GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update<

Forumindex Forums Modellen Manta GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update<

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #17530203

    gelukkig was het broertje van de baas daar aan het stoeien met een slijptol,
    de baas durft dat volgens mij niet meer :P

    maaruh iemand suggesties verder voor dat blok aan het staartstuk?

    kan en moet ik die overzetten, en hoe??

    #17530204

    Zit met 2 moertjes vast. Als je die los draait komt het ding er zo af. Kwestie van op de nieuwe schroeven.

    Weet alleen niet of zo’n ding ook ‘gebalanceerd’ moet worden.

    #17530205

    ja dat had ik ook gezien mclambo :D.
    en dat balanceren.. dat is t m nou net…..

    heb ze veel vaker gezien, maar niet allemaal net zo recht er onder geloof ik…

    dus.. opties mensen.. opties :D

    #17530206

    Ik ben benieuwd! :cool:

    #17530207

    ja ik dus ook haha

    #17530208

    :cry:cry:cry:cry:cry:cry

    ik sta te koop.

    :cry:cry:cry:cry:cry:cry

    zo… dit geeft vast wel reacties :P
    dus mocht je dit lezen.. wie weet er meer over dat gewichtding aan mijn staartstuk..????

    oja, de baas is weer even in tolbert geweest.
    3 rondjes gelopen op die magistrale onderdelen beurs.
    en een supergave retestrak gaskabelte gescoord.
    dan kan dat gekneusde ding van mij mooi in de bak.
    eddepet.. bedankt jong.

    verder kwam mijn baasje rob nog tegen, hij van de opel4ever.
    en poosje later had mijn baasje ook eindelijk zijn druklagertje. :thumbup:thumbup:thumbup

    momenteel hangt de bak eindelijk op zijn plek.
    pas bout voor het 2.0 vliegwiel gemaakt,
    drukgroep en nieuw lagertje gemonteerd.
    enkel de baksteun nog fabriceren. en dan is ook dat klusje
    weer geklaard. en gaan we verder met weer een nieuw setje velgen.

    de baas kan slecht kiesen tussen, ats-classic / ats-classic of, je raad het al.. ats-classic :jerry

    :kewlpics was het vanavond te laat voor,
    grietje grolsch riep de baas. dus de lampen moesten uit.
    maar ik beloof je , mooie plaatjes zullen weer komen.

    het lag een poosje stil… ik sta te koop, en toch gaat de baas verder met mij :P

    *ach dat te koop staan… ECH NIE !*

    gr
    GT/E-tje king:

    #17530209

    gelukkig maar!

    stonden een heel mooi setje 15″ ATS classics te koop op MP. had ik graag gewild, maar helaas al weg :(

    Ben benieuwd of er nu een reactie komt op dat balast blok. Ben al aardig aan het opschieten met de as en moet hem er binnekort ook weer onderhangen… :hmmz

    #17530210

    ik heb nog wel 4 ats velgen liggen 13 inch. 5 half j

    en dat blok op de as ben ik ook wel benieuwd naar.
    zag dat mijn b manta er ook 1 heeft.

    #17530211

    weet nog wel setje ats 8 j nette velgen met nieuwe banden
    205 geloof ik er op

    voor 475 Euro

    #17530212

    voor de mensen zoals jij heb ik respect voor een mooie b manta weer restoreren!
    ik heb zelf ook een b uit 1978!

    ziet er goed eruit!!

    gr tjipke

    #17530213

    lekker orgineel houden!!:cool:

    #17530214

    hij blijft zo goed als orgineel met een paar aanpassingen.

    heb hier 3 sets ats-en dus liggen.

    allemaal 13 inch

    6j

    en 2x 7 j.

    de 2e set 7j is inmiddels ook al verkocht :D

    de 6j blijfen als stallingsvelgen met de banden.
    het andere setje 7j wordt gereed gemaakt voor montage.

    Hans.

    oja dat verrekte balast blok…
    niemand????

    #17530215

    batterijtjes al weer vol ?

    we zijn benieuwd naar de hedendaagse [zichtbare] vorderingen :thumbup

    :kewlpics

    succes alvast ;)

    #17530216

    voor zover ik dat bij mijn eigen as kan zien hangt dat blok er gewoon precies recht onder.

    en zo te zien aan een post van 2000 in onderstaand topic kun je het er gewoon zo opbouten zonder problemen:)

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=76081&page=11#pid1778611
    (bijna onderaan)

    #17530217

    Even over dat “balast blok”; zoals eerder geschreven is dat ding er inderdaad op een gegeven moment onder komen te hangen en voor zover ik weet alleen bij de dikkere motoren/assen, bij de N-motoren heb ik hem niet gezien, bij de 1.8S zat het blok er ook onder.

    Waarom exact, is koffiedik kijken, vermoedens was ooit een bepaalde trilling die bij een bepaald toerental aanwezig waren, wel is het zo dat de rubber ophanging in de dwarsbalk anders was dan voorheen, misschien heeft dat er mee te maken.
    Let wel, op de stalen staartstukken zat hij weer niet, maar daarbij was de ophanging in de dwarsbalk ook weer geheel anders.

    Ik weet het ook niet precies en het boeit ook niet, ding had dus een functie volgens de fabrikant en daarom kun je hem er beter weer onder hangen, de plek is vaak wel terug te vinden door de beschadiging op het aluminium die achtergelaten is door de beugel.

