Gsi vermogensverlies….

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Gsi vermogensverlies….

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #18153716

    Nee moet juist toenemen naar mate je meer gas geeft en afnemen met gas los.

    Want des te meer gas des te meer lucht naar de motor gaat.

    #18153717

    Ik ben vrijdag even langs de dealer geweest, en ze hebben toen de lmm getest,
    hij wijkt max. 7% af, dus het is geen nieuwe meer, maar ook niet echt stuk.
    dus dat is het probleem wss niet…,

    over 2 week heb ik een afspraak staan en dan gaan ze allerlei dingen bekijken, en dan hoop ik dat ze het probleem goed en (goedkoop) kunnen oplossen,
    ik hou jullie op de hoogte.

    mvg

    #18153718

    Ben benieuwd laat het even weten.

    #18153719

    Nog even snel tussendoor,

    het is mij vanmiddag opgevallen dat de auto ook pingelt, met optrekken vooral.
    ik heb er een filmpje van gemaakt, rond de 0.02sec. hoor je 1 keer pingelen en op 0.04sec van het filmpje..
    [youtube:3nsgaja3]http://www.youtube.com/watch?v=I05_Rjw3US0[/youtube:3nsgaja3]

    kan dit nog ergens op duiden?

    M.v.g

    #18153720

    hallo mensen,

    de opel is vandaag naar de opel garage geweest, en ze hebben het probleem (nog) Niet kunnen vinden.
    het volgende hebben ze controleerd.
    – MAF sensor getest (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven)
    – riemtiming gecontroleerd. was goed
    – Bovenste lambda sone eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit.
    – Benzine druk gemeten. was ook goed!,

    dus de opties houden een beetje op, en ik weet het ook niet meer :hmmz
    heeft willem misschien nog tips?,

    #18153721

    Niemand tips?,

    een auto kan toch niet zomaar 40km/h zachter gaan rijden?,
    hij red 170 na lange tijd, terwijl fabriek 210 is..? :cry

    #18153722

    Kun je doortrekken tot in het rode gebied van je toerenteller?

    #18153723

    Remklauw die vast zit?
    Trek je LMM eens los en probeer het dan?
    Ik denk dat alles weer moet werken als je je lmm hebt vervangen.

    #18153724

    @Dr.Ed wrote:

    Kun je doortrekken tot in het rode gebied van je toerenteller?

    1e 2e en 3e versnelling wil ie tot toerenbegrenzer,
    in de 4e haal ik 6000 toeren niet de begrenzer, als ik dan doorschakel naar de 5 ga ik nog wel iets harder, alleen bij 170 houd het op.

    @Haasje17 wrote:

    Remklauw die vast zit?
    Trek je LMM eens los en probeer het dan?
    Ik denk dat alles weer moet werken als je je lmm hebt vervangen.

    er zit geen remklauw vast, :P alle wielen draaien lekker soepel rond.
    lmm lostrekken heb ik al geprobeerd maar niet op snelweg, maar helpt niet.. zelfde probleem.

    #18153725

    Uhhhh, krijgt ergens weerstand van dus. Niet van de remmen en assen, koppeling is niet versleten, mechanisch blijft over de versnellingsbak. Zit daar wel (de goeie) olie in?

    #18153726

    @Dr.Ed wrote:

    Uhhhh, krijgt ergens weerstand van dus. Niet van de remmen en assen, koppeling is niet versleten, mechanisch blijft over de versnellingsbak. Zit daar wel (de goeie) olie in?

    kan iemand verklaren of dit echt zou kunnen?,

    en ik heb ook wat nieuws, vandaag tijdens het rijden ging het motorlampje branden.
    uitgelezen met de opcom en resultaat is: P1405 – Feedbacksensor Exhaust Gas Recirculation.
    ik heb mijn EGR afgedopt.

    waar kan dit de oorzaak van zijn?

    mvg

    #18153727

    Heb ik een tijd later na het afdoppen ook gekregen.
    Op den duur is toch gewoon je EGR-klep versleten, omdat ie wel open en dicht blijft gaan ook al dop je hem af. Zit dan vast / komt in ieder geval niet meer in de positie die hij moet komen.

