Hallo, medeweggebruikers een newbie die zich voorstelt, v6ec

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Hallo, medeweggebruikers een newbie die zich voorstelt, v6ec

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257849

    Faka?!?

    Ik ben een jongeman in het bezit van een Opel Vectra V6 cdti bj 2006.
    Heb dit beessie pas, pak em beet een week of 4.

    Ben een frequent opel rijder geweest heb hiervoor een opel corsa a 1.4 gehad bj 1984 of waar ik het een en ander aan had gedaan.
    Xenon, m3 spiegels met knippers, andere kofferbakklep hoedenplank en deurpanelen bekleed, jammer genoeg vond deze kanjer een vroege dood :cry .

    Daarna een opel astra gehad bj 1993 leuk ding 1.6e letterlijk van een oud vrouwtje geweest, echter de kleinzoon had hem dusdanig afgeragt dat ik maar een tienduizend km ofzo in heb kunnen rijden. Na een lekke koppakking heb ik hem achtergelaten bij de Mac in Almere en laten ophalen. Denk er met weemoed aan terug als ik dit stuk schrijf, wat een leuk ding was dat. Hing nog echt zo een oude opel geur in gemixt met cockpit spray hahaha.

    Tussendoor nog enkele Renaults gehad (deed ie dat nou echt?? Schelden in de kerk!) :wtf

    En nu zijn we aangekomen bij mijn meest recente aanschaf, de welbekende Vectra.
    Erg fijne auto. V6 3.0 diesel, GTS, gechipt, automaat, stoelverwarming, kleurenscherm, navigatie, sensoren voor en achter.
    Ook aan deze gaat het één en ander gebeuren, de v6 en gts plaatjes op de achterkant heb ik al verwijderd, de 2 uitlaten verraden al genoeg.
    Optisch blijft ze hetzelfde alleen komt ie wel wat lager te staan, door een verlagingssetje toe tevoegen.
    Motorisch wil ik meer vermogen creeren door een grotere intercooler in te bouwen, dumpvalve te installeren, turbotimer, luchtfilter, andere uitlaten en als andere mensen meer tips hebben, graag! :afro

    Vooralsnog heb ik hier enkele pics van de wagen in kwestie. :kewlpics

    #18144518

    @v6ec wrote:

    Faka?!?

    Ik ben een jongeman in het bezit van een Opel Vectra V6 cdti bj 2006.
    Heb dit beessie pas, pak em beet een week of 4.

    Ben een frequent opel rijder geweest heb hiervoor een opel corsa a 1.4 gehad bj 1984 of waar ik het een en ander aan had gedaan.
    Xenon, m3 spiegels met knippers, andere kofferbakklep hoedenplank en deurpanelen bekleed, jammer genoeg vond deze kanjer een vroege dood :cry .

    Daarna een opel astra gehad bj 1993 leuk ding 1.6e letterlijk van een oud vrouwtje geweest, echter de kleinzoon had hem dusdanig afgeragt dat ik maar een tienduizend km ofzo in heb kunnen rijden. Na een lekke koppakking heb ik hem achtergelaten bij de Mac in Almere en laten ophalen. Denk er met weemoed aan terug als ik dit stuk schrijf, wat een leuk ding was dat. Hing nog echt zo een oude opel geur in gemixt met cockpit spray hahaha.

    Tussendoor nog enkele Renaults gehad (deed ie dat nou echt?? Schelden in de kerk!) :wtf

    En nu zijn we aangekomen bij mijn meest recente aanschaf, de welbekende Vectra.
    Erg fijne auto. V6 3.0 diesel, GTS, gechipt, automaat, stoelverwarming, kleurenscherm, navigatie, sensoren voor en achter.
    Ook aan deze gaat het één en ander gebeuren, de v6 en gts plaatjes op de achterkant heb ik al verwijderd, de 2 uitlaten verraden al genoeg.
    Optisch blijft ze hetzelfde alleen komt ie wel wat lager te staan, door een verlagingssetje toe tevoegen.
    Motorisch wil ik meer vermogen creeren door een grotere intercooler in te bouwen, dumpvalve te installeren, turbotimer, luchtfilter, andere uitlaten en als andere mensen meer tips hebben, graag! :afro

    Vooralsnog heb ik hier enkele pics van de wagen in kwestie. :kewlpics

    Klinkt goed, welkom maar uhhhh waar zijn die pics?????? :D

    #18144519

    ook welkom hier :thumb

    #18144520

    ja het uploaden van foto’s lukt mij maaar niet heel vaag

    #18144521

    Dumpvalve heeft weinig toegevoegde waarde op een diesel.

    Deze heeft tegenover een bezine minder last van een turbogat

    #18144522

    klopt, voegt niks toe aan het vermogen, enkel ik vind dat afblaasgeluid zo wijs king:
    ik heb hem al laten chippen btw, merk niet echt veel meer dan dat hij zuiniger is geworden en dat dat het een smoothere ride is geworden.
    Heb er 30pk en 70nm bijgekregen

    #18144523

    Is da alles??

    Al die van mij gaat gaat ie naar ca 220pk en 450/470nm koppel afhankelijk van staat van motor (nu is de helft van mij blok onderhand al vernieuwd in de afgelopen 2 jaar.)

    En gezien die van jou jonger is zal jij een z30dt hebben met standaard 184pk.

    Let alleen wel op dat het blok soms erg gevoelig kan reageren op aanpassingen ivm canbus syteem en vaste waarden die hij wilt zien.

    #18144524

    klopt het is de z30d met 184pk, ik zal nu wel rond de 215 pk zitten, nm ben ik niet van op de hoogte.
    Ze houdt zich nog erg goed na de chiptuning, op het trillen na dan, maar dat was al voor ik het liet chippen/

    #18144525

    Chippen kan ie ook prima aan, omdat de sodtware wordt aangepast.

    Echter blijven de computers een hoop info lezen qua de motor en met dus gewone handmatige aanpassingen her en der kan deze gevoeliger reageren.
    Een open luchtfilter kan bijv. een afwijkende waarde geven op de lmm, waardoor die zich in gaat leren of mits te ver uit de waardes wellicht ook fouten kan geven.

    Het is even goed uitzoeken met deze motoren vanwege het hele can bus systeem.

    Nu scheelt het wel voor jou dat je de z30dt hebt, geeft minder problemen als zijn voorganger die ik heb :-)

    #18144526
    #18144527

    Mooie wagen heb je!

    #18144528

    #18144529

    sjoerdi hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen? om die foto’s zo op het forum te plaatsen?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.