    #17530218

    Ik heb er ook eentje onder mijn 1.9 N zitten. Aluminium staartstuk, en zit in de dwarsbalk met het welbekende Y-rubber (op zijn kop dan)

    Het blok zit recht naar beneden gemontered, zo’n 10 cm vanaf de dwarsbalk:

    #17530219

    :thumbup:thumbup

    bedankt heren


    @henk
    , kan het wezen dat de afwezigheid te maken heeft met het feit dat de huidige as achter
    een automaat gehangen heeft?

    de reactie van user 2000 vind ik ook intressant.

    origineel gepost door 2000
    Om even op het trillen terug te komen: Ik heb van de week het extra gewicht aan het staartstuk gebout, en mijn trillen is geheel weg. Is echt een wereld van verschil :thumbup

    denk dat ik dit goed onthouden ga, en dan eerst het blok afwezig laat, om dan later eens weer te zien.

    (sporen waar het blok eventueel gezeten heeft zijn helaas niet aanwezig hier, anders was het wel wat duidelijker geweest)

    maar super heren, voor uw reacties. hoef ik me daar geen kopzorgen meer over te maken :D

    Hans.

    #17530220

    Ik zag bij krause rennsport ook eventueel een versterkte rubber bus voor in de dwarsbalk om trillen en slaan van de as te reduceren. Kost 4 tientjes geloof ik.

    #17530221

    origineel gepost door MonzaRon
    batterijtjes al weer vol ?

    we zijn benieuwd naar de hedendaagse [zichtbare] vorderingen :thumbup

    :kewlpics

    succes alvast ;)

    ja ja, hij is geladen :D

    hou je vast ron :P

    ATS set 1 R13 6j ET?

    ATS set 2 R13 7j ET20

    inmiddels verkocht aan eigenaar van oranje b1

    ATS set 3 R13 7j ET?

    t nieuwe torretje op zijn plaats.
    het kleppendeksel is maar tijdelijk hoor.
    een keurig zwart exemplaar komt er later pas op.

    de onderzijde, met een verplaatste baksteun.

    verdere vorderingen zijn er eingelijk nog niet.
    maar het gaat de goede kant weer op,
    tis buiten toch weer vroeg donker :D
    kan t baasje hier mooi verder prutsen :D

    gr
    GT/E-tje king:

    #17530222

    nou :o

    met dat gepruts van je ziet het er weer helder en verfrissend uit :D:thumbup

    mooi wark, mien jong :jerry

    #17530223

    ga je de motorruimte ook opnieuw spuiten? ziet er nog netjes uit, beetje poetsen en niks aan doen.

    is de bodem ook nog kaal geweest? of heb je de tektyl laten zitten.

    ziet er verder netties uut keel:thumbup

    #17530224

    Heb je die baksteun gewoon omgeboord naar zijn nieuwe plek? kan dit zonder problemen?

    #17530225

    Die originele 6j ATS’jes zijn waarschijnlijk ET30. Heb twee setjes origineel GM en dat is ET30.

    #17530226

    origineel gepost door Christian-tsx
    ga je de motorruimte ook opnieuw spuiten? ziet er nog netjes uit, beetje poetsen en niks aan doen.

    is de bodem ook nog kaal geweest? of heb je de tektyl laten zitten.

    ziet er verder netties uut keel:thumbup

    idd de motorruimte is nog in nette staat, maar mijn baasje wil deze toch opnieuw laten spuiten.

    de bodemplaat is niet geheel kaal geweest.
    ik ben in die staat bevonden dat mijn baasje dat niet
    nodig achte. enkel op de plekken waar het duidelijk was
    waar het mis was, zijn reparaties vericht.
    (3 of 4 kleine plekjes.)

    de bodem krijgt als ik gespoten ben nog wel een behandelings beurt.

    origineel gepost door McLambo
    Heb je die baksteun gewoon omgeboord naar zijn nieuwe plek? kan dit zonder problemen?

    de 5 bak is langer als de 4 bak, dus de steun moest iets naar achteren, achter de orginele gaten, dus meer richting de achteras zaten nog 2 gaten rond 8mm, waarvoor? geen idee, maar die aan de bestuurderszijde is opgeboord, en aan de bijrijderzijde is een stukje verlengd, deze verlenging is gefabriceerd dmv een stalen strip vast te bouten in de orginele boutgaten.

    origineel gepost door Stender
    Die originele 6j ATS’jes zijn waarschijnlijk ET30. Heb twee setjes origineel GM en dat is ET30.

    :thumbup bedankt voor de info stender, zal de baas eens laten kijken of het hier ook zo is.

    GT/E-tje king:

    #17530228

    ja hier ben ik weer eens.

    t baasje is warempel de afgelopen dagen toch nog een paar keer voor mij aan het werk geweest.

    een hele reut onderdelen voor onder de kap staan inmiddels mooi in de verf,
    maar voordat ze eens in de verf staan.. dan ben je wel poosje bezig, vraag mijn baasje maar :D


    dit dekseltje zal de blauwe later gaan vervangen :D


    dit zal dadelijk wel weer “strak”remmen :D

    verder bezig geweest met diverse sets velgen.
    en weer een projectje tussendoor gehaald.

    gaan nu ff wat verwarming aanbrengen hiero :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 864)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.