    Je kan hem natuurlijk vernieuwen, maar omdat ik er voor eens en altijd vanaf wilde zijn, heb ik hem eruit laten programmeren bij DBilas. (zie oude posts van me, kan je de info vinden)

    Gr,
    The Duke

    #18153728

    Hallo,

    Even een kleine update, ik ben net weer terug van vakantie. en de auto heeft zich op de heen weg goed gedragen, maar op de terugweg was DRAMA.
    ik had gigantisch veel vermogens verlies, kon niet normaal optrekken. de auto ging zelfs zachter met vol gas geven.
    op de terugweg brandde er ook nog een lampje, 4 keer 2 min lang heel raar lampje, ging ook weer uit, het is zo’n auto met een steeksleutel erdoor.
    Eenmaal thuis aangekomen meteen uitgelezen met opcom, en kwam de volgende fault codes tegen:

    P1405 – Feedbacksensor Exhaust Gas Recirculation
    (08) – Present

    P1329 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4
    (00) – Not present

    P1328 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 3
    (00) – Not present

    ik heb recent een nieuwe egr, (oude was kapot) en heb de nieuwe ook afgedopt, dus ik weet niet of die p1405 daardoor komt?,
    maar over die andere 2 maak ik mij meer zorgen..

    wie kan mij helpenn?!! :cry

    mvg

    #18153729

    Vervangen, enige manier meestal.

    Willem

    #18153730

    @wim-v6 wrote:

    Vervangen, enige manier meestal.

    Willem

    wat zou ik moeten vervangen dan?, :hmmz

    #18153731

    Als je wil weten of de LMM slecht is de LMM, voor een Originele..

    Vermogens verlies kan vanalles zijn, van slechte nokkenassensor tot LMM, of 1e lambda sonde..
    Temperatuursensor etc etc…

    Willem

    #18153732

    Maar wat kan deze storingen veroorzaken?
    P1329 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4(00) – Not present
    P1328 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 3(00) – Not present

    En wat houd dit precies in?

    #18153733

    Klopsignaal, dan word vermogen gereduceerd.

    Er is iets wat de zuigers laat kantelen, of wat een zodanige trilling veroorzaakt dat de klopsensor aangesproken word, en deze overgaat in veilige modus.

    Willem

    #18153734

    Oke,
    Nu is mij opgevallen dat mijn uitlaat fluit, en dus lek is bijhet flexibel stuk,
    Zou dit het probleem kunnen zijn?
    Mvg

    #18153735

    is na de lambda’s, dus zou de motorloop niet op deze manier mogen beinvloeden

    #18153736

    Wat een drama..

    Dus als ik het goed begrijp heb je ondertussen het volgende gedaan (want ik raak het overzicht een beetje kwijt):
    – andere LMM geprobeerd van een ander goed lopend blok
    – andere bobine geprobeerd van een ander goed lopend blok
    – nieuwe bougies
    – riemtiming gecontroleerd en gezien dat goed was
    – MAF sensor getest en je zei (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven)
    – Bovenste lambda sonde eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit.
    – Benzine druk gecontroleerd
    – Nieuwe EGR en deze afgedopt

    Kijk, als je vol gas geeft en dan niet wil lopen, is het niet je lambda sensor, dus die kunnen we uitsluiten.

    Ik snap er niks van als je net een nieuwe EGR hebt gemonteerd, deze direct alweer een foutmelding geeft, dat is sowieso te raar. Zou ik even mee terug gaan, want moet op zo een korte termijn nog garantie zijn. (ik neem aan dat je de pakking juist hebt gemonteerd, zodat de plunjer nog kan bewegen ?!)

    Ik neem ook aan dat je de benzinedruk ook rijdend hebt gecontroleerd (want stationair draaiend of alleen contact aan, zal hij de druk wel halen, maar houdt hij dit ook vast als er wat meer benzine geleverd moet worden, zodat je kan zien of de pomp of het brandstoffilter misschien het probleem is).

    Stel… Dat beide bovenstaande zaken het niet zijn én hij nu maximaal moet corrigeren op cilinders 3 en 4 qua pingelen, dan zou je denken dat die 2 cilinders niet voldoende benzine krijgen, dus wellicht deels verstopte injectoren hebben (niet-merk benzine getankt?!) Dan zou je het eens kunnen proberen met Forté Fuel systemcleaner toevoegen, maardan zou je toch ook echt een verschil moeten zien tussen de bougiekleur van deze en andere cilinders.

