Haperende ruiten wissers Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Haperende ruiten wissers Corsa C

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Leute,

We hebben een Corsa C en daarvan doen de ruitenwissers wat vreemd. Ik zal het proberen uit te leggen. Als ze op interval stand staan beginnen ze te wissen en dan blijven ze even rechtop staan om vervolgens hun weg te vervolgen. Als je ze uitschakeld blijven ze op een kwart van onderen stilstaan. Ik heb alle relais onder de motorkap er al uit gehad maar volgens mij zit daar het Realais wat de wissres aanstuurt niet bij. Wat zou er aan de hand
    kunnen zijn met de wissers..

Ruitenwisser relais zit in de stoppenkast van je auto, dus in je dashboard.

Ik denk dat er een boutje los zit ofzo, of misschien een gaatje uitgelubberd oid.
    Trek de boel gewoon ff los, dan weet je het snel genoeg.

Nee zit geen speling op, je hoort de motor lopen, als de wissers bovenaan staan sopt hij, interval stand. Om vervolgens hun weg te vervolgen. Bij uitschakelen gaan ze eerst naar benee en dan weer een kwart naar boven om daar te blijven staan.. Tis vast iets elktronisch ofzo..

Nee mechanisch,bij de C loopt het mechaniek vaak vast.

Kijk maar eens,het zal aardig aan het roesten zijn,komt vaker voor!

Maa als hij in de normale wis stand staat dan doen ze het normaal en zonder gekraak gepiep of wat dan ook. Maar ik zal deze week de kappen er eens afschroeven en even kijken..

Heb hetzelfde gehad met m’n G.
    Weet alleen niet op dat overeenkomt.
    Bij mij was er een sleepcontact afgebroken die over een ijzeren ring op het tandwiel sleept,.
    Nieuwe erop gesoldeerd en werkt weer als een gekko!

het probleem zit hem in de asjes naar de armen toe is een c kwaal ..het meganiek is er zo uit is niet veel werk .

demonteer met gebruik van veel Wd 40 voorzichtig de asjes uit het meganiek zuiver die asjes met een staal wol of schuursponsje lekker op en maak het gat ook goed schoon beetje molycote er aan en het gedoe is weer top in orde en heeft dan geen cent gekost.

dus eigenlijk een fluitje van een cent .

alles bij elkaar half tot een uurtje werk .

Bert

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.