Gsi vermogensverlies….

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Gsi vermogensverlies….

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #18153741

    Vanavond nog even weer uitgelezen, stonden nu 4 codes in:
    P1405 – Feedbacksensor Exhaust Gas Recirculation
    (08) – Present
    P1329 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4
    (00) – Not present
    P1328 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 3
    (00) – Not present
    P1327 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 2
    (00) – Not present

    Auto kan nog maar 5000 toeren maken :hmmz , Daarna hoop lawaai en inhouden.
    Pingelt ook veel..
    Iemand nog ideen?, anders morgen even naar de garage.

    #18153742

    > EGR Feedback sensor, betekend waarden buiten bereik of verkeerd signaal.
    – EGR klep vast.

    > Klop waarden buiten bereik kan komen door verkeerd mengsel.

    Willem

    #18153743

    hallo,

    vanavond bougies bekeken en voor zekerheid vervangen,
    meteen compressie test gedaan.. de resultaten:
    cyl 1 15.5 bar
    cyl 2 16 bar
    cyl 3 15.5 bar
    cyl 4 16 bar

    is de compressie voor dit blok (z18xe) goed?,
    probleem is er trouwens nog steeds.
    feedbacksensor storing is (nog) niet weergekomen sinds ik de EGR afdop pakking er weer tussenweg heb gehaald…

    mvg

    #18153744

    nette waarden inderdaad…

    Willem

    #18153745

    @wim-v6 wrote:

    nette waarden inderdaad…

    Willem

    Oke, gelukkig.

    in het boekje staat 10.5, wat bedoelen ze daarmee?, dat het minimaal 10,5 moet zijn? snap er niks van :P

    #18153746

    Nog wel.. maar als je zo (pingelend) door blijft rijden gaat ie absoluut kapot vroeg of laat.

    Ik dacht te zien dat je een OPCOM had. Misschien een idee om eens een logging van de motorsensoren te doen terwijl je rijdt. Ik heb laatst (ook Corsa Z18XE) een logging gemaakt bij 80 km/uur (teller) op de cruisecontrol en bij 100 km/uur.

    Als jij dat nu ook eens doet en het Excel bestand deelt, dan kan ik die eens voor je vergelijken of er een afwijkende waarde tussen zit van 1 van de sensoren, als je daar interesse in hebt.
    Kijk ook even welke foutcodes je nu nog over hebt.

    Gr,
    The Duke

    #18153747

    Doel je dan op zoiets??? (Detonatieschade (Detoneren word vaak pingelen genoemd.)

    Deze heeft zonder te weten met een ernstig beschadigde kabelboom, en een door een autohandelaar verwijderd motorcontrole lampje doorgereden.
    Hierdoor werd de motorklop niet juist gemeten en gecorrigeerd..

    Willem

    #18153748

    Das een mooi gaatje willem.
    Wordt je niet vrolijk van

    #18153749

    @ corsaboy: Nope, Auto is rijdend bij ons aangekomen hier haha…
    We haalde de voorste inlaathelft los, lag gelijk een halve liter olie op de grond…

    @ Gsi-Corsa: 10,5 is de Compressie verhouding, technische boeken spreken weer van Compressie einddruk, dat is de te meten Compressiedruk tijdens een Compressie test.
    De Z18XE mafg tussen de 14 en 16bar druk hebben wil de motor in goede staat zijn, het max verschil onderling zou max 0,5bar mogen bedragen, dat is ook keurig!!

    Willem

    #18153750

    @the-duke wrote:

    Nog wel.. maar als je zo (pingelend) door blijft rijden gaat ie absoluut kapot vroeg of laat.

    Ik dacht te zien dat je een OPCOM had. Misschien een idee om eens een logging van de motorsensoren te doen terwijl je rijdt. Ik heb laatst (ook Corsa Z18XE) een logging gemaakt bij 80 km/uur (teller) op de cruisecontrol en bij 100 km/uur.

    Als jij dat nu ook eens doet en het Excel bestand deelt, dan kan ik die eens voor je vergelijken of er een afwijkende waarde tussen zit van 1 van de sensoren, als je daar interesse in hebt.
    Kijk ook even welke foutcodes je nu nog over hebt.

    Gr,
    The Duke

    Dat is inderdaad een goed idee!!, alleen ik denk dat ik HET probleem heb gevonden, alleen wil graag van iemand een bevestiging of dit het probleem kan zijn.

