GSi Racer Projecten Topic: update verkocht!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling GSi Racer Projecten Topic: update verkocht!

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 473)
  • Auteur
    Berichten
  • #17957088

    zal lekker rijden met dat setje , heb ik er ook op alleen gaat de koppeling iets zwaarder , maar pakt er wel er wel lekker mee op. :thumbup

    #17957129

    @sylvester1 wrote:

    Ziet er allemaal netjes uit, hou er wel van als het allemaal netjes gemaakt wordt.
    Stuurtje heb ik ook in de corsa, stuur erg fijn;)

    Succes :thumbup

    Thanks! :thumb

    #17957336

    We hebben weer een updatje:

    Vandaag een lekker begonnen met de metertjes inbouwen.
    de metertjes zelf passen na wat slijpwerk nu mooi in de middenconsole, ziet dr goed uit.
    al zeg ik het zelf :mrgreen:

    olietemperatuur en oliedruksensor zitten er ook in.

    olietemperatuursensor heb ik verwerkt in de oliepijlsensor wat normaal op een XE zit.
    hoef ik dus niet in de carterplug gaan tappen/boren e.d
    vond dat ik daar wat weinig ruimte voor had.

    de oliedruksensor zit in de loze plug van de oliepomp

    nu moet alleen de turbodruksensor nog gemonteerd worden, maar had geen tijd meer vandaag.
    bedrading moet ook nog gelegd worden
    ben benieuwd hoe het gaat functioneren.
    zal maandag fftjes een foto’tje maken van de metertjes

    wordt vervolgd….. :thumbup

    #17957337

    Mooie update zal wel mooi ogen met die metertjes, benieuwd naar de foto’s :thumb

    #17957338

    ik begin maar meteen ff met de foto’s :angel

    zoals jullie zien zitten de metertjes erin en werken ze :D
    alleen 2 probleempjes.
    oliedrukmeter geeft te veel aan en de turbodrukmeter te weinig
    oliedruk blijft rond de 2,5 bar hangen en de turbodruk komt niet hoger dan 0.6 ongeveer
    ligt zeer waarschijnlijk aan de sensoren. Dus dat moet nog ff na gekeken worden.

    dat hebben we dus weer gehad.

    Nu z.s.m alle spullen bij elkaar zoeken en aan de bak en ophanging beginnen.
    heb ook nog een kleine kvs lekkage zag ik, ook nog ff fiksen dus ;)

    #17957339

    Ziet er geweldig uit zo :thumb

    #17957340

    ja idd wel mooi eej, waar heb je die sensor zitten van je olietempratuurmeter?

    #17957341

    :thumbup :thumbup

    #17957342

    hey

    ziet er goed uit
    ik heb de turbo druk meter van af de ecu
    en de olie druk van af de olie pomp

    #17957343

    thanks heren! :thumb

    olietemperatuursensor zit in het carter op de plek waar normaal de olieniveausensor zit
    oliedruksensor zit op die moer van de oliepomp
    turbodruksensor zit voor de gasklep in de inlaatbuis (is een sensor zonder vacuum aansluiting)

    #17957344

    netjes gemaakt.

    Je mist alleen de belangrijkste meters nog namelijk de lambda en
    uitlaatgastemperatuur.

    #17957345

    Updatje:

    Afgelopen zaterdag niks aan de Astra gedaan :sleeping
    Wel nog wat spulletjes binnen gekregen:

    -motorsteun om zonder aircocompressor te kunnen rijden
    -stalen veerpootbrug voor achter in het koffer

    en zojuist een Sachs Racing drukgroep besteld, deze kan tot 500Nm hebben i.c.m een starre koppelingsplaat van OMP
    Dus dat moet helemaal goed komen! Kan ik eindelijk het vermogen eens goed benutten :angel

    zaterdag maar eens de bak eruit gaan halen
    nog een beetje moed bij elkaar verzamelen :lol:

    #17957346

    Ffe gejat van een ander forum…

    Wat trouwens de meest ideale gordelbevestiging is, is de variant waarbij (in geval van laskooi) er in de hoofdbeugel een horizontale buis wordt toegevoegd, die zo gepositioneerd is dat deze vlak onder de schouders zit, zodat er een gordelhoek van zo’n 10graden ontstaat.

    In geval van frontale impact heb je vrijwel geen verticale druk op je wervelkolom door de kleine hoek. In geval van koprol(len) is de afstand van bevestiging tot schouder zo kort dat verticale verplaatsing in de stoel, dus ook vrijwel onmogelijk is.

