hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 1,141)
  • Auteur
    Berichten
  • #17359584

    Tellerunit

    Bij wijze van experiment heb ik een tellerunit van een 3.0 liter diesel op de kop getikt, uiteraard met de lang gekoesterde chromeringen rond de meters. Daarnaast loopt de ‘nieuwe’ teller to 250Km/h in plaats van 230Km/h. Dit laat weer wat ruimte over voor de volgende fasen van de motortuning

    :D

    Het is de bedoeling de bestaande teller te vervangen voor de ‘nieuwe’ en deze gelijk te laten zetten met de oorspronkelijk kilometerstand van mijn auto. Ik heb er geen securitycode bij, maar dat schijnt volgens ingewijden geen probleem te zijn. ‘Fixen we voor je’, aldus een gerenomeerd kilometerstandknutselaar. We zullen zien …

    Lukt het niet dan wordt het chromeringen los pulken en overzetten op de originele teller. Foto volgt zodra de unit binnen is.

    Groet,
    Hans

    #17359585

    origineel gepost door hans_vledder
    En dan nu de rest nog …

    Het word inderdaad even tijd om op een rijtje te zetten wat er allemaal nog gaat gebeuren. Er lijkt een hoop gebeurd te zijn doordat alles direct zichtbaar is (zichtwerk), maar het meeste werk zit ‘m waarschijnlijk in wat nog komen gaat. In een aantal dingen zit een dwingende volgorde of is het zaak een aantal dingen te combineren zodat bepaald werk niet meerdere keren gedaan hoeft te worden:

    – 292mm remmen achterzijde monteren
    – 345mm remmen voorzijde monteren
    – Afdekkap rechter stoelairbag vervangen
    – Afdekkappen onderdorpel binnenzijde vervangen
    – Bandenspanningcontrole op CheckControl (TPMS) bedraden, afmonteren en programmeren
    – Binnenspiegel bedraden en afmonteren
    – Boordspanning naast asbak inbouwen
    – Carosseriekabelboom vervangen
    – Daklijsten vervangen (verchromen)
    – Deurvangers vervangen (verchromen)
    – Diefstalalarm inbouwen (vervangen BCM?)
    – Draagarmen voorzijde vervangen (geringe speling op rechter fuseekogel, links preventief)
    – Electrisch verstelbare stoelen (ombouwen, bedraden, afmonteren en programmeren, inclusief stoelventilatie)
    – Electrische ramen achterzijde bedraden, afmonteren en programmeren
    – Electronic Climate Control inbouwen
    – Front mounted intercooler monteren (inclusief EDS phase II tuning)
    – Hemelkabelboom vervangen (indien noodzakelijk, desnoods inclusief hemelbekleding)
    – Irmscher instaplijsten monteren
    – Irmscher sportpedalen monteren
    – Lederen bekleding (custom, zie bijvoorbeeld: http://www.irmscher.de/int_shop/int_shop.php?todo=leder)
    – Lederen stuur monteren (inclusief airbag en stuurwielbediening)
    – Lederen versnellingspook monteren
    – Leeslampjes achter inbouwen
    – Leeslampjes voor inbouwen
    – Montage kofferbakspoiler of lip
    – Motorruimte kabelboom vervangen
    – Ombouw naar AFL Xenon (inclusief bekabeling, hoogtesensoren, vervanging UEC, programmeren)
    – Opel logo op kofferbak verwijderen
    – ParkPilot (PDC) bedraden, afmonteren en programmeren
    – Regensensor bedraden en afmonteren
    – Roestvaststalen remleidingen monteren
    – Schuif/kanteldak inbouwen
    – Sierlijst dashboard vervangen
    – Standverwarming inbouwen, bedraden en programmeren
    – Stoelverwarming achterzijde monteren en programmeren
    – Stoelverwarming voorzijde monteren
    – Tellerunit met chromeringen inbouwen
    – Trekhaak vervangen (voor type die past in combinatie met Irmscher achterbumperlip)
    – Veerisolatoren inbouwen
    – Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
    – Verlagingsset monteren (20mm, 30mm of meer?)
    – Verlichte zonnekleppen bedraden en afmonteren
    – Vervangen bestuurdersdeur (braakschade)
    – Vervangen deurpanelen achterzijde (zonder zwengelgat, met zonneschermpjes)
    – Zonnescherm achterzijde bedraden (zou met vervanging carosseriekabelboom gebeurd moeten zijn)

    Groet,
    Hans

    ik dacht dat je bijna klaar was, maar je moet eigenlijk nog beginnen :P hij wordt mooier en mooier!!

