Heeft het nut?

Forumindex Forums Modellen Corsa Heeft het nut?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234002

    Ik zit al sinds ik deze auto heb te denken om hem te een chip er in te zetten maar zit te kijken bij ziptuning maar dan krijg je dit als resultaat

    Standaard Ziptuning Verschil
    Vermogen 55 kw 66 kw 11 kw
    75 pk 90 pk 15 pk
    Koppel (trekkracht) 165 nm 210 nm 45 nm
    Topsnelheid 170 km/h 178 km/h 8 km/h

    Volgens mij heeft het niet echt veel nut het hoefd niet per se om de snelheid te gaan maar wel wat vlotter door rijden..

    zat ook te kijken voor een tuningbox. Maar daar heb ik helemaal geen idee van wat dat inhoud. Weten jullie dat?

    en die chip kost 500euro
    dat is volgens mij beetje zonde geld voor het eind resultaat

    Wat denken jullie?? doen of niet??

    Gr Eric

    #17833147

    Wat voor type blok ligt er nu in ?
    Het is vaak beter om een ander blok in je auto te hangen als je wat meer pk’s erbij wilt;)

    #17833148

    Ik denk persoonlijk altijd als je toch meer pk wilde dat je van tevoren een andere motor had moeten kiezen en er nu gewoon mee moet leven tot de volgende keuze… :D
    Maar voor het koppel is het wel leuk. Als je daar 500 euro aan wil spenderen… Ik zou het in de tank stoppen.

    #17833149

    Het is nu een 1.7 DTI 75pk

    Maar had er eigelijk wel iets meet van verwacht. Ik hoef niet perse 170 te rijden ofzo maar wil wel een beetje vlot kunnen door rijden en weet niet echt of het zoveel verschil maakt? hier geven ze aan

    Koppel (trekkracht) 165 nm 210 nm verschil is 45nm

    Dus eigelijk is het de vraag hoeveel verschil merk je van die 45nm?

    #17833150

    aha diesel wat dat betreft die extra trekkracht ga je wel merken hoor.
    kennis van mij heeft het ook gedaan bij een astra maar was wel merkbaar

    #17833151

    Dat zul je zeker merken ja

    #17833152

    oke dat is wel beter dan :) dan ga ik er nog even over nadenken.
    En weten jullie hoe dat werkt? moet je dan gewoon langs gaan en met uurtje is het klaar ofzo? en word die daar ook meteen getest?

    #17833153

    Zou altijd ff navragen of hij dan gelijk op de bank wordt gezet. Makkelijkste is om altijd te vragen wat ze voor dat geld doen. Wie weet zijn er wel goedkopere bedrijven of die voor dat geld wel banken

    #17833154

    ja maar waar moet je dan kijken? tuning bedrijf? als je bij google zoekt op diesel tuning ofzo krijg je allemaal van die vreemde site’s met allemaal wazige info

    #17833155

    ik heb t afgelopen weekend bij Mtech laten doen, wel een x16xe maar mischien doet hij ook wel diesels chippen, was 295 euro.
    scheelt toch wat met die 500, ik zou als ik jou was f contact opnemen met Mtech, niet geschoten is altijd mis he ;)

    #17833156

    merk je goed het verschil met die chip erin op een x16xe?

    Rij er zelf ook 1 maar heb zelf totaal geen verstand van motor swappen en alle kosten erom heen. Dus misschien is dit dan ook wel een uitkomst voor mij.

    #17833157

    Keej :)
    Naja hij is wel een beetje uit de buurt kom zelf uit omgeving haarlem..
    Maar heb hem wel een mail gestuurd mijn auto stond er natuurlijk niet bij.

    Heb ook een offerte aagevraagd bij ATM die is hier vlak bij en die heeft een test bank.
    Maar als ik het doe is het toch pas volgende maand..

    Die reperatie’s hebben me een beetje teveel gekost deze maand :P

    #17833158

    ik heb mijn auto laten chippen bij VDB works/odb tuning in sint jansklooster.
    ik betaalde 400,- voor 4 dyno-runs en custom software aanpassing.
    de meeste chippers beloofden me een vermogens stijging van 30pk en 50nm, zonder bank.
    VDB gaf me uiteindelijk 65pk en 90nm meer!
    zeer tevreden over dit team…


    @Insanity
    ; denk dat je bij een turboloze motor niet veel verschil zult voelen, hij rijd mischien iets vloeiender.

    #17833159

    ja ga het denk zeker doen :D
    heb net 2 min geleden de mail gehad wat het kost en wat de veranderingen zijn
    Wat verbetert ATM voor uw Opel Corsa 1.7 DTI ?

    Na de software optimalisatie worden de onderstaande verbeteringen gerealiseerd.

    Prestaties
    Standaard
    ATM

    Vermogen
    75 Pk
    90 Pk

    Trekkracht
    165 Nm
    210 Nm

    Dit is ATM hebben jullie er ervaring mee? het kost
    Chiptuning voor uw voertuig bedraagt: € 349,99

    Extra kosten testbank analyse in Maart: € 50,-

    vind het wel redelijk wat vinden jullie?

    #17833160

    Prijs is erg goed!, persoonlijk zou ik de rollenbanktest er bij doen!
    voorbeeld: ODB-tuning geeft jou 100pk/225nm minimaal voor 399,-
    EDS geeft je 98pk/215nm voor 350,-
    ATM zal wel een standaard programmatje er in pompen, zo niet, is 100pk wel vertrouwt zelf te schrijven.

    ODB/VDB beloofde me 200pk, ze hebben 210 en 221pk getest uiteindelijk met 235,7pk naar huis gereden.
    dat is het voordeel van een bank-meting.

    #17833161

    ja idd ik kreeg net ook een mail terug van MTech Opel Tuning

    Standaard vermogen: 75pk
    Vermogen na Tuning: 100pk
    Koppel-toename: 50nm
    Montagetijd: 30min. Klaar terwijl u wacht

    maja weet niet of ze een testbank hebben is wel 50 euro goedkoper plus 10pk extra…
    maja wat is het beste voor de auto lijkt mij niet echt dat je echt alles uit je auto moet halen? Ik hoorde wel ooit is dat als je alles uit je auto haalt dat die misschienken ontploffe naja dat die het niet lang volhoud…

    Enig idee? en wat zouden jullie doen?

    ATM of Mtech??

    oja atm is ongeveer 20km van hier Mtech is 137km

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.