grotere injectoren

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) grotere injectoren

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225652

    loont het zich om op een C20XE grotere injectoren te zetten?(met instelbare drukregelaar)
    zo ja, welke kan ik dan het beste nemen?

    Motor heeft al aardig wat aanpassingen achter de rug;)

    #17725813

    ligt aan je aanpassingen.
    zolang je met orgineel mm draait is een instelbare regelaar voldoende in mijn ogen icm chip op maat.

    #17725814

    heb nu het volgende.

    Lexmaul in-en uitlaatspruitstuk
    267graden nokken
    verstelbare poellies
    licht vliegwiel
    chip op maat door DDV

    dus alleen die verstelbare regelaar is goed volgens jou?;)

    #17725815

    x20xev injectoren zijn net een tikkeltje groter maar scheelt niet veel

    wel heb je daar bij een instelbare regelaar nodig want die injectoren werken standaard op 3 bar.

    pastry rijdt met hele grote injectoren op een c20xe motor, maar die heeft ook een compleet ander management (vems)

    #17725816

    ik heb standaart ook 3 bar (M2.8)
    X20XEV zit daar ook op dacht ik?

    #17725817

    die chip op maat is die op de bank afgesteld.
    Kijk als een chip echt custom is moet je overal vanaf blijven.

    Anders kloppen je kenvelden niet meer.

    #17725818

    is niet op de bank afgesteld

    gewoon andere software erin

    ik heb Dennis zelf ook al gemailt of dit mogelijk is;)

    #17725819

    ding de bank op.
    anders bij mirumi langs gaan.

    #17725820

    Dennis raad het me af.
    Omdat ik de software van hem erin heb zitten.

    Wil wel nog wat meer pk’tjes op een of andere manier:hmmz

    #17725821

    Een 4 in 1 uitlaatspruitstuk kan je nog wel wat verder helpen.

    Voor welk doel eind gebruik je de auto ?

    Sneller accelereren kan ook door minder gewicht mee te nemen.

    #17725822

    origineel gepost door GSI Racer
    is niet op de bank afgesteld

    gewoon andere software erin

    ik heb Dennis zelf ook al gemailt of dit mogelijk is;)

    als hij niet op de rollenbank geweest is is hij niet op maat gechipt.

    zoals eerder gezegt contact opnemen met miruni. hij heeft de mijne ook al 2x gedaan en uitstekend werk geleverd. je merkt het verschil duidelijk met een standaard chip. alleen na het chippen niks meer veranderen

    #17725823

    Dan ga ik Miruni toch nog maar eens u2u’en.
    Heb ik destijds ook gedaan, maar toen heb ik voor DDV gekozen.

    #17725824

    origineel gepost door freek corsa
    Een 4 in 1 uitlaatspruitstuk kan je nog wel wat verder helpen.

    Voor welk doel eind gebruik je de auto ?

    Sneller accelereren kan ook door minder gewicht mee te nemen.

    Gebruik hem dagelijks, maar komt ook regelmatig op de Nurburgring.

    #17725825

    Zijn de verstelbare poulies al wel optimaal afgesteld voor het toeren gebied waarin je rijdt ?

    Wanneer heb je de cilinderkop voor het laatst los gehad ?

    Bij mij ging de motor een stuk beter lopen na een schoon maak beurt van de kleppen en kanalen in de kop.

    Als je sneller wil accelereren in de 1e, 2e en 3e versnelling, dan kun je kiezen voor een lichter vliegwiel.

    #17725826

    origineel gepost door dr_antrax

    origineel gepost door GSI Racer
    is niet op de bank afgesteld

    gewoon andere software erin

    ik heb Dennis zelf ook al gemailt of dit mogelijk is;)

    als hij niet op de rollenbank geweest is is hij niet op maat gechipt.

    zoals eerder gezegt contact opnemen met miruni. hij heeft de mijne ook al 2x gedaan en uitstekend werk geleverd. je merkt het verschil duidelijk met een standaard chip. alleen na het chippen niks meer veranderen

    DDV chipt op straat..

    dus als die dat met deze auto ook heeft gedaan, is t gewoon een chip op maat, enkel op straat gedaan ipv rollenbank.