    #17359586

    origineel gepost door hans_vledder
    Tellerunit

    Bij wijze van experiment heb ik een tellerunit van een 3.0 liter diesel op de kop getikt, uiteraard met de lang gekoesterde chromeringen rond de meters. Daarnaast loopt de ‘nieuwe’ teller to 250Km/h in plaats van 230Km/h. Dit laat weer wat ruimte over voor de volgende fasen van de motortuning

    Hans,

    Als ie d’r in zit, maak je dan effe een foto als je 250km/h rijdt? :P

    #17359587

    origineel gepost door paazhaaz

    origineel gepost door hans_vledder
    Tellerunit

    Bij wijze van experiment heb ik een tellerunit van een 3.0 liter diesel op de kop getikt, uiteraard met de lang gekoesterde chromeringen rond de meters. Daarnaast loopt de ‘nieuwe’ teller to 250Km/h in plaats van 230Km/h. Dit laat weer wat ruimte over voor de volgende fasen van de motortuning

    Hans,

    Als ie d’r in zit, maak je dan effe een foto als je 250km/h rijdt? :P

    Geef me nog even wat tijd om die resterende 13Km/h erbij te tunen … Ik kom niet verder dan 237Km/h op dit moment. Wellicht zit er nog wat meer in na de software aanpassingen voor de phase II tuning, na montage van de FMIC.

    Groet,
    Hans

    #17359588

    is dat wel verantwoord bij een bepaalde km stand ??

    of neem je dat risico???

    of maakt dat niet uit?? wat voor garantie geven ze erop??

    #17359589

    origineel gepost door 14XE
    is dat wel verantwoord bij een bepaalde km stand ??

    of neem je dat risico???

    of maakt dat niet uit?? wat voor garantie geven ze erop??

    Als het een goed verzorgde motor betreft schijnt dat geen probleem te zijn.

    Olieverbruik van het blok is momenteel ongeveer 0,5l per 50.000Km. Volgens mij niet slecht voor een diesel van Opel. In de handleiding hebben ze het over een olieverbruik van 0,6l/1000Km. Uit kontakt met Opel over de onderhoudshistorie van de auto weet ik dat de turbo zo’n 55.000Km geleden geheel vernieuwd is en dus nog wel even mee gaat.

    Het enige waar ik me een beetje zorgen over zou kunnen maken is de standaard koppeling. Die moet wellicht worden vervangen door een exemplaar met een hoger maximum koppel (Sachs?).

    Garanties zijn er uiteraard niet, bij geen enkele vorm van tuning trouwens. Je kan je verzekeren, maar dat is een wassen neus. Toon maar eens aan dat de schade van de tuning gekomen is en niet door ouderdom of een fabrieksfout … Die verzekeringen hebben vooral een psychologisch effect.

    Bovendien, het vermogen, het koppel en de topsnelheid zullen echt niet verdubbelen van een phase II tuning.

    Groet,
    Hans

    #17359590

    hey hans.allereerst mijn bewondering voor je en je vectra.niet normaal hoe je dat ding aan het pimpen bent.maar tevens ook een vraagje.ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een vectra 2.2 gts van 2002.nu vraag ik me af waar het computer kastje van de bandenspanningscontrole zich bevindt?deze kan ik nergens terug vinden in de auto.ik ben namelijk aan het uitzoeken of dit op mijn auto gemonteerd zit.
    mvg fastrogeke

    #17359591

    origineel gepost door fastrogeke
    hey hans.allereerst mijn bewondering voor je en je vectra.niet normaal hoe je dat ding aan het pimpen bent.maar tevens ook een vraagje.ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een vectra 2.2 gts van 2002.nu vraag ik me af waar het computer kastje van de bandenspanningscontrole zich bevindt?deze kan ik nergens terug vinden in de auto.ik ben namelijk aan het uitzoeken of dit op mijn auto gemonteerd zit.
    mvg fastrogeke

    Hoi Fastrogeke,

    De TPMS zoals dit kastje heet zit achter de bekleding van de kofferbak aan de rechterzijde. Als je dit paneel weghaalt (bij de sedan moet je twee spreidnieten verwijderen) dat zit hij in de omgeving van de slotmagneet van de tankopening.

    Groet,
    Hans

    #17359592

    hey hans.thx voor het snelle antwoord.zal deze week eens gaan kijken of ik die TPMS kan vinden.ik weet van de vectra C nog niet zo gek veel,maar wel van de vectra b.
    .
    mijn oud beestje en met pijn in het hart weg gedaan.
    inmiddels ook voor mijn gts de eerste irmsher dingen besteld
    mvg roger

    #17359593

    origineel gepost door fastrogeke
    hey hans.thx voor het snelle antwoord.zal deze week eens gaan kijken of ik die TPMS kan vinden.ik weet van de vectra C nog niet zo gek veel,maar wel van de vectra b.
    mijn oud beestje en met pijn in het hart weg gedaan.
    inmiddels ook voor mijn gts de eerste irmsher dingen besteld
    mvg roger

    Mooie wagen! Maar ja joh, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Als je vragen hebt over de Vectra C, ik heb inmiddels veel geleerd en kan je waarschijnlijk wel helpen.

