Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Heel blij met mijn Astra H, nu wil ik hem aanpassen.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2011 om 12:22 #17237312
Beste Opel-liefhebbers,
Even kort, mijn naam is Wouter, ben 25, ben audiovisueel tecnicus en woon in het gooi.
Dit is mijn eerste en verwacht niet mijn laaste post op dit forum.Onlangs heb ik een mooie Astra H (2004) station aangeschaft waar ik erg blij mee ben.
Nu is voor mij het punt aangebroken om deze iets persoonlijker te maken.
Om te beginnen sinds ik AVer ben wil ik uiteraard mijn audio instalatie wat uitbreiden.
Beginnend met een subwoofer achterin. Het hoeft allemaal niet zo hard, maar wel goed.Nu bij stap 1, voor mij het aanleggen van de spanningskabel vanaf de accu.
Nu mag ik trots vertellen dat het mij gelukt is om de kabel door het schot te krijgen naar de accu.
Maar nu word het voor mij lastiger. De panelen waar al een boom door loopt losmaken vind ik wat eng.
Ik heb hier geen ervaring mee en sommige klik je los, en sommige schroef je los (denk ik)
Dus voor ik dingen lostrek die hierdoor stuk gaan, vraag ik gaarne advies (specefiek het paneel wat van voor naar achter loopt, onder bij de deur)Tijdens mijn zoektocht voor de beste kabelloop kwam ik een paneel met zekeringen en aansluitingen tegen in de kofferbak. Waar is dit voor en wat kan ik er mee doen? zit hier ook de OBD aansluiting?
Ik begrijp dat mijn verhaal wat lang is, maar alle hulp is welkom.
Alvast bedankt!
Wouter
[edit], Graag zou ik ook nog advies willen hoe ik de 12V van de sigarettenaansteker op de contact kan laten schakelen zodat ik een oplader er in kan houden zonder dat de accu leegraakt.6 juli 2011 om 14:09 #17875088Hallo Wouter,
Allereerst van harte welkom op het Opel-forum en van harte gefeliciteerd net je nieuwe aanwinst.
Voordat we kunnen vertellen hoe de panelen los moeten is het even an belang om te weten welk model Astra H jij hebt, een 3 deurs GTC, een 3deurs Twintop, een 5deurs Hatchback of een 5 deurs station.
Voor je een voedingskabel naar achteren gaat maken, hou even rekening met het volgende :
De standaard radio’s van Opel hebben geen Line-out. Je zult dit moeten oplossen met een Hi-input module die van de speakeraansluitingen een line-out maken.Via een ISO naar CANbuskabel kan je een geschakelde + creeeren. Deze kan je of verlengen naar je asbak of je laat deze draad een relais schakelen welk de constante spanning onderbreekt.
Je zou ook de remote van de radio een relais kunnen laten schakelen en die de spanning onderbreken.Mocht je hulp nodig hebben om delen los te halen dan ben je van harte welkom !
In dat geval mag je me altijd een PB sturen.Veel plezier met je H !
Gr. Arjan
6 juli 2011 om 17:27 #17875089De odb zit onder jouw handrem (afdek kapje) en niet in de kofferbak, in je handleiding kun je zien waarvoor de zekeringen zijn in de kofferbak.
Mark
http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;6 juli 2011 om 18:29 #17875090Arjan,
Ten eerste dank je wel.
Een goede vraag, helemaal vergeten te melden. Ik heb een 5 deurs station.
Nou is het zo dat nadat ik dit gepost heb een collega van mij op de zaak kwam.
Na hem hetzelfde te hebben verteld kon hij mij laten zien hoe de panelen los konden (rubber loshalen en dan kan het paneel losgeklikt worden)
Ik hoop dat het zo simpel is als hij liet zien, maar daar kom ik nog wel achter.Betreft de odb, die heb ik gevonden na de aanwijzing (dank Mark). Ik heb namelijk een bluetooth interface besteld die zou samenwerken met een app voor mijn telefoon. En tevens op de laptop zou kunnen.
Op die manier zou ik de hele ecu (toch?) kunnen aflezen en ook eventuele foutmeldingen.
