Haperende motor Kadett E uit 87

Forumindex Forums Modellen Kadett Haperende motor Kadett E uit 87

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Hallo allemaal

Ik heb sinds een tijdje een Kadett 1.2 LS uit 1987. Was er tevreden mee tot de motor raar ging doen.
    Nou is het zo dat ik geen monteur ben en dus ook niet echt veel verstand er van heb, wel los ik graag mijn eigen dingen op als ik weet wat het probleem is. Nu is dat wat ik niet weet. Door zo goed mogelijk te beschrijven wat mijn moter wel doet wat hij niet moet doen hoop ik dat er mensen zijn die misschien weten waar het probleem zit en wat ik er mee zou kunnen doen.

Gelukkig loopt de motor nog wel! Maar hij loopt niet netjes. Hij haperd in stationairtoerental, net als of je de koppeling op laat komen zonder gas bij te geven en als hij dat drijgt uit te vallen zet je je voet weer op de koppeling. De motor lijkt dan een boost te krijgen tot hij weer 2 seconden goed loopt en dan begint het verhaaltje weer opnieuw.
    Ook als ik iets sneller gas geef dan de gemiddelde oma doet is het soms net als of de motor slagen mis loopt. Dan moet ik even zoeken met het gaspedal om het tegen te gaan. Als hij dan uiteindelijk goed loopt dan blijft hij dat ook wel doen. Het is dus eigenlijk alleen als ik optrek.

Alles tips zijn van harte welkom, ik ben nog maar een beginner dus ‘my mind is open!’

Alsvast bedankt

Kunnen verschillende dingen zijn. Begin maar eens met het nakijken van je bougies + kabels en/of er geen slang gescheurd is en dus valse lucht aanzuigt.

Zou eerst eens een busje caburateur reiniger halen en het hele dinge even los maken en goed schoon maken. Evt. nieuwe pakkingen die je nodig mocht hebben even van te voren kopen. Of een busje vloeibare pakking er bij houden….

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.