    Groet,
    Hans

    #17359594

    thx.misschien heb je een antwoord op deze vraag.ik heb de standaard boord computer(bcm?)deze zou ik in de toekomst graag willen vervangen door het kleurenschermpje.zijn hiervoor extra aanpassingen voor nodig?oja,dan nog een forum vraagje.hoe krijg ik een foto onder mijn gebruikersnaam.heb hier op het forum gezocht en gevonden,al1 lukt het niet via die foto uploader.
    keep on the good work

    #17359595

    origineel gepost door fastrogeke
    ik heb de standaard boord computer(bcm?)deze zou ik in de toekomst graag willen vervangen door het kleurenschermpje.zijn hiervoor extra aanpassingen voor nodig?

    Hallo,

    Welke radio zit er nu in je Vectra dan, als het geen NCDC-2013 of 15 is, dan kun je het wel vergeten zonder extra aanpassingen (NCDC inbouwen, kabelboom veranderen)!

    Dit heb ik dus wel gedaan:);)

    Groetjes, Joche

    #17359596

    hoihoi.heb nu een standaard radio,niet zo’n NCDC 2013 of15.ben aan het denken om deze te gaan vervangen door iets in de vorm van dubbel din.pioneer of kenwood.weet al1 niet of dat dat problemen gaat geven met mijn boordcomp. en canbus?

    #17359597

    Voor Pioneer en Kenwood bestaan er adapters waarmee je je huidige display gewoon kunt laten werken (voor zover het de teksten die door de radio geproduceerd worden, stationsnaam, rds, datum). Het kleurendisplay werkt alleen maar in combinatie met de door Opel4all genoemde radio’s. Het is een soort twee-eenheid. Je kunt dus ook niet zomaar het display vervangen en verwachten dat e.e.a. werkt. Zelfs de bediening van de boorcomputer word een probleem.

    Groet,
    Hans

    #17359598

    origineel gepost door hans_vledder
    En dan nu de rest nog …

    Het word inderdaad even tijd om op een rijtje te zetten wat er allemaal nog gaat gebeuren. Er lijkt een hoop gebeurd te zijn doordat alles direct zichtbaar is (zichtwerk), maar het meeste werk zit ‘m waarschijnlijk in wat nog komen gaat. In een aantal dingen zit een dwingende volgorde of is het zaak een aantal dingen te combineren zodat bepaald werk niet meerdere keren gedaan hoeft te worden:

    – 292mm remmen achterzijde monteren
    – 345mm remmen voorzijde monteren
    – Afdekkap rechter stoelairbag vervangen
    – Afdekkappen onderdorpel binnenzijde vervangen
    – Bandenspanningcontrole op CheckControl (TPMS) bedraden, afmonteren en programmeren
    – Binnenspiegel bedraden en afmonteren
    – Boordspanning naast asbak inbouwen
    – Carosseriekabelboom vervangen
    – Daklijsten vervangen (verchromen)
    – Deurvangers vervangen (verchromen)
    – Diefstalalarm inbouwen (vervangen BCM?)
    – Draagarmen voorzijde vervangen (geringe speling op rechter fuseekogel, links preventief)
    – Electrisch verstelbare stoelen (ombouwen, bedraden, afmonteren en programmeren, inclusief stoelventilatie)
    – Electrische ramen achterzijde bedraden, afmonteren en programmeren
    – Electronic Climate Control inbouwen
    – Front mounted intercooler monteren (inclusief EDS phase II tuning)
    – Hemelkabelboom vervangen (indien noodzakelijk, desnoods inclusief hemelbekleding)
    – Irmscher instaplijsten monteren
    – Irmscher sportpedalen monteren
    – Lederen bekleding (custom, zie bijvoorbeeld: http://www.irmscher.de/int_shop/int_shop.php?todo=leder)
    – Lederen stuur monteren (inclusief airbag en stuurwielbediening)
    – Lederen versnellingspook monteren
    – Leeslampjes achter inbouwen
    – Leeslampjes voor inbouwen
    – Montage kofferbakspoiler of lip
    – Motorruimte kabelboom vervangen
    – Ombouw naar AFL Xenon (inclusief bekabeling, hoogtesensoren, vervanging UEC, programmeren)
    – Opel logo op kofferbak verwijderen
    – ParkPilot (PDC) bedraden, afmonteren en programmeren
    – Regensensor bedraden en afmonteren
    – Roestvaststalen remleidingen monteren
    – Schuif/kanteldak inbouwen
    – Sierlijst dashboard vervangen
    – Standverwarming inbouwen, bedraden en programmeren
    – Stoelverwarming achterzijde monteren en programmeren
    – Stoelverwarming voorzijde monteren
    – Tellerunit met chromeringen inbouwen
    – Trekhaak vervangen (voor type die past in combinatie met Irmscher achterbumperlip)
    – Veerisolatoren inbouwen
    – Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
    – Verlagingsset monteren (20mm, 30mm of meer?)
    – Verlichte zonnekleppen bedraden en afmonteren
    – Vervangen bestuurdersdeur (braakschade)
    – Vervangen deurpanelen achterzijde (zonder zwengelgat, met zonneschermpjes)
    – Zonnescherm achterzijde bedraden (zou met vervanging carosseriekabelboom gebeurd moeten zijn)