    Gr,
    The Duke

    #18153737

    @wim-v6 wrote:

    is na de lambda’s, dus zou de motorloop niet op deze manier mogen beinvloeden

    mijn eerste lambda zit in de katalysator bovenin,
    mijn 2e zit na het flexibel stuk.. dus kan het wezen dat hij niks meer meet, door mijn lekke flexibel stuk en daarom zo raar doet?

    m.v.g

    #18153738

    Die laatste Controleerd alleen werking van de katalysator, doet verder niks met de afstelling van de motor..

    Willem

    #18153739

    @the-duke wrote:

    Wat een drama..

    Dus als ik het goed begrijp heb je ondertussen het volgende gedaan (want ik raak het overzicht een beetje kwijt):
    – andere LMM geprobeerd van een ander goed lopend blok
    – andere bobine geprobeerd van een ander goed lopend blok
    – nieuwe bougies
    – riemtiming gecontroleerd en gezien dat goed was
    – MAF sensor getest en je zei (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven)
    – Bovenste lambda sonde eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit.
    – Benzine druk gecontroleerd
    – Nieuwe EGR en deze afgedopt

    Kijk, als je vol gas geeft en dan niet wil lopen, is het niet je lambda sensor, dus die kunnen we uitsluiten.

    Ik snap er niks van als je net een nieuwe EGR hebt gemonteerd, deze direct alweer een foutmelding geeft, dat is sowieso te raar. Zou ik even mee terug gaan, want moet op zo een korte termijn nog garantie zijn. (ik neem aan dat je de pakking juist hebt gemonteerd, zodat de plunjer nog kan bewegen ?!)

    Ik neem ook aan dat je de benzinedruk ook rijdend hebt gecontroleerd (want stationair draaiend of alleen contact aan, zal hij de druk wel halen, maar houdt hij dit ook vast als er wat meer benzine geleverd moet worden, zodat je kan zien of de pomp of het brandstoffilter misschien het probleem is).

    Stel… Dat beide bovenstaande zaken het niet zijn én hij nu maximaal moet corrigeren op cilinders 3 en 4 qua pingelen, dan zou je denken dat die 2 cilinders niet voldoende benzine krijgen, dus wellicht deels verstopte injectoren hebben (niet-merk benzine getankt?!) Dan zou je het eens kunnen proberen met Forté Fuel systemcleaner toevoegen, maardan zou je toch ook echt een verschil moeten zien tussen de bougiekleur van deze en andere cilinders.

    Gr,
    The Duke

    hallo the duke,
    mijn antwoorden op je vraag:

    – andere LMM geprobeerd van een ander goed lopend blok (ja, alleen wel van een x18xe1 uit 1998 dus misschien had die ook wel veel procent afwijking.)
    – andere bobine geprobeerd van een ander goed lopend blok ( ook getest van een x18xe1 uit 98 dus eigg geen 100% zekerheid)
    – nieuwe bougies ( is door de vorige eigenaar recent vervangen (ngk) )
    – riemtiming gecontroleerd en gezien dat goed was ( inderdaad gecontroleerd en was goed.)
    – MAF sensor getest en je zei (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven) ( klopt)
    – Bovenste lambda sonde eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit. ( ze zagen wel wat scheurtjes maar niets ernstigs)
    – Benzine druk gecontroleerd ( benzine druk is rijdend gecontroleerd en was volgens opel dealer goed.)
    – Nieuwe EGR en deze afgedopt ( ja, alleen ik weet niet zeker of ik de pakking goed heb zitten… past dat maar op 1 manier dan?)

    mvg

    #18153740

    @wim-v6 wrote:

    Die laatste Controleerd alleen werking van de katalysator, doet verder niks met de afstelling van de motor..

    Willem

    ow, :(, opel garage zei nog wel tegen mij dat de kabels van de 1e lambda er slecht uitzagen,

    en kan dit (verergerd) probleem überhaupt iets te maken hebben met het kapotte flexibel stuk? i.v.m drukverlies ofzo?

    :( mvg

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 87)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.