helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit !

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit !

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 808)
  • Auteur
    Berichten
  • #17993352

    Toch weer mooi opgelost met die hik :thumb
    ja wrijf het er maar in met je 212 pk :( mijn tijd komt nog wel ooit king:

    #17993353

    Helmer, heb je je can zo aangesloten?

    Dikke slang vanaf kleppendeksel op de ingang van de catch can, lange buis in de can tot bijna op de bodem.
    Uitgaande slang aansluiten op het gasklephuis?
    En dan blijft er nog 1 stukje over?

    Kan iemand uitleggen hoe ik het moet aansluiten op een Z16SE

    Sorry Helmer dat ik je topic kaap

    #17993354

    Is anders dan bij jou auto. Bij mijn motor komt er 1 ontluchtings slag vanaf de onderkant en 1 vanaf bovenop naast de olie vuldop. Die 2 komen achter de motor samen in een zwarte ronde pot (lijkt op een catch-can) de olie separator. En vandaar daar gaat de ontluchting terug de inlaat in in de buurt van de turbo dacht ik.
    In jou geval durf ik niet zeggen hoe het aangesloten moet worden.
    Geen probleem voor de kaap mag altijd rick :thumb

    #17993355

    @Helmer opelfan wrote:

    Toch weer mooi opgelost met die hik :thumb
    ja wrijf het er maar in met je 212 pk :( mijn tijd komt nog wel ooit king:

    Heb wel ff de slang op de retourleiding aangesloten , want werd een beetje naar van de lucht binnen , als ik stil stond!
    ff filmpje geschoten, maar lijkt het zelfde als de jouwe !

    #17993356

    Ja ziet er het zelfde uit. Komt best veel stoom uit :shock:
    Ja dat gaat de nodige stank leveren in de auto. Terug op de retour is het makkelijkste, Of op de uitlaat gaan aansluiten. Of een hele lange leiding leggen naar achter heb je ook geen last van nare luchtjes in de auto

    #17993357

    Volgens mij kan het niet op de uitlaat , want de druk in de uitlaat is hoger , lijkt me !

    #17993358

    Aha dat is wel een goede. Er staat idd veel meer druk op de uitlaat dan dat er uit de carter ventilatie komt. En een leiding naar achteren leggen geeft waarschijnlijk in de winter weer problemen door bevriezing :hmmz
    Dat geeft weer wat nadenk werk. Op de inlaat laten zitten dan denk ik

    #17993359

    Ik zal jullie een hint geven: “Venturi Effect”

    ;)

    #17993360

    Thank’s heb gelijk gegooglte :jerry

    #17993361

    Onder andere doordat Peter en jij een catch can hebben gekocht heb ik er ook een aangeschaft, ik ben alleen wel van plan de van mij aan te passen.

    Ik heb dezelfde catch can als in de link en wil dezelfde aanpassing eraan doen, om zo veel mogenlijk prut op te vangen.
    Misschien heeft er nog iemand wat aan de link.

    http://www.hyundai-forums.com/147-general-hyundai-non-model-specific-discussion/133416-gdi-you-need-oil-catch-can.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17993362

    Goed bezig DennisD :thumb. De aanpassing met de buisjes uit jou link is zo gek nog niet. :D

    #17993363

    Ik zie de meerwaarde niet van die buisjes!
    De smurrie valt toch al naar beneden.

    #17993364

    Ben van mening dat hierdoor meer olie resten e.d achterblijven in de catch can.

    #17993365

    Ja lijkt mij ook. Aangezien de in en uitgang van de catch-can vrij dicht bij elkaar zitten

    #17993366

    Ja maar er staat haast geen druk op.

    #17993367

    Nee idd druk staat er niet op. Ik ga er zelf verder geen aanpassing meer aan maken. Eerst eens kijken hoeveel troep er op de lange termijn in de Catch gaat zitten :thumb

    Maar allerlei tips zijn welkom :wors

    #17993368

    Okay, dacht dat er wat meer druk op stond, zal hem z.s.m plaatsen, mocht het me niet bevallen is de aanpassing zo gedaan

    #17993369

    Er staat zoveel druk op dat je er nog geen ballon mee kan opblazen. En er komt ook geen hitte bij kijken. Warm word het hoogsten. Gevaarlijk is het dus niet.

    #17993370

    Maken de mm wat uit of is dat niet relevant voor het aansluiten van de slangen. Heb er eentje op het oog van 10mm/14mm voor de slangen, maar meeste zijn 9mm/15mm. Het gaat om eentje van 2 liter inhoud, lijkt me wat beter gezien die halve liter en het leegmaken gedoe, zal bij een 2 liter wat langer duren.

    #17993371

    Hele mooie update
    Ziet er echt goed uit :thumb

    #17993372

    Ziet er goed uit!

    Heb er op advies van Speaker ook een besteld, nu alleen kijken waar ik plek heb in m’n motorruimte… 3L vult de ruimte iets meer op :-)

    #17993373

    Hallo kimmiej666, Het is zeker een goed ding om een cacht te plaatsen. En ja een V6 neemt zeker meer ruimte in :shock: Maarja de funfactor is ook vele malen groter haha

    #17993374

    @Helmer opelfan wrote:

    Hallo kimmiej666, Het is zeker een goed ding om een cacht te plaatsen. En ja een V6 neemt zeker meer ruimte in :shock: Maarja de funfactor is ook vele malen groter haha

    Dat zal vast hahah

    Zal denk ik hoogstens bij mij naast koelvloeitstof reservoir passen ben ik bang en dan is het nog behoorlijk krap :shock: :

    #17993375

    Wat vol ook bij jou onder de kap :shock: :wub V6

    Zo op de foto te zien. lijkt daar naast de koelvloeistof tank nog wat plek :hmmz

    #17993376

    @Helmer opelfan wrote:

    Wat vol ook bij jou onder de kap :shock: :wub V6

    Zo op de foto te zien. lijkt daar naast de koelvloeistof tank nog wat plek :hmmz

    Ja moet ik alleen die kabel verplaatsen op schutbord :shock:

    in het midden gaat amper, want daar liggen de andere 3 cilinders weer in de weg ben ik bang en wordt knap warm direct daarboven denk ik :D
    Misschien kan ik net mooi uitkomen tussen de 2 kabels op het schutbord in…

    deze is wat beter van bovenaf:

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 808)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.