    #17725827

    Heb je deze auto als is op een rollenbank gezet voor wat testen?
    Voordat je gaat roepen ik wil meer vermogen, dan zou ik eerst willen weten wat hij nu doet.

    Daarnaast wat ik zo aan je setup zie is, dat je eventueel nog ergere nokkenassen kan monteren eventueel met een goede brandstofdrukregelaar en chip afstelling.
    Ook een grotere gasklep kan dan weer iets leveren.

    Is je cilinderkop al geflowed?

    Je moet wel bedenken, dat het je flink geld kan gaan kosten als je nog meer vermogen wilt hebben!

    #17725828

    lichter vliegwiel heb ik.

    ik heb inderdaad met Dennis gereden om de chip zo optimaal mogelijk te krijgen.
    rollenbank ben ik nog niet op geweest.

    motor is 2 maanden geleden geheel gereviseert (grotendeels door mijzelf)
    andere nokkenassen ga ik nu niet erop zetten, deze zijn net nieuw

    #17725829

    Dennis heeft bij jou een wide-band lambdasonde erin gezet en toen de brandstofkenvelden aangepast.
    Je brandstof is nu optimaal voor het max. vermogen.
    Als je nu benzinedruk en injectoren gaat vervangen klopt de hele afstelling van dennis niet
    meer en ga je alleen maar vermogen verliezen.

    Ik heb je lijstje met wat je er aan gedaan hebt bekeken.
    De volgende logische stap is de cilinderkop bewerken.
    Als je dat juist doet dan krijg je met jou setup 15 tot 20Pk op max. vermogen erbij.
    Hoger in toeren bij 7000 tpm. kun je wel 20 tot 25Pk halen.

    Gasklep groter maken heeft geen zin zolang je de orginele LMM gebruikt.
    Reken maar eens de oppervlakte van de LMM en gasklep uit. De Gasklep is 20% groter dan de LMM.:vertag

    #17725830

    @ Miruni, :wors amen

    Ik heb alleen nog een vraag:

    Zijn de nokkenassen al wel afgesteld ?

    #17725831

    nokkenassen moeten nog optimaal afgesteld worden, maar dat moet op een bank gedaan worden neem ik aan?


    @Miruni
    :
    20pk:o

    de revisieboer had me het bewerken van de kop afgeraden, omdat dat qua prijs/pk verhouding niet veel zin had. Hmm, als dat zoveel oplevert, had ik het dan maar meteen gedaan:swear

    #17725832

    Er zit veel verschil in cilinderkop aanpassen, in de zin van, hoe pas je de kop optimaal aan voor jou toepassing.

    Hopelijk begrijp je wat ik probeer duidelijk te maken.

    #17725833

    Een goede cilinderkop laten maken door iemand met vak kennis kan wel oplopen tot zo’n 1500 euro.

    #17725834

    bij speed equipment kost het 600 euro. zelf rijden ze vaak genoeg mee tijdens de time attack dus ze zullen wel aardig ervan af weten

    #17725835

    Maar goed je kan nooit gelijk zeggen dat kost zo veel, hangt helemaal af van wat je wilt.
    Alleen kanalen bewerken of ook de kleppen.
    Bronzen geleiders ja / nee.
    Grotere kleppen eventueel/
    en ga zo maar door.

    #17725836

    Dus je kunt het zo gek maken als je zelf wilt zie ik.
    1500 euro is wel veel:o

    hoeveel doet een groep A uitlaat ongeveer?
    iemand daar enig idee van?
    Dat is eigenlijk het eerst volgende wat ik wil.
    ben die goedkope uitlaten meer dan zat:jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.