Gsi vermogensverlies….

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Gsi vermogensverlies….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258677

    :cry Hallo, even voorstellen.

    ik ben henk en ik woon in drenthe, ik heb sinds een maand een corsa Gsi 1.8 16v (z18xe).
    ik weet niet wat er aan de hand is, maar de motor loopt niet zoals het hoort,
    ben afgelopen week even naar duitsland geweest en corsa red na veel moeite maximaal 160 km/h.
    soms met optrekken voel je gewoon dat er meer in zit.
    voor de rest loopt de motor goed, geen rateltjes of niks. loopt stationair ook mooi rustig.
    auto loopt niet op gas, en heeft km stand van 120k.

    heeft iemand tips waarnaar ik zou kunnen kijken/testen of vervangen?

    mvg henk.

    #18153692

    Hier al eens gekeken?

    viewtopic.php?f=47&t=176146

    #18153693

    Ik heb vanavond het luchtfilter etc even bekeken, en de bougies!. zitten nieuwe in, maar volgensmij is mijn ontbranding niet goed..
    zie foto:

    LMM kapot?

    #18153694

    zodra ik de stekker van de lmm eraf trek als de motor loopt, geeft de motor geen kik.. :hmmz
    terwijl als een kameraad met x18xe1 de lmm er uit trekt slaat de motor hem af, :hmmz

    is de kans dan groot dat de lmm overleden is?, en wat ik dan het beste om te doen?, die van hem even te testen? :)

    #18153695

    Compleet ander management systeem. Dus dat zou zomar kunnen. In jou geval zou die bij kapotte massameter en zonder stekker beter moeten gaan lopen als die stuk is. Blijft het gelijk is die niet stuk in de meeste gevallen.

    #18153696

    okee, ik zou morgen toch even zijn lmm gaan testen. :),
    zijn er nog andere redenen kunnen wezen dat de bougies zo wit uitslaan?

    #18153697

    Wit valt nog wel mee, met alle milieu-eisen lopen de meeste motoren toch wel een beetje aan de arme kant. Daar zou ik me niet echt druk om maken.

    #18153698

    Vandaag, lmm en bobine omgewisseld uit een goed lopende x18xe1 blok.. maar helaas zonder resultaat.. toen nog even egr tijdelijk afgedopt. Maar helpt ook niks..
    In Stadsverkeer heb ik soms wel vermogen maar op de snelweg is het over.
    Wat kan dit nu zijn?

    #18153699

    Verkeerde boegies? Brandstoffilter verstopt? katalysator verstopt?

    #18153700

    Er zitten een maand nieuwe Bkr5ek ngk bougies in, en een nieuw brandstoffilter.
    Als mijn cat verstopt zit, hoe zou je dat kunnen controleren?..

    #18153701

    Voorpijp loshalen en een eindje karren, doppen in de oren doen! Pakt hij dan goed op, kan het idd in je kat zitten… :thumbup

    #18153702

    @Dr.Ed wrote:

    Voorpijp loshalen en een eindje karren, doppen in de oren doen! Pakt hij dan goed op, kan het idd in je kat zitten… :thumbup

    Dat gaat m niet worden zit namelijk aan het spruitstuk vast.

    #18153703

    Juistem, wist ik niet…..

    #18153704

    @Opeltje17 wrote:

    @Dr.Ed wrote:

    Voorpijp loshalen en een eindje karren, doppen in de oren doen! Pakt hij dan goed op, kan het idd in je kat zitten… :thumbup

    Dat gaat m niet worden zit namelijk aan het spruitstuk vast.

    Dat klopt helaas, dus de katalysator valt niet even te testen.., alleen compleet te vervangen.
    vandaag is de Gsi naar de garage geweest, en compleet uitgebreid uitgelezen,(Bosch apparatuur) er stonden geen foutcodes in.
    vorige week was ik wel een code tegen gekomen met de opcom: P0420 – Catalyst Efficiency Above Threshold.
    alleen die heb ik toen gewist en is (nog) niet weergekomen..,
    wat betekent die code nou precies?, en zou dat de vermogensverlies kunnen verklaren?..

    mvg

    #18153705

    Die foutmelding heeft wel met je probleem te maken, of kat stuk of storing aan de lambda-sonde(s). Geen oranje lampje aan tijdens het rijden?

    #18153706

    motor lampje brand niet, heeft ie ook nog nooit gedaan tijdens het rijden..,
    hij brand natuurlijk wel als je contact aan zet :wors haha,

    wat nu te doen?,

    #18153707

    Lambda-sondes checken, of door laten meten of in Op-Com controleren op werking. Onder de kat de pijp loshalen en checken of die nog intact is.

    #18153708

    wat voor waardes zouden de lambdasondes aan moeten geven?, tijdens rijden etc?,
    en hoe kun je zien of de catalysator nog goed is?

    #18153709

    Lambdasone waarde moet steeds veranderen weet niet precies hoe zoek eens op google is veel informatie over.

    En je kat alleen even kijken of hij niet leeg is moet een ”filter” in zitten.

    #18153710

    Ik ben vandaag even naar opel garage geweest, en daar zeiden ze dat het wss toch mijn lmm is.., of dat mijn kat is gesmolten, dus ik sleutel morgen even mijn lambdasone eruit, en dan even koekeloeren :hmmz

    #18153711

    LMM kan je ook bekijken met opcom hoeveel lucht bij welk toerental etc.

    #18153712

    Vectra-B2 Z18XE Caravan alhier (250.000km op gas, motor in nieuwstaat) loopt weldegelijk anders bij loshalen LMM, en deze haalt vanzichzelf met lange bak (3000 tpm bij 120km/u) 208km/u op LPG en volle bepakking in 5

    Hij haalde mij in toen ik rond de 205km/u nav met een Opel Vivaro op de Bahn reed

    Willem

    #18153713

    Hallo, even een updatje.

    ik heb vanmiddag de egr afgedopt, en me katalysator van de onderkant bekeken,
    wou eerst de lambdasone eruit draaien maar dat lukte me niet,.

    Kat ziet er na mijn technisch inzicht volgensmij nog wel goed uit.,
    weet niet of dit er aan de bovenkant ook nog zo (goed) uitziet.. maarja,
    dat word dus wss lmm laten controleren..

    #18153714

    Ziet er nog goed uit, heeft niks geholpen de EGR afdoppen??

    Dan zou ik iemand opzoeken met een op-com om even te kijken naar de waardes van de LMM

    #18153715

    neee EGR afdoppen heeft helaas geen zin gehad :(,

    en hoe kun je zien of de lmm nog goed is?, moet ie continu een vaste waarde aan blijven houden?,
    of hoe werkt dat?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.