed fout en vroeg of dat nu nodig was?
    Hij zei me, ik kan het begrijpen dat dit een angstig iets is, ik adviseer de Mercedes af en toe eens flink op zijn staart te trappen, Je hoeft echt niet 140 of 180 te rijden, als je een aantal km 120 rijd, moet dat voldoende zijn, vind ie leuk!!, en is dit niet nodig.
    Ik heb zo het idee dat je niet echt een snelheids maniak bent, ik zei nope dat klopt.
    In dat daar op volgende hele jaar heb ik zijn advies opgevolgd, en inderdaad hij hoefde maar even te trappen, en ik had een keurige meeting.

    #17968194

    @robert_corsa wrote:

    even offtopic, maar hoe doen ze dat dan bij volkswagen/mercedes enzo?
    als je dan naar de uitlaat kijkt komt er al een zwarte walm uit :jerry met name de diesels…..

    Jij hebt het over roet ;) Dat is wat anders dan de co-meting wat hierboven besproken word

    #17968195

    @computerbug wrote:

    Ik heb het ook gehad met een Mercedes C200 waarmee ik voor het eerst naar apk ging, de apk meester gaf hem flink op zijn donder om eens flink aantal keer te trappen, ik dacht dat gaat zo dadelijk goed fout en vroeg of dat nu nodig was?
    Hij zei me, ik kan het begrijpen dat dit een angstig iets is, ik adviseer de Mercedes af en toe eens flink op zijn staart te trappen, Je hoeft echt niet 140 of 180 te rijden, als je een aantal km 120 rijd, moet dat voldoende zijn, vind ie leuk!!, en is dit niet nodig.
    Ik heb zo het idee dat je niet echt een snelheids maniak bent, ik zei nope dat klopt.
    In dat daar op volgende hele jaar heb ik zijn advies opgevolgd, en inderdaad hij hoefde maar even te trappen, en ik had een keurige meeting.

    Van 120km/u word zo’n MB diesel echt niet schoon hoor, niet eens warm, t apparaat rijd dan ergens op 0 tot 0,2bar overdruk…

    Diesels krijg je alleen schoon door een GOED stuk VOLUIT te rijden….

    En Flink zwarte rook zegt nog niks over de waarde op t apparaat..

    Ik heb onze kadett diesel zelf OPEN moeten draaien wilde die het halen, en haalde het toen ruim terwijl er meer zwarte rook uitkwam… gaat om percentage per gemeten ander gasdeel…

    Willem

    #17968196

    Hoi, Willem

    Op voorhand, als de apk meester liegt, dan lieg ik ook, of het kwam toevalig zo uit.
    Ik ga echt niet tegen je in praten!! :D ik was er in iedergeval toen mee weg.
    En voluit!!! :shock: daar heb ik het lef niet voor. dan kan ik gelijk mijn onderbroek verschonen.

    #17968197

    Mooiste is dat op de autobahn.

    En als je het niet gewend ben, Rustig opbouwen…

    Ja sommigen waaronder ikzelf hebben dan makkelijk praten, ik zit regelmatig in DLD lekkere snelheden van GOED boven de 220km.u te rijden..

    Willem

    #17968198

    oplossing/probleem: verkeerde lambda sonde… zat er dus in, en is er nieuw in gegaan. na een check van een ex opelmonteur de goede gekocht en was de auto perfect. niet tot bijna geen uitstoot.
    bedankt voor alle reacties!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.