help

Forumindex Forums Modellen Astra help

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227920

    Goeiemiddag iedereen,

    Ik heb 2 vraagjes, als ik met de astra heb gereden dan zie ik een natte plek rechts onder op het motorblok deze heb ik met groen gemarkeerd op de foto, tevens verlies ik soms wat koelvloeistof en op de foto heb ik een slang met rood gemarkeerd die zit iets schuin boven die natte plek en ik heb gekeken maar kan niet precies zien waar die slang nou van is,deze is wel droog als ik er aan voel.mischien kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn.het betreft een astra g uit 2000 1.6 8v.

    Tevens de link naar de foto….http://www.mijnalbum.nl/Album=BVO6KKW8

    Ik hoop dat jullie wat weten,

    Groeten Patrick

    #17753064

    voor het gemak ;)

    #17753065

    Hmmm 1 en 1 is twee zou ik denken.
    Ik zou denken dat het koelvloeistof is. Waar het lekt moet hopelijk niet zo moeilijk te zien zijn. Check even waar het nat is….. hoeft geen leiding te zijn, kan ooke en pakking zijn ergens op je blok ofzo

    #17753066

    Benoben dank je voor het neerzetten van de foto dat lukte me niet, ja ik denk zelf ook dat het koelvloeistof is maar ik heb al overal gevoeld maar kan niks ontdekken en op de foto is het niet zo goed te zien maar het is zeg maar een apart stuk wat vochtig is en niet dat je kan zien dat het ergens uit zou moeten komen.maar in ieder geval bedankt voor je hulp xladage .

    Groetjes Patrick

    #17753067

    graag gedaan ;)

    Misschien eens onder druk laten zetten, zodat je kan zien waar eventueel een lek is. En of er wel een lek is natuurlijk.

    #17753068

    Ja daar zat ik ook al over te denken ja dat is wel een slim plan ja dank je voor de tip,ik dacht ik vraag het gewoon en mischien heeft iemand hier hetzelfde ooit gehad en kon er mischien wat meer over vertellen.

    Groetjes Patrick

    #17753069

    heb je al geprobeerd:
    – motorkap open
    – motor starten
    – kijken waar het lek zit of waar je het ziet borrelen

    evt beetje gas geven..

    #17753070

    Is dat geen motorolie???

    hij wil achter de dis wel eens lekken, zit een rubber pakking achter de dis steun, welke wel wil gaan lekken..

    Willem

    #17753071

    @koenelsenaar,bedankt voor de tip maar dit heb ik geprobeerd maar niks gevonden.


    @willem
    ik weet niet zo goed wat je bedelt met dis ik ga ervan uit distributie maar het zit aan de andere kant zeg maar aan de kant waar de 4 bougie draden samenkomen,hopende het zo goed uit te leggen en als ik het verkeerd begrijp dan moet je dat maar gewoon zeggen:thumbup thanxs

    Groetjes Patrick

    #17753072

    Het verschil tussen olie en bijv. koelvloeistof is makkelijk te zien / ruiken.
    Leg er eens een krant onder, of neem wat op met keukenrol (of je vingers natuurlijk ;)
    Kijk eens hoe het er uit ziet / ruikt

    #17753073

    of hoe het proeft:P :jerry

    #17753074

    origineel gepost door patrick22


    @willem
    ik weet niet zo goed wat je bedelt met dis ik ga ervan uit distributie maar het zit aan de andere kant zeg maar aan de kant waar de 4 bougie draden samenkomen,hopende het zo goed uit te leggen en als ik het verkeerd begrijp dan moet je dat maar gewoon zeggen:thumbup thanxs

    Groetjes Patrick

    Zal je uit de brand helpen.

    Dis en Distri schelen een hoop van elkaar:

    Dis: Direct Ignition System (ofterwel bobine)
    Distri: Distributie riem afgekort.

    Willem

    #17753075

    origineel gepost door patrick22


    @willem
    ik weet niet zo goed wat je bedelt met dis ik ga ervan uit distributie maar het zit aan de andere kant zeg maar aan de kant waar de 4 bougie draden samenkomen,hopende het zo goed uit te leggen en als ik het verkeerd begrijp dan moet je dat maar gewoon zeggen:thumbup thanxs

    Groetjes Patrick

    Zal je uit de brand helpen.

    Dis en Distri schelen een hoop van elkaar:

    Dis: Direct Ignition System (ofterwel bobine)
    Distri: Distributie riem afgekort.

    Dat wil zeggen, dat deze motoren wel olie willen lekker aan de kant van de bobine (’t ding waar de bougiekabels op zitten).

    Om deze te repareren, moet je de DIS (nog steeds de bobine dus) demonteren en dan de steun van de DIS demonteren..

    Ik hoop dat het duidelijk is zo.

    Willem

    #17753076

    ohwwwww ok nou dat had ik dus fout gedacht ja:jerry mischien kun jij me dan ook gelijk ff uitleggen hoe ik die bobine kan herkennen dan leer ik weer wat,

    Thanxs voor de goeie uitleg

    Groetjes Patrick

    #17753077

    Direct boven de Cirkel op je foto..

    4 dikke kabels en een stekkertje erop.

    Willem

    #17753078

    let er wel op de de dikke kabels er op dezelfde volgorde weer op moeten.

    Wilem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.