GSI Digidash in kadett c 1.2 ?

Forumindex Forums Modellen Kadett GSI Digidash in kadett c 1.2 ?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237455

    Is het mogelijk om een digidash in een kadett c 1.2 te zetten ?
    Zoja, wat heb je allemaal nodig en hoe moet je het aansluiten ?
    Digidash zelf hebk al, alleen helaas geen stekkers bij…

    Greetzz

    #17876570

    Stekkers en een pulsgever. Pulsgever kan je op je bak draaien waar nu je kilometerkabel aansluit. Ik weet zeker dat het op een getrag kan, maar waarschijnlijk ook op een ohv vierbak.

    Max

    #17876572

    hoi ik heb hem ook in mijn 1.2 city gebouwd heb wel wat moeten weg knippen in het metalen frame en ik heb een chevvy dachbord er in geplaatst past het wat beter. ik heb de pulsgever in de auto geplaatst op de tellerkabel die uit het analoge dachbord komt. op de bak liep de sensor vol olie ik heb nog wel een grote teller afwijking je kan niets veranderen aan het tandwieltje zit vast in de 4 bak ben nog aan het zoeken naar een oplossing ze hebben het over een lakstiftje op het schijfje een streepje zetten :hmmz
    gr city en coupe rijder :D

    #17876573

    Als je teller teveel aangeeft dan kan je dat omlaag schroeven met een potmeter. Geeft ie te weinig aan moet je het rooie knopje op je dashboard even omzetten. Geeft ie dan weer teveel, dan een potmeter ertussen.

    #17876574

    kun jij hier iets meer over vertellen hoe en wat voor een pot meter bijvoorbeeld

    #17876578

    Schematje zou mooi zijn,,,
    Wegstrecken-
    frequenzgeber Impulse pro
    Kilometer Teile-Nr. Kennung Getriebe Kodierung Radgröße
    6 Impuls 6750 90148828 AA Handschalter Kadett
    Ascona* Kadett: 145R13/155R13/175-70R13/185-60R14
    Ascona: alle Radgrößen
    8 Impuls 8752 90149078 AC Handschalter Ascona alle Radgrößen
    10 Impuls 90149079 AD Automatik Kadett alle Radgrößen
    13 Impuls 90149080 AE Automatik Ascona alle Radgrößen
    15 Impuls 90149081 AF Automatik Ascona* alle Radgrößen
    16 Impuls 17504 90149082 AG Handschalter Kadett 165R13 / 175-65R14

    Is dit wat’?

    #17876579

    @Mad Max wrote:

    Als je teller teveel aangeeft dan kan je dat omlaag schroeven met een potmeter. Geeft ie te weinig aan moet je het rooie knopje op je dashboard even omzetten. Geeft ie dan weer teveel, dan een potmeter ertussen.

    Volgens mij klopt dit niet. Het aantal pulsen aanpassen met alleen een potmetertje? Zal wel kunnen, maar dan wel met een puls generator o.i.d. er aan vast. Het rode knopje is bij mijn weten de omschakeling naar eventueel 6 cilinder, en is dus ook zeer beperkt.

    #17876580

    Hallo,
    ben ondertussen al in het bezit van alle nodige onderdelen en ben bezig om het in te bouwen :)Ben nu bezig met het frame aan te passen
    kijken hoe en wat… :hmmz
    Schema’s en een maatje met de juiste kennis doen wonderen! :)

    #17876582

    @2000 wrote:

    @Mad Max wrote:

    Als je teller teveel aangeeft dan kan je dat omlaag schroeven met een potmeter. Geeft ie te weinig aan moet je het rooie knopje op je dashboard even omzetten. Geeft ie dan weer teveel, dan een potmeter ertussen.

    Volgens mij klopt dit niet. Het aantal pulsen aanpassen met alleen een potmetertje? Zal wel kunnen, maar dan wel met een puls generator o.i.d. er aan vast. Het rode knopje is bij mijn weten de omschakeling naar eventueel 6 cilinder, en is dus ook zeer beperkt.

    dit knopje is voor wisselen tussen pulsgevers :vertag

    verders niets

    #17876581

    @jblfreak wrote:

    @2000 wrote:

    @Mad Max wrote:

    Als je teller teveel aangeeft dan kan je dat omlaag schroeven met een potmeter. Geeft ie te weinig aan moet je het rooie knopje op je dashboard even omzetten. Geeft ie dan weer teveel, dan een potmeter ertussen.

    Volgens mij klopt dit niet. Het aantal pulsen aanpassen met alleen een potmetertje? Zal wel kunnen, maar dan wel met een puls generator o.i.d. er aan vast. Het rode knopje is bij mijn weten de omschakeling naar eventueel 6 cilinder, en is dus ook zeer beperkt.

    dit knopje is voor wisselen tussen pulsgevers :vertag

    verders niets

    Volgens mij is dat rode knopje inderdaad voor omschakelen van 4 naar 6 cilinders, en dan met name voor de toerenteller. Heb hier 4 digidashes liggen, twee kadett en twee senator/monza en bij allemaal heeft het omschakelen van dat knopje geen effect op de snelheid op de teller.
    Ik ben er al een tijdje mee bezig geweest om de snelheid correct te krijgen maar heb de moed opgegeven :sleeping

    Dus ga dit topic zeker even volgen voor mogelijke oplossingen!

    #17876583

    knopje is om de juiste pulsgever te selecteren

    niet voor mijlen per uur en ook niet voor 6 cilinders zoa;ls vele denken

    #17876576

    calike, hoe staat het met je digidash ? ben wel eens benieuwd

    #17876575

    digidash is helemaal aangesloten, heb alleen nog ditjes en datjes nodig om alles te kunnen doen laten werken van lampjes, maatje komt eens een keer langs met zijn kadett e dash, miss dat ik dat er helemaal inkrijg zodat alles een beter geheel blijft :D

    #17876571

    :kewlpics :kewlpics

    #17876569

    En hoe is het dan uiteindelijk opgelost met pulsgever en de juiste snelheid?

    #17876568

    auto ligt nog uit elkaar om te restaureren, dus heb verder nog niets gecheckt ervan…

    #17876577

    Eigenlijk moet je ook ff paar diodes tussen de knipperlichtdraden maken. Heb ik ook gedaan, hierdoor brand bij knipperlicht links alleen linkerpijltje, knipperlicht rechts alleen rechts, en bij alarmlichten beide pijltjes. Kleinigheidje maar ziet er wel mooi uit

    #17876584

    ik heb op mijn city 1.2 niets tussen de draden gemaakt zo op de knipperlicht draden aangesloten en het werkt zo heb ik het ook bij mijn a corsa gsi gedaan ik ben nog wel bezig met het uitzoeken van de snelheids meter .het omzetten van het knopje heeft iets geholpen wijkt nu iets minder af maar lang niet genoeg :thumb

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.