Gwr’s Vec C1 SW: Afscheid ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Gwr’s Vec C1 SW: Afscheid ?

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 468)
  • Auteur
    Berichten
  • #18184714

    :thumb Loopt die rand hellemaal rondom gelijkmatig ??? :hmmz

    #18184715

    Vandaag nieuwe APK
    Bijna probleemloos rem rechts achter schoongemaakt deed niet helemaal mee :sleeping
    Tevens terug geweest naar babdenboer uitlijn controle
    Zoals eerder gezegd vreet mijn Vec banden
    Hier enkele :kewlpics ter illustratie

    Uitdraai uitlijnen

    Hier één niet heel duidelijk maar toch

    Beetje radeloos aan het worden
    Maandag op de brug gehad kan geen aantoonbare redenen vinden hiervoor

    #18184716

    Gerhard,

    Welke veren gebruik je achter in combinatie met de B8?
    Heb je dit probleem op beide achterkanten?

    Groet jraaf

    #18184717

    Voor zijde Jürgen achter is geen probleem

    #18184718

    Owww :wtf Ik heb er geen verstand van maar je ‘naloop’ zit .01 over de max.
    Verder had ik soortgelijke slijtage rechtsachter en dat kwam door een kapotte schokbreker.

    De keuring checked volgens mij alleen maar of je schokbreker niet lekt. Maar de werking checken ze volgens mij niet.
    Wat heb je er voor onder zitten en hoe oud zijn ze?

    Groet jraaf

    #18184719

    @jraaf wrote:

    Owww :wtf Ik heb er geen verstand van maar je ‘naloop’ zit .01 over de max.
    Verder had ik soortgelijke slijtage rechtsachter en dat kwam door een kapotte schokbreker.

    De keuring checked volgens mij alleen maar of je schokbreker niet lekt. Maar de werking checken ze volgens mij niet.
    Wat heb je er voor onder zitten en hoe oud zijn ze?

    Groet jraaf

    Goed werkende schokbrekers zijn wel degelijk een APK-eis. (Artikel 5.2.28 lid 3) Of dat dit werkelijk gecontroleerd is, blijft natuurlijk de vraag.

    #18184720

    Is wel gecontroleerd
    zitten oem schokbrekers voor onder
    Volgens de beschikbare gegevens die bij de bandenboer lag alles binnen de tolerantie welke Opel voorschrijft :hmmz

    #18184721

    dus die band op de foto komt van voor ?

    de enige afwijking op je uitlijnrapport wat ik zo zie is je sporing achter…. of is hij daar op uitgesteld ?

    #18184722

    @vanieba wrote:

    dus die band op de foto komt van voor ?

    de enige afwijking op je uitlijnrapport wat ik zo zie is je sporing achter…. of is hij daar op uitgesteld ?

    Idd de banden zijn van voor
    Heb begin September de winterbanden gemonteerd en intussen 14 dgn geleden opnieuw vervangen ivm wederom enorme slijtage
    Dit was in die 3.5 mnd zo erg dat het ijzer er alweer door kwam

    In de twee vervangende banden zitten alweer enorme slijtage plekken

    De auto is Gisteren opnieuw bekeken maar er is gisteren niets aan verandert omdat volgens de specialist hier alles binnen de norm staat

    Dit is niet mijn vakgebied dus weet er niets van
    Vandaar mijn vraag

    #18184723

    Neem eens contact op met van Nierop banden Staphorst vanieba op het forum. Die hebben echt verstand van uitlijnen en nemen er de tijd voor

    #18184724

    Wie zet die auto dan ook op 0’00” sporing voor. Met die camber stand. Vreet banden dan aan de binnen kant.
    Op 0°10′ of Max 0°12′ totaal spoor. probleem opgelost.
    of de rubbers in je draag armen moeten op zijn. Of speling in de fusee en stuurkogels.

    Achter staat idd camber zeer negatief.
    sporing daar wel goed op aangepast.

    Maak eens een foto van de achterste draag armen.
    Zou kunnen dat de auto niet beter gezet kan worden.

    Edit met wat voor banden spanning rijd je met die set van de foto.
    Kan gezichtsbedrog zijn door de foto. Maar het lijkt dat je ook met te lage banden spanning rijd.

    #18184725

    Banden spanning is wel in orde
    Rubbers draagarm fusee stuurkogels schokbrekers veren allemaal in orde
    Er werd mij verteld dat de banden te smal waren voor de velg en dat dat een negatief effect had op de slijtage

    Wat betreft camber wielvlucht etc misschien dat vanabie me daar mee kan helpen :thumb

    #18184726

    Zou gewoon de sporing positiever laten zetten.
    Dan gaat hij mijnder op de binnen kant lopen.

    #18184727

    Heeft je set ook camberbouten in de voorste schokbrekers ?
    ik denk dat je de wielvlucht voor minder negatief moet gaan zetten in combi met je sporing,

    en achter valt het opzich mee alleen is het de vraag of hij al aan het maximale zit/ uitgesteld is of dat daar nog winst te behalen valt.

    ik zou hem graag eens willen zien/uitlijnen

    #18184728

    Na lange tijd niet aan de vec toe te zijn gekomen vandaag de boel maar eens op de krik gezet en bekeken
    Nu zag ik dat de verlagingsveren welke ik vorig jaar geplaatst heb absoluut niet de gewenste pasvorm :fy1 hebben stom dat ik dit niet eerder gezien maar :sleeping
    Zal eerst maar eens nieuwe set bestellen en kijken of dat iets oplevert :hmmz

    #18184729

    Hier even een FOTO

    #18184730

    @gwriemersma wrote:

    Er werd mij verteld dat de banden te smal waren voor de velg en dat dat een negatief effect had op de slijtage

    Dat kan niet. Ik heb zoveel brede banden op veel bredere velgen gehad (nog veel extremer dan jij) en nooit een centje pijn gehad.

    Ik denk dat je “arjontje” zijn raad het beste kan opvolgen op deze pagina.

    #18184731

    Ik zie zo snel niks geks aan de veer of de positie ervan. Wat bedoel je precies?

    #18184732

    Is inderdaad niet goed te zien gaat om de positie van de onderste ring
    Deze zou tegen een verhoging aan moeten staan zodat de veer niet verder kan draaien
    In mijn geval is het zo dat de ring schijnbaar te smal is en daardoor binnen de verhoging vrij kan draaien
    Is lastig om een goede foto te maken zal zo even kijken of dit met de telefoon wel gaat lukken

    #18184733

    Hoop dat deze foto een beetje laat zien wat ik bedoel

    Je kunt heel mooi de veer zien zitten
    De verhoging waar deze tegen aan moet zitten zit verder naar buiten
    Je kunt de veer gewoon rond draaien komt dus niet tegen het “blok”aan

    #18184734

    zit de veer niet gewoon verkeerd om dan?

    #18184735

    Nope andere kant is nog smaller
    Zal morgen eens kijken bij de GTS van mijn buurman

    #18184736

    Je mist wel het stukje plastic om de onderste ring. Voor bescherming en kraken

    #18184737

    Die veer lijkt idd wel 3X ruk niet te passen :hmmz
    Lijkt mij veel te smal als die aan de boven kant nog smaller is.

    Lijkt mij niet juist.
    Groet jraaf

    #18184738

    Blijft de vraag zijn het de veren of de schokbrekers
    Denk dat ik maar gewoon een schroefset ga bestellen zodat de auto ook iets lager kan
    Ten opzichte van mijn B zie ik namelijk wel een boel verschil

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 468)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.