GTS 2.2 Automaat weinig vermogen slecht schakelen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum GTS 2.2 Automaat weinig vermogen slecht schakelen

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270346

    Beste forumgangers,

    verhaaltje vooraf:
    Een tijd geleden stotterde mn auto als ik 130/140 km/u reed. het leek op een niet uitgelijnde band. op een zeker moment had ik ineens heel weinig vermogen en leek hij op 3 cilinders te lopen. stotteren als een gek en de uitlaatgas sensor brandde ook (niet knipperen).
    nadat hij is uitgelezen wist ik dat in het elektrische systeem moest zitten. ik ging uit van de bobine dus had een nieuwe bobine besteld en ook gelijk nieuwe bougies gehaald. nu zat er op de bobine een levertijd dus ik had eerst de bougies gedaan. toen was de melding weg en lijkt de auto weer goed te rijden.

    maar toch rijdt hij niet lekker merk ik.
    als ik op trek heb ik het idee dat ik niet over mn volledige vermogen beschik. bij rustig optrekken schakelt hij pas bij 3000rpm en blijft hij ook redelijk lang op die 3000 hangen voordat hij over schakelt.
    het voelt alsof de versnellingsbak weet dat hij niet genoeg vermogen heeft om naar de volgende versnelling te gaan dus dan houdt hij hem maar even op dat hoge toerental.
    gister was het nogal koud en stond ik voor een stoplicht. hij draait netjes stationair maar achter mij zag ik een beetje rook/stoom uit mn uitlaat komen (gewoon standaard met dit weer) maar ineens werd dat best wel veel. het lijkt er dus een beetje op of er veel warmte in de uitlaat zit.

    vanmiddag ga ik mn egr klep open halen en kijken of ik daar wat geks zie (ook al geeft hij daar geen storing op)

    wie o wie kent dit probleem?

    #18271665

    Wat gaf hij met uitlezen aan dan?? misfire o.i.d?

    Bobine even goed nog vervangen??

    #18271666

    ik was er niet bij met uitlezen. mij is verteld dat het in het elektrische systeem zat en dat ze verder niet konden kijken.
    net even mn gasklep bekeken en ben bijna een uur bezig geweest om hem schoon te maken. als ik in mn inlaatspruitstuk kijk ligt er ook een dikke vette zwarte roetlaag in.
    is dit normaal of juist een gevolg van iets?

    ik kan mn egr klep zelf niet vinden? waar zit die?

    edit:
    bobine niet vervangen ivm hoge kosten en ik niet verwacht dat die nog kapot is…..?

    #18271667

    Wat is je motorcode Z22SE of Z22YH? van de SE heb ik nog een goede bobine liggen voor je.

    Maar met uitlezen krijg je gewoon een foutcode en juist met die code kan je verder gaan zoeken.

    #18271668

    Brandstofdruk hoog genoeg?

    #18271669

    is het misschien handig om een opcom module aan te schaffen? dan kan ik zelf uitlezen toch?
    motorcode is Z.2.2YH

    #18271670

    is altijd handig

    #18271671

    daarmee kan ik de brandstofdruk zien neem ik aan?

    #18271672

    ja als het goed is wel.

    bij me pa ze vectra zit nu de 3rde hogedrukpomp erop

    #18271673

    gaf de auto zelf toen niets aan?

    #18271674

    Weet ik niet meer , kan zijn dat het storingslampje ging branden

    #18271677

    Heel Veel voorkomend probleem, de Hogedruk Brandstofpomp bij deze Z22YH, daardoor krijg je een te kort aan vermogen, veelal zonder als met foutcode / melding

    #18271678

    gister de geschiedenis opgevraagd van mijn auto:

    “Beste heer van der Lely,

    In antwoord op uw vraag over eventuele openstaande service acties van Opel voor uw Opel Vectra het volgende,
    Er zijn geen openstaande serviceacties.”

    Wat is uitgevoerd in het verleden en voor zover bekend bij Opel

    -10-P-011, Brandstofdrukregelaar vervangen 22-07-2013
    -05-C-023, Plaatsen/vervangen van uitlaatklem aan middendemper
    -06-P-017, water indringing in ventilatie slang automaat

    Verder is er geen onderhoud bekend van uw Opel Vectra.

    ter info: ik heb de auto begin september gekocht, dus 2 maanden voor verkoop is dit gedaan.
    ik ga hem vanavond uitlezen. kan ik zonder een foutcode te signaleren toch achterhalen of het weer de drukregelaar is of de hogedrukpomp?

    #18271679

    kun je ook verklaren waarom mn auto wat olie verbruikt? liter per half jaar/jaar

    #18271680

    wat rijd je per halfjaar / jaar.

    Als je 15.000km weg rijd is het niet raar dat je een Litertje moet bijvullen..

    Willem

    #18271681

    per jaar zit ik wel op de 15K Woon werk verkeer is al 75km per dag

    #18271682

    uit laten lezen en kijken hoeveel druk de motor wil en ook daadwerkelijk krijgt

    #18271683

    Fack -_-” had vandaag mn OPCOM verwacht
    tot morgen dan maar wachten.
    gelijk de versnellingsbak uit lezen als dat kan, heb het idee dat mn 3 een beetje raar doet:(

    #18271684

    Kan het zijn dat ik een watergekoelde EGR heb?
    net even de klep bekeken en schoon gemaakt. heel vuil was die niet dus dat is uitgesloten. wel liep mn radiateur reservoir nagenoeg leeg. heb er een halve liter bij moeten gooien.
    vervolgens een tijdje stationair laten draaien en even op 4000rpm en toen kwam er nogal veel rook uit de uitlaat. kan dit komen doordat er water in het uitlaatkanaal is gestroomd of zou mn pakking niet goed meer zijn? heb de oude weer gepakt namelijk (A)

    Zo haal ik hem er af

    niet extreem vuil, ik heb erger gezien

    beetje schoon gemaakt

    dit is de rook die uit de wagen komt, even aankijken hoe lang dit blijft of is dit nu al raar? hij heeft 10min gedraaid en stuk gereden en het is nog steeds

    #18271664

    Zojuist uitgelezen.
    veel info maar welke conclusie moet ik trekken?

    Total number of fault codes: 5

    P0301 – Cylinder 1 Misfire Detected
    (01) – Not present

    P1405 – Exhaust Gas Recirculation Circuit Low Voltage
    (06) – Not present

    P0403 – Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
    (08) – Not present

    P0100 – Mass Or Volume Air Flow Circuit Low Input
    (06) – Not present

    P1700 – Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Module
    (00) – Not present

    wat is de goede volgorde van aanpakken?

    #18271675

    Ik zou eens alles wissen en kijken wat er terug komt.

    Is de klacht constant aanwezig of zijn er momenten dat ie goed rijd

    #18271676

    morgen ff op en neer naar mn werk en dan nog eens kijken.

    wel zei de garage die hem 3 weken terug hebben uit gelezen dat ze alles gewist hebben.

    ook las ik iets over de torque nogwat in mn versnellingsbak. in zn 3e versnelling versnelling lijkt de koppeling ook een beetje te slippen. Koppelomvormer?
    heb een aanvraag voor het flushen van mn bak liggen. krijg binnenkort de offerte.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.