Dit vooral omdat heeeel soms een geel alarm lichtje gaat branden. Hij wil dan niet harder dan 130 en de cruise control werkt niet meer.
Volgens de garage geeft deze geen foutmelding maar schijnt een opel probleem te zijn..
iets met een vuil klepje of het zou om niks gaan. Zou het fijn vinden om zelf te kunnen kijken wat mn auto zegt :)De radio heb ik vervangen met een model die niet van opel is, maar een chinees bedrijf die de behuizing namaakt en hun eigen radio er in zet.
Deze is van alle gemakken voorzien. Hoewel wat ruw afgewerkt in de software ziet hij er goed uit en alles werkt. Deze bied tevens 5.1 surround line out. (front, rear en sub apart)Van het verhaal van de ISO naar CAN kan ik nog weinig uit halen. Om precies te zijn, heb ik geen idee waar ik moet zoeken voor de juiste kabels of relais.
Uiteindelijk wil ik 2 aansluitingen in mijn dashbord kastje zodat je niet zo veel kabels hebt.En met de opladers al geïnstalleerd (vandaar de schakeling)Groet,
Wouter
7 juli 2011 om 01:17 #17875091Ik ben wel benieuwd wat voor radio je er nu in hebt zitten (foto ?)
Met een opcom kun je de storingsmeldingen uitlezen (net als met een tech2 of ander diagnose apparaatje) vanuit china kun je een imitatie opcom laten komen, lekker goedkoop en met de software die erbij zit kun je het prima uitlezen (ik heb er ook een).
op de kabel van de radio (can) zit een geschakelde +, als je die gebruikt om een extra relais aan te schakelen kun je op het relais contact je cigaretten aansteker laten schakelen, dan blijft het zekeringen werk ook origineel.
7 juli 2011 om 10:16 #17875092Ik heb deze radio er in zitten, nou ben ik er mee bezig dus hij zit er niet goed in, maar het idee is duidelijk.
http://www.flickr.com/photos/64917991@N04/5911362439/in/photostream/lightbox/” onclick=”window.open(this.href);return false;
(flickr wil niet gelinkt worden schijnbaar)druk op older voor extra foto’s.
Nogmaals, deze radio bied vrijwel alles. Het enige minpunt is dat de software wat ruw is.
Maar waar je voor betaald is het een goede deal vind ik.Hier de link van de radio:
http://www.autodvdgps.com/opel-astra-antara-corsa-zafira-dvd-player-with-indash-gps-navigation-and-digital-hd-touch-screen-p-619.html?number_of_uploads=0#real_p” onclick=”window.open(this.href);return false;#real_pIk ben vandaag al even bezig geweest met de bekabeling en de panelen.
Het gaat erg voorspoedig vooralsnog en ik vind het erg leuk. Ik ontdek en leer van alles.Het relais bord heb ik nog niet naar gezocht, ga dat denk ik vanmiddag nog even doen.
Dat vind ik nog een uitdaging omdat ik niet weet waar die zit.
Maar het concept snap ik wel, ik moet dan een aftak van de switch 12v van de radio naar de relais trekken om die aan en uit te zetten.
Op zoek!Ik zou de bluetooth interface dezer dagen binnen moeten krijgen, ik hou jullie op de hoogte als ik hem heb.
Groet!
P.S.
wie kan me op weg helpen met de url en img commands? :D
edit, de commands waren goed, het plaatje en url niet :P maar bedankt7 juli 2011 om 10:21 #17875093Gebruik de volledige bewerker bij posten!
Voor een kliklink:
klik de URL knop aan.
[url] kopiëer de link die je wilt plakken, zet hem hier [ /url] Wel zonder spaties ;)Voor een plaatje :
Klik Img aan , kopieer de link. Plak het [img]Hier[/img] Wel zonder spaties ;)Succes ermee!
7 juli 2011 om 12:05 #17875094Ja ok, daar had ik ook naar gekeken tot ik te horen kreeg dat er geen diefstal beveiliging op zou zitten, dan is het toch wel link om een radio van een kleine 500 euro te plaatsen.
Mark
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.