Gsi vermogensverlies….

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Gsi vermogensverlies….

12 berichten aan het bekijken - 76 tot 87 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #18153766

    vandaag 4gastest laten doen, zie resultaat: :thumbdown

    volgens de dealer lagen de waardes zeer buiten bereik. :hmmz

    #18153767

    Aan de HC waarde te zien gebruikt die aardig wat olie, of de motor loopt erg rijk
    Dat laatste doet die ook gezien de lambda waarde, alleen raar dat t CO wel goed is

    Temp sensor stuk? Of is die al vervangen?

    #18153768

    Hij is echt Veeeeeeel te rijk!

    #18153769

    Heb je de brandstofdruk ook al eens gecontroleerd?

    #18153770

    Blijft er geen injecoter of meerdere openstaan….

    #18153771

    de meetwaardes is met een kapotte katalysator gemeten,

    ik heb nu ook 3 storings:
    P0130 – O2 Sensor 1 Incorrect Signal
    (08) – Not present

    P0170 – Lean Exhaust
    (02) – Not present

    P0420 – Catalyst Efficiency Above Threshold
    (00) – Not present

    Dus dat zou misschien kunnen verklaren dat de waardes zo de pan uit reizen.
    ik heb kunnen regelen dat de katalysator onder garantie word gemaakt.
    zodra ik hem terug heb laat ik de auto nogmaals goed controleren.

    #18153772

    Ben benieuwd, maar zonder kat moeten de waardes gewoon normaal zijn. Die waardes zijn de reden dat de kat stuk gaat… omdat er brandstof gaat verbranden in de uitlaat door het te rijke mengsel.

    #18153773

    Van de week heb ik de gereviseerde katalysator er onder gezet, er zit nu een metalen geraamte in. (kan meer hitte verdragen etc.)
    Helaas loopt de motor nog niet super.
    klachten zijn: de motor schudt tijdens stil staan voor stoplicht, en onder het rijden.
    overigens staat na 1 dag p1405 egr feedback sensor ook weer in de fault codes, terwijl er recent een nieuwe op zit.
    als de motor warm is start hij soms heel moeizaam.. net of de accu het niet aan kan…

    Is het dan misschien toch mijn ecu?! :cry :cry ik weet het niet meer, ik word er helemaal gek van :(
    wie kan mij nog wat tips geven..?

    #18153774

    Gaat de motor wel makkelijk rond? Of duurt het heel lang voordat ie eindelijk aanslaat? Extra massa al gelegd? Direct van accu naar motor?

    #18153775

    Kat vv eronder.
    GaskleP schoonmaken en carterventilatie checken

    #18153776

    @CarloAstra wrote:

    Gaat de motor wel makkelijk rond? Of duurt het heel lang voordat ie eindelijk aanslaat? Extra massa al gelegd? Direct van accu naar motor?

    soms start hij wel goed en snel, en nee nog geen extra massa’s gelegt.

    kat vervanger is geen optie voor mij omdat ik het spruitstuk kat systeem heb.

    heb er vanavond ook weer een storing bijgekregen: Lean exhaust p0170…. :wtf

    #18153777

    Hallo mensen,

    Even weer een update,
    Ik heb inmiddels de katalysator leeg gehaald omdat deze weer stuk was en ik geen zin had om nogmaals een nieuwe te kopen.
    de auto is meerdere malen naar de garage heen geweest vanwege weerkomende storingen : P0170 (lean exhaust), P1405 (EGR Valve Feedback Voltage Low), P0420 Catalyst Efficiency Above Threshold.
    op advies heb ik de MAF sensor, krukassensor en de (EGR nogmaals) vervangen voor een orginele.
    Daarna is de ecu geherprogrammeerd/geupdated. en het bleek een week goed te gaan totdat ik tijdens het starten vandaag weer het (svs) lampje zag branden.. :puke

    Resultaat uitlezen:
    P0170 – Lean Exhaust
    (02) – Not present
    P0130 – O2 Sensor 1 Open Circuit
    (04) – Not present
    P0420 – Catalyst Efficiency Above Threshold
    (00) – Not present
    P1525 – Limp Home Position Error
    (00) – Not present
    P1550 – Electronic Throttle Control Engine Stop
    (08) – Not present

    ik word hier ziek van :puke, mijn ideén en geld zijn op :cry
    wie o wie heeft nog een idee?

    Groetjes Henk

12 berichten aan het bekijken - 76 tot 87 (van in totaal 87)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.