    Afgelopen 2/3 weken hoorde ik alleen als de motor warm werd een fluitend geluid bij optrekken,( beetje turbo achtig). even onder de auto gekeken en tot mijn conclusie gekomen dat mijn flexibel pijp kapot was.
    vandaag heb ik dus uiteindelijk (i.v.m de vakanties etc.) de uitlaat laten maken. en het fluitend geluid is er nog!, dus er blijft eigg maar 1 ding over en dat is de katalysator lijkt mij.
    nu heb ik vanavond de 1e lambdasonde eruit gedraaid, en met een lampje in de kat gekeken :hmmz en toen een foto gemaakt. :hmmz
    zie foto:


    volgensmij is mijn katalysator dus kapot :thumbdown

    kan dit het probleem al die tijd zijn geweest?,

    mvg henk

    #18153751

    Die is dood ja…..

    Verklaard fluitend geluid ook.

    meestal ook beperkte doorstroom..

    Willem

    #18153752

    @wim-v6 wrote:

    Die is dood ja…..

    Verklaard fluitend geluid ook.

    meestal ook beperkte doorstroom..

    Willem

    zou dit ook het beroerd lopen(pingelen etc.) kunnen veroorzaken?,
    mvg

    #18153753

    jazeker, Word Motor (verbranding) word Veel te warm, omdat deze smoort door het niet naar buiten krijgen van de uitlaatgassen..

    Willem

    #18153754

    Oke, dan ga ik mijn katalysator z.s.m vervangen,

    is het verstandig om lambdasonde ook meteen mee te vervangen?,

    mvg

    #18153755

    als ie goed werkt, zou ik niet weten waarom..

    #18153756

    bekabeling bij begin van lambdasonde is best slecht,
    maar probeer het eerst wel even met de oude nog :),

    bedankt!

    #18153757

    Geachte mensen!, zoals het er nu uit ziet is het probleem weg!,

    Gisteravond heb ik de katalysator uitgewisseld met een nieuwe (immitatie), de nieuwe paste niet meteen, omdat 1 buis aan de linker kant 2 mm breder was dan de originele katalysator, waardoor me airco pomp dus in de weg zat, :fy1 . maar ja uiteindelijk er toch op gekregen. :angel
    En de corsa heeft weer power,. zoveel power dat ik er versteld van stond, het probleem heeft zich dus al vanaf het begin voorgedaan dat ik hem kocht, en is langzaam groter geworden.

    ik wil jullie bedanken voor de goede tips!, en als er weer problemen zijn horen jullie het wel. :p

    m.v.g henk :thumbup

    #18153758

    Mooi dat het opgelost is :thumbup

    Gr,
    The Duke

    #18153759

    Hallo ben ik weer,

    ik heb waarschijnlijk weer een probleempje. momenteel irriteer ik mij een beetje aan hoe de auto rijdt, de auto bokt/hikt in bepaalde versnellingen op continu toerentallen.
    op cruise control bokt de auto ook.
    het is niet extreem, maar wel irritant…
    waar zou dit aan kunnen liggen?, moet ik toch weer een poging doen om mijn egr af te doppen?
    iemand tips?
    mvg

    #18153760

    kan de EGR zijn, kan de LMM zijn, kan de Bobine zijn..

    Willem

    #18153761

    Ik had gewoon die kapotte kat leeg gemaakt en geen nieuwe meer geplaatst.

    EGR schoonmaken en daarna afdoppen is altijd goed.

    Wanneer zijn de bougies voor het laatst vervangen?
    En zijn de bougiekabels nog wel goed?

    #18153762

    Bougiekabels heeft deze niet Servaas, wel een gevoelige bobine brug. (Z18XE is moderne meuk :jerry )

    Willem

    #18153763

    mensen, het is weer zover!!! :swear :swear :swear
    na wat glaswol rookpluimpjes en gerammel maar eens de lambdasonde eruitgetrokken!

    katalysator ligt er weer in 10 stukjes in :wtf :cry :cry :cry
    wat kan ik dit nou inhemelsnaam veroorzaken?, toevallig slechte nieuwe(imitatie) kat? :swear
    of het motorblok in de war :cry :fy1

    #18153764

    Denk toch iets mis gaat in de ECU..

    #18153765

    @CarloAstra wrote:

    Denk toch iets mis gaat in de ECU..

    kan maar denk ik niet, want dan had er wss wel meer aan de hand moeten zijn,

    zou het aan die 7% afwijking kunnen liggen van maf sensor?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 87)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.