helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit !

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit !

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 808)
  • Auteur
    Berichten
  • #17993611

    Dan is inderdaad je dynamo kapot, aan je symptomen te zien kon ik al bijna met zekerheid zeggen dat het je dynamo was.

    Waarschijnlijk als je de dynamo meet zonder verbruikers is ie veel hoger dan als je verbruikers aanzet

    #17993612

    Dit bedoel ik. Links boven staat op de 2de regel 13.5. En direct daar boven 10,9 Motor was op dat moment al uit. Met draaiende motor de zelfde waarde

    #17993613

    13.5v is te laag, maar met draaiende motor met verbruikers aan ook dezelfde waarde of zakt hij dan naar de 11-12?

    #17993614

    Heb de radio nog aan gehad op de terugweg. Toen zakje het voltage naar bijna 10 V. Morgen een nieuwe dynamo regelen

    #17993615

    ja zie je, inderdaad dynamo vervangen

    #17993616

    Ik zou even naar een bedrijf gaan dat die dingen reviseert. Dynamo voor een 1.9 CDTI zijn niet echt goedkoop. Vaak is er een diode kapot en die kan dan vervangen worden.

    Ik heb mijn dynamo toen bij Winkel in Vriezenveen laten repareren, kosten een paar tientjes en ik was klaar.

    http://plusbedrijf.com/winkel-auto-elektro-vriezenveen-0546561555″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mmm, nieuwe valt nog mee zie ik.. Ik meende dat ze duurder waren…

    http://www.mister-auto.nl/fl/dynamo-alternator/opel-vectra-c-gts-1-9-cdti-150ch_v17941_g4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17993617

    Ook bedankt voor de tip. Heb ook al gekeken op Ebay voor een prijs indicatie. tussen de €100 en €200. Om te bestellen heb ik geen tijd voor. Morgen eens rondkijken wat een dynamo gaat kosten

    #17993618

    Dat is even minder Helmer met je mooi Vectra.

    #17993619

    en dan moet ie er nog uit en weer in.
    bij mij(2.2 benzine) was dat een hels karwei.

    #17993620

    Succes man. Soms heb je van die periode´s, ff offtopic maar ik had in 1 maand een kapotte krukaspoelie, kapotte turboslang, geknapt ventiel en een kapotte oliedruksensor.
    -offtopic.

    Hoop dat ie weer gauw rolt. :thumb :thumb

    #17993621

    Dynamo heb ik vandaag vervangen. Oude uitgebouwd. Ben ik naar een garage gegaan voor een nieuwe. De beste man verwees mij door naar Moed & hassing hier in Oude Pekela. Hij reviseerd startmotoren en dynamo’s. En had gelukkig een nieuwe voor mijn Vec liggen €130. En laad weer mooi 14v

    Jij hebt het ook even niet getroffen zie ik Eddy :( hopelijk zijn we de eerste tijd af van reparaties

    #17993622

    Super :thumb :thumb :thumb

    #17993623

    Problem solved :thumb Straks eens even kijken of dat settings knopje ingedrukt houden ook voor een c2 werkt….

    #17993624

    130 is geen geld, goed bezig :thumb

    #17993625

    Goed om te horen Helmer dat je vectra weer gerepareerd is. :thumb

    #17993626

    Gegevens van wat de oude dymano nog deed (rechts bovenin)

    Gegevens van wat de nieuwe dynamo doet :D

    #17993627

    Volgens mij is die u-term 30 gewoon je accu spanning en de u-reference de dynamo. Als ik bij mij kijkt heeft die u-term 30 een waarde van 12.5 als de motor draait en de U reference: 14V (die laatste gaat een klein beetje mee op het toerental. Als de motor uit is heeft de U-reference een waarde van 0 bij mij en de u-term30 een waarde van 12V. Bij mij is de dynamo en accu overigens ook vrij recent vervangen.