    Ik heb bij mijn crossauto de gordels onder een hoek van 30 graden zitten.
    En ik heb al diverse hele harde klappers gemaakt en nog NOOIT nek of rug klachten gehad.
    Je kunt dus met 4 of 5 punts gordels niet met achterbank blijven rijden wil je ze goed kunnen plaatsen.
    gr

    #17957347

    Staat goed die metertjes :thumbup
    binnenkort zelf ook eens aan de slag
    bij mij komt daar een turbodrukmeter air/fuell ratiometer
    en de manuele boost controller

    #17957348

    Vandaag weer een lekker dagje gesleuteld.
    ging weer lekker :D

    Resultaat: bakje licht er uit en koelvloeistoflekkages gevonden d.m.v het koelsysteem af te persen

    nog wat foto’s kunnen maken ondertussen

    lekker bezig:

    subframe, assen e.d er onderuit

    bakje eruit:

    de beruchte koppeling:

    ik had koelvloeistoflekkage op maarliefst 4 plekken!?!?! :oops:
    het ergste was bij die verdeelklep wat op de Astra met airco modellen zit en aan de slang die van de waterpomp naar de zwarte buis achter het blok gaat. deze lekte op 2 aansluitingen
    (deze had ik bij de revisie opnieuw erop gezet waardoor deze zich wat heeft moeten zetten, kwestie van slangklemmen na trekken en klaar)
    die verdeelklep maar gelijk nieuw gehaald voor maar 3 tientjes
    verder nog een slang die lekte aan de klem (zat zo’n klote veerklem op die na verloop van jaren niet meer afdichten)
    ik verloor wel iets koelvloeistof maar nooit echt veel, dus had nooit gedacht dat hij toch zo relatief erg zou lekken
    zie hier:

    Je komt echt overal perfect aan nu. Zo zonder bak en subframe.
    Dus volgende week ook gelijk de stappenmotor ff schoon maken!

    Nog een handig hulpje: de veerpootbrug is de perfecte tool om je motor aan op te hangen als de bak eruit ligt :angel

    en dit was het eindresultaat om vanmiddag 1 uur:

    :sleeping

    Volgende week gaan we weer vrolijk verder!

    #17957349

    waarom haal je die klep er niet tussen weg
    je hebt toch geen airco meer of wel

    #17957350

    Ik heb even gemist waarom de koppeling die je er nu af haalt berucht is?

    #17957351

    spec koppeling?

    #17957352

    koppeling slipt door sinds dat de motor goed afgesteld is.
    die word dus nu vervangen voor serieus materiaal i.p.v billige Ebay setjes


    @Syl
    , daar moet ik eens ff heen kijken!
    Heb ik nog niet over na gedacht eigenlijk :shock:
    moet ook gewoon weg gelaten kunnen worden lijkt me ja

    #17957353

    @GSI Racer wrote:

    koppeling slipt door sinds dat de motor goed afgesteld is.
    die word dus nu vervangen voor serieus materiaal i.p.v billige Ebay setjes


    @Syl
    , daar moet ik eens ff heen kijken!
    Heb ik nog niet over na gedacht eigenlijk :shock:
    moet ook gewoon weg gelaten kunnen worden lijkt me ja

    ja volgens mij schakelt die klep pas in als je de airco aan zet zodat er geen warm water in je kachelrad komt
    je hebt gee airco meer dus kan hij ook wel weg volgens mij
    alleen moet je ff kijken hoe je met je slangen weg komt maar wil wel een kijken wat het verschil is met airco of zonder airco

    #17957354

    die ene slang loopt als het ware gewoon door, dus die kan in principe gewoon doorverbonden worden.
    moet alleen ff kijken waar die andere slang heen gaat

    als je eens zou willen kijken of dat kan, dat zou wel cool zijn :thumb

    #17957355

    @syl,
    Heb het ff na gekeken vandaag, die klep kan er gewoon tussenuit
    een slang gaat van de zijkant van de kop naar de kachelradiator
    de andere gaat van de zwarte kunststof koelvloeistofpijp aan het blok naar de kachelradiator
    dus ff knippen en plakken, dan is dat weer gefikst :thumb

    #17957356

    nog wat nieuwe dingetjes besteld:

    -de juiste koelwaterslangen die ik nu nodig heb om zonder die klep te rijden
    -motorsteun distributiezijde, deze was gescheurd
    -stabiverbinding stangetjes
    -gaskleppositiesensor (omdat de motor soms 2500 toeren loopt als je hem net gestart hebt)

    En misschien nog belangrijker!
    Ik heb eindelijk een W357 bak gevonden, voor maarliefst 50 euro!! :jerry
    bak wordt nog uit elkaar gehaald en nieuwe lagers en synchromeshringen monteren
    dan is ie ook weer fris!

    dus we kunnen weer lekker verder zaterdag

    Moet ook nog deze week even kijken of de stabilisator van een Saab aan de voorzijde ook past

    #17957357

    heb je stapen motor al een weekje in de benzine gelecht

    had ik ook toen

    #17957358

    nee, maar dat was ik wel van plan
    kom je nu goed aan!

    het gekke is dat hij het keren niet doet en dan ineens weer een paar keer achter elkaar
    hij blijft dan ook echt vol doorgaan, kun je gewoon zonder gas te geven rijden.
    na een halve minuut is het wel goed dan ;)

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 473)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.