    Groet,
    Hans

    Jij hoeft je niet te vervelen Hans.
    Je bank rekening blijft ook lekker in beweging zo denk..
    Goeie dag zeg..

    Wel respect voor het werk hoor. Super. :wors

    Mooie wagen heb je ook, en die wordt alleen maar mooier ! :thumbup

    #17359599

    origineel gepost door hans_vledder
    Voor Pioneer en Kenwood bestaan er adapters waarmee je je huidige display gewoon kunt laten werken (voor zover het de teksten die door de radio geproduceerd worden, stationsnaam, rds, datum). Het kleurendisplay werkt alleen maar in combinatie met de door Opel4all genoemde radio’s. Het is een soort twee-eenheid. Je kunt dus ook niet zomaar het display vervangen en verwachten dat e.e.a. werkt. Zelfs de bediening van de boorcomputer word een probleem.

    Groet,
    Hans

    oke thx voor het antwoord.dan ben ik er bang voor dat het schermpje toch blijft zitten aangezien ik er een dubbel din pioneer of kenwood wil gaan inbouwen.dit vanwege de audio die ik wil gaan inbouwen.thx again
    mvg rogé

    #17359600

    Jongens,

    Hoewel het waarschijnlijk lijkt alsof dit project stil staat is niet minder waar. Ter voorbereiding van de 345mm/292mm rem upgrade (remmen van de C2 2.8 V6 Turbo) en de upgrade van de tellerunit heb ik inmiddels een aantal onderdelen bij elkaar gescharreld.

    Naast een tellerunit uit een 3.0 liter diesel met de welbekende chromeringen en een maximum snelheid van 250Km/h in plaats van 220Km/h (zoals bij de huidige unit), een set wiellagerunits voor de voorzijde, een tweetal draagarmen voor de voorzijde en twee fuseehuizen. De fuzeehuizen komen van een Vectra C uit 2003 en zijn daarna gestraald door de mannen van Sneekes in Schagen om ze er weer als nieuw uit te laten zien:

    Nu op zoek naar de 345mm/292mm remklauwen, remschijven, nieuwe stuurkogels, een complete set sportschokdempers (Koni/KW/Bilstein?) en een set verlagingsveren (Irmscher/Eibach?). De remklauwen eventueel reviseren en stralen als ik gebruikte tegen het lijf loop en laten poedercoaten (rood) en de verbouwing kan beginnen.

    Groet,
    Hans

    #17359601

    Ik zie geen chroom ringen ???

    En hoe laag wil je de vectra gaan verlagen ???

    #17359602

    origineel gepost door PAASHAAS
    Ik zie geen chroom ringen ???

    En hoe laag wil je de vectra gaan verlagen ???

    Hoi Patrick,

    De ringen zijn wat rood uitgevallen op de foto. Het is bijna onmogelijk om chroom binnen te fotograferen (flits). De Vectra gaat al met al zo’n 30mm naar beneden. Al met al gaat het er nog iets lager uit zien dan dit (oude foto):

    Groet,
    Hans

    #17359603

    OMG:thumbup:wub:wub

    #17359604

    origineel gepost door DCAT
    OMG:thumbup:wub:wub

    OMG? Ole Mighty God? …

    #17359605

    Oh My God ! ;)

    #17359606

    origineel gepost door Juffer1
    Oh My God ! ;)

    Dank! :thumbup

    #17359607

    Goed bezig hans!

    Erg mooie spullen heb je weer verzameld! vooral de tellerunit Me like it:wub

    keep up posting the :kewlpics!

    gr.jim

    #17359608

    Goed bezig :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 1,141)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.