    EDIT:
    Heb het eff opgezocht:

    Testmode: Dimming

    Shows data regarding the control of the instrument illumination

    Mode: PWM (Pulse Width Modulation)
    U-Term 30:Voltage at permanent live supply to screen
    Input: Dimming set-point from CIM
    U-Reference:13.5V Value of reference voltage
    Chart:100% Dimming value for display
    LED:100% Dimming value for LEDs
    LED / LCD Temp: Temperature of display
    Brightness: ? Stays on 0000
    Delay A/B: ? Stays on 0000

    dat scherm heeft dus niet direct iets te maken met de dynamo en kan dus een weerstand tussen zitten waardoor de waarde afwijkt.

    #17993628

    Zo die Helmer is ook nog eens verrekt handig.. zo blijft een mooie wagen lekker betaalbaar klasse :thumb

    #17993629

    Blijft zeker betaalbaar zo. Waar ik deze dynamo heb gekocht liet ook een prijs zien bij Lantiga automaterialen hier uit de buurt. Ik dacht €460 ex btw :shock: merk bosch. Mijn nieuwe is merkloos maar ook 2 jaar garantie en maar €130 :D

    #17993630

    @Spacejam wrote:

    Volgens mij is die u-term 30 gewoon je accu spanning en de u-reference de dynamo. Als ik bij mij kijkt heeft die u-term 30 een waarde van 12.5 als de motor draait en de U reference: 14V (die laatste gaat een klein beetje mee op het toerental. Als de motor uit is heeft de U-reference een waarde van 0 bij mij en de u-term30 een waarde van 12V. Bij mij is de dynamo en accu overigens ook vrij recent vervangen.

    EDIT:
    Heb het eff opgezocht:

    Testmode: Dimming

    Shows data regarding the control of the instrument illumination

    Mode: PWM (Pulse Width Modulation)
    U-Term 30:Voltage at permanent live supply to screen
    Input: Dimming set-point from CIM
    U-Reference:13.5V Value of reference voltage
    Chart:100% Dimming value for display
    LED:100% Dimming value for LEDs
    LED / LCD Temp: Temperature of display
    Brightness: ? Stays on 0000
    Delay A/B: ? Stays on 0000

    dat scherm heeft dus niet direct iets te maken met de dynamo en kan dus een weerstand tussen zitten waardoor de waarde afwijkt.

    dank voor de info.

    #17993631

    Helmer dat heb je goed opgelost en vooral voordelig. :thumb

    #17993632

    Deze dynamo’s kan je voor mooie bedragen krijgen, heb er laatst een vervangen van een Astra-H 1.9CDTi (Z19DTL), die was effe 150 euro (Denso)

    eigenlijk wel schandalig:

    Astra-H ten tijde van vervangen dynamo:
    – net geen 4jaar oud
    – nog geen 90.000km op de klok

    Mijn Bosch dynamo op de Vectra:
    – bijna 17 jaar oud
    – goed 210.000km
    – Stil going strong

    > got one in spare
    – 12,5jaar
    – 240.000km
    – ligt lekker op de plank, mocht de mijne overlijden / word nu gebruikt om pasbaar te maken op een astra-F V6 en ligt daarna weer vrolijk in de stelling

    Willem

    #17993633

    Heb er al eens eerder wat van gelezen dacht ik. Het bekende vliegwiel van mijn Vectra is redelijk ver heen. Heb bij verschillende garage’s prijzen opgevraagd. +- €2000 voor het vervangen. Waarbij bij 1 garage mij werd verteld dat bij vw de mogelijkheid bestaat om er een gewoon masief (taxi) vliegwiel te plaatsen. Is dat een optie op mijn Vectra en wat zijn de voor en nadelen

    #17993634

    teering wat een bedrag…dt is niet mken, dat is uitbuiten :thumbdown

    #17993635

    Nadelen zijn erg simpel uit te leggen:

    Het Dual massa vliegwiel bevat binnenin veertjes

    Deze veertjes vangen de ‘klappen’ op tussen de motor en de versnellingsbak.
    Ga je deze vervangen voor een massief vliegwiel , dan vangt je bak de klappen op. Je kan wel na gaan dat je bak dit na verloop van tijd niet overleeft